AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Holder på med min siste eksamen i bachelorstudiet. Har generelt gjort ser bra, men er dårligere på hjemmeeksamen. Til nå har jeg bare A og B på vitnemål, med unntak av de to gangene jeg har hatt hjemmeeksamen, som endte med D på begge to. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt på hjemmeeksamen? Noen tips? Har for øvrig bare til kl 14 i morgen, så det må bli litt sånn siste finish. Får nok ikke tid til å endre besvarelsen helt. Personlig synes jeg at jeg har god struktur, henviser riktig og skriver godt. På mappeksamen har jeg fått A begge gangene, så jeg kan jo skrive.. Anonymkode: 105ed...daa
AntiBullshit Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Det er nesten umulig å svare på dette med så lite info, dessuten er gir det mer mening at du ber om tilbakemelding fra sensor ettersom det er hen som har satt karakteren. På generelt grunnlag kan man likevel forelå at du ikke leser oppgaveteksten godt nok, eller kanskje forventes det at du henviser til flere kilder mer systematisk ettersom du ved hjemmeeksamen har tilgang på så og si alt via nettet.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 AntiBullshit skrev (2 minutter siden): Det er nesten umulig å svare på dette med så lite info, dessuten er gir det mer mening at du ber om tilbakemelding fra sensor ettersom det er hen som har satt karakteren. På generelt grunnlag kan man likevel forelå at du ikke leser oppgaveteksten godt nok, eller kanskje forventes det at du henviser til flere kilder mer systematisk ettersom du ved hjemmeeksamen har tilgang på så og si alt via nettet. Ja, jeg forstår. Angrer på at jeg ikke har bedt om begrunnelse tidligere. Men jeg går sosialt arbeid, så oppgavene kan alltid tolkes veldig fritt og jeg frykter at det er her jeg tråkker feil.. Denne gangen har jeg riktig nok snakket mer med medstudenter for å sjekke om jeg har oppfattet oppgavene riktig. Det er likevel vanskelig når oppgavene kan tolkes på forskjellige måter, og de legges opp til at det er flere måter å løse oppgavene på. Anonymkode: 105ed...daa
AntiBullshit Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg forstår. Angrer på at jeg ikke har bedt om begrunnelse tidligere. Men jeg går sosialt arbeid, så oppgavene kan alltid tolkes veldig fritt og jeg frykter at det er her jeg tråkker feil.. Denne gangen har jeg riktig nok snakket mer med medstudenter for å sjekke om jeg har oppfattet oppgavene riktig. Det er likevel vanskelig når oppgavene kan tolkes på forskjellige måter, og de legges opp til at det er flere måter å løse oppgavene på. Anonymkode: 105ed...daa Da er det viktig at du begynner oppgavene dine med å redegjør for hvordan du tolker oppgaveteksten, og gjerne nevner andre måter å forstå problemstillingen på også. På den måten kan du begynne tidlig med å «pakke ut» din forståelse/refleksjon/argumentasjon på en ryddig måte. Også tenker jeg at hvis du har fått D på en eksamen (som ikke er matte) så er det et godt tegn på at du bommer på oppgaveteksten/ikke er tydelig nok i besvarelsen din. Men hvis jeg var deg ville jeg absolutt bedt om tilbakemelding fra sensor neste gang du får mulighet til det, lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 AntiBullshit skrev (1 minutt siden): Da er det viktig at du begynner oppgavene dine med å redegjør for hvordan du tolker oppgaveteksten, og gjerne nevner andre måter å forstå problemstillingen på også. På den måten kan du begynne tidlig med å «pakke ut» din forståelse/refleksjon/argumentasjon på en ryddig måte. Også tenker jeg at hvis du har fått D på en eksamen (som ikke er matte) så er det et godt tegn på at du bommer på oppgaveteksten/ikke er tydelig nok i besvarelsen din. Men hvis jeg var deg ville jeg absolutt bedt om tilbakemelding fra sensor neste gang du får mulighet til det, lykke til! Tusen takk for at du tok deg tid til å gi råd! Jeg håper (og tror) at det kanskje går bedre denne gangen. Anonymkode: 105ed...daa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå