Gå til innhold

Venner i karantene sender barna på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestevennen til vår sønn sin familie fikk melding om at en person de har vært i nærkontakt med har fått Korona. Nå har foreldrene gått i karantene, men de sender sønnen og datteren på skolen. Dette er vel ikke riktig? Vil ikke ødelegge forholdet mellom oss familier og være "Koronapoliti"... Men dette er vel ikke greit? Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med barna ikke har vært nærkontakt, kun foreldrene.

• Liker 8
Skrevet
minister-mio skrev (2 minutter siden):

Regner med barna ikke har vært nærkontakt, kun foreldrene.

Dette var en smittet som barna også møtte på lik linje med foreldrene

Skrevet

Det er helt innafor, bare de som defineres som nærkontakter som skal settes i karantene. Eller har barna også vært i nærkontakt med den smittede? 

• Liker 1
Skrevet

Det er helt riktig. Barna er ikke karantene.

Skrevet
Blekkulfina skrev (Akkurat nå):

Det er helt innafor, bare de som defineres som nærkontakter som skal settes i karantene. Eller har barna også vært i nærkontakt med den smittede? 

Dette var en person hele familien møtte på vinterferie

Skrevet

Dette er da opplagt? En eller begge av foreldrene har altså hatt kontakt med en smittet person, så de er nærkontakter og skal i karantene. Med mindre barna bor i en totalt, og da mener jeg TOTALT isolert del av huset, så er selvsagt de like mye smitterisiko som foreldrene.

Enda et fantastisk påfunn av den ubrukelige søpleregjeringen, vi bare definerer hvem som er i karantene og ikke, og så retter viruset seg etter det.

Med mindre jeg hadde gitt totalt faen i om jeg blir smittet av et helt nytt virus man ikke har noe peiling på omfanget av senskader og faktiske risikogrupper og ikke bryr meg om å leve, så hadde jeg selvsagt unngått en hver kontakt med disse foreldrene og alle som de igjen har vært i kontakt med, som selvsagt inkluderer barna de bor sammen med? Som de BOR SAMMEN MED? Hallo?!?!

Skrevet
TheTrollHunter skrev (8 timer siden):

Det er helt riktig. Barna er ikke karantene.

Ja det er den jeg har problemer med og forstå hvis i værste tilfelle en av foreldrene viser seg å være smittet så har barna allerede gått på skolen i flere dager og kan da rukket å smitte andre. Logisk er at alle er i karantene samtidig 

Skrevet

Nye hus i framtiden vil vel bygges med Eger isolat og karantene leilighet sånn at man kan reise som før😂

Skrevet

Er jo litt det du er da, "coronapoliti".. sukk hvordan verden har blitt..

• Liker 1
Gjest Leila87
Skrevet

Da har barna sannsynligvis holdt en meters avstand kanskje? Hvis foreldrene er i karantene så er likevel ikke barna i karantene og skal leve som normalt.

Skrevet

De har jo helt sikkert blitt oppringt av smittesporing, så hvorfor mener du de skal pålegge barna sine strengere regler enn det reglene legger opp til? Synes du ikke barn flest har lidd mer enn nok under dette regimet?

• Liker 1
Skrevet

Vi havnet i karentene etter å ha hatt besøk i helgen. Vi voksne og det barnet som var hjemme fikk "full" karantene. Det barnet som ikke var hjemme under besøket, fikk såkalt "ventekarantene" Vi skal testes i dag, og hen kan gå ut av karantene hvis vi andre tester negativt.

Så til uken kommer vi til å sende ett barn på skolen, og ha ett hjemme, selv om vi er i karantene....

• Liker 1
Skrevet

Det er smittesporernes jobb i bestemme hvem som skal i karantene, ikke alle som mener noe om saken utifra egen synsing.

Da jeg ble satt i smittekarantene, valgte min sønn helt frivillig å teste seg, selv om han ikke hadde hatt nærkontakt med den det gjalt 48 timer før vedkommende testet seg. Både sønnen min og jeg testet negativt på testen, og han kunne da gå på skole/jobb. Jeg testet meg etter 7 dager, og var da negativ og ute av karantene.

Og før du begynner å uroe deg for at foreldrene f eks går seg en tur. Så er det fullt lov. Man kan til og med gå i butikken når man er i smittekarantene, så lenge man holder avstand. Jeg gikk og handlet mat, men da enten veldig tidlig eller veldig sent.

• Liker 1
  • Opprett ny...