Gå til innhold

Snowpiercer på Netflix

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tycks?

Jeg liker den mye bedre enn filmen fra 2013. Men jeg kjenner jeg irriterer meg over hvor paradoksale (blir det det riktige ordet?) vognene i toget er.

Noen av rommene er så store. Og de bevegers seg så fort fra a til b (toget er jo enormt!!)

plutselig er det kjeller, bakrom og what not.

Togets utforming tilpasser seg plottet hele tiden og det er så jævla rart... 

The Snowpiercer er jo faen meg mer magisk enn Polarekspressen...

Anonymkode: e1059...5c9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig spennende serie og jeg liker Layton godt!

Anonymkode: 09923...f54

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker den veldig godt. Men er enig med deg i om størrelsene på enkelte av vognene der.

AnonymBruker
Skrevet
Thildamor skrev (4 minutter siden):

Jeg liker den veldig godt. Men er enig med deg i om størrelsene på enkelte av vognene der.

Ja jeg må innrømme at dette ødelegger for meg. Og er de i vogn 1001 da, helt bak i toget. Så de må jo gå igjennom ALLE vognene for å komme til vogn 202 feks. Så da har man jo vært nesten "overalt" og møtt "alle" og allikevel skal alt være nytt for hovedkarakteren når han går tilbake til tredje klasse bakover i toget igjen. Så alle går igjennom slakteriet, agrikulturvognene, akvariet, barene, "likhuset" sykestua og hva med vognene hvor folk sover? Det bor 3000 passasjerer på Snowpiercer. Hvor er vognene med rommene deres?

Jeg har ikke sett ferdig alt enda, og er en junkie etter apokalypsescenarioer og synes konseptet og handlingen i Snowpiercer er såå bra. Men det ødelegger så jævelig for meg hvor paradokse disse vognene er

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg må innrømme at dette ødelegger for meg. Og er de i vogn 1001 da, helt bak i toget. Så de må jo gå igjennom ALLE vognene for å komme til vogn 202 feks. Så da har man jo vært nesten "overalt" og møtt "alle" og allikevel skal alt være nytt for hovedkarakteren når han går tilbake til tredje klasse bakover i toget igjen. Så alle går igjennom slakteriet, agrikulturvognene, akvariet, barene, "likhuset" sykestua og hva med vognene hvor folk sover? Det bor 3000 passasjerer på Snowpiercer. Hvor er vognene med rommene deres?

Jeg har ikke sett ferdig alt enda, og er en junkie etter apokalypsescenarioer og synes konseptet og handlingen i Snowpiercer er såå bra. Men det ødelegger så jævelig for meg hvor paradokse disse vognene er

Er en del ting som irriterer meg også og som jeg stiller spørsmål ved der ja. 

Alle episodene er ikke kommet ut enda, men har sett alle som ligger ute. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må toget kjøre for at motoren skal kunne lage energi? Det er det teiteste i mine øyne. Man kunne jo bare bygd en stor bygning, og den kunne fått energi fra the perpetual engine.

Man må bare go with the flow og ignorere det fullstendig urealistiske konseptet. 

Anonymkode: 9e060...384

• Liker 2
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Begynte på denne i dag. Kult konsept. Sett 4 episoder og liker den så langt. Pleier ha vanskelig for å finne en serie jeg synes er skikkelig god.

Dere som stusser på toget henger dere opp i bagateller. Det er fiction og fantasi. 

Anonymkode: 0afdd...192

AnonymBruker
Skrevet

Ferdig! Bra serie! 😀

AnonymBruker
Skrevet

Det handler jo om samfunnet. Hvordan samfunnet egentlig er.. 

Provoserende og kjedelig samtidig. Orket en episode. Samme med filmen, 30 minutter og vi slo av.. 

Anonymkode: 493d2...398

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ferdig! Bra serie! 😀

Ferdig?? De to siste episodene slippes jo på tirsdag?? Hvor så du dem? 

Anonymkode: 0d2ed...224

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ferdig?? De to siste episodene slippes jo på tirsdag?? Hvor så du dem? 

Anonymkode: 0d2ed...224

Mente av de som var lagt ut. Kommer forøvrig en sesong 3 også :) 

AnonymBruker
Skrevet

Da har man sett alle. Bra serie. Artig å se om det kommer en sesong til. Nå gjenstår deg å se filmen 🙂

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Bra serie! Men jeg lurer jo veldig på en del ting! F.eks. hvordan får de alt vannet på toget? Det er jo både svømmebasseng og store fiskebasseng der, og dyr som spiser mat og drikker vann?

Og hvorfor i alle dager har de med alle folka bakerst i toget? Hadde vel vært "bedre" for de rike å slippe de 400 der, eller har de en slags funksjon?

Og er dette de siste menneskene i HELE verden?? Bare disse, så da har de samlet sammen alle og puttet på samme tog? Det er vel heller de siste beboerne i en stor by i USA? 

Noen ting som er litt overdrevet og usannsynlig der, men jeg liker serien! Den er ganske spennende!

Anonymkode: c4a8f...1e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.4.2021 den 20.06):

Bra serie! Men jeg lurer jo veldig på en del ting! F.eks. hvordan får de alt vannet på toget? Det er jo både svømmebasseng og store fiskebasseng der, og dyr som spiser mat og drikker vann?

Og hvorfor i alle dager har de med alle folka bakerst i toget? Hadde vel vært "bedre" for de rike å slippe de 400 der, eller har de en slags funksjon?

Og er dette de siste menneskene i HELE verden?? Bare disse, så da har de samlet sammen alle og puttet på samme tog? Det er vel heller de siste beboerne i en stor by i USA? 

Noen ting som er litt overdrevet og usannsynlig der, men jeg liker serien! Den er ganske spennende!

Her svarer jeg mitt eget innlegg. Det med vannet ble jo forklart i en av de siste episodene i sesong 2. Det samme med kloakk og avfall. 

Det var en spesiell slutt, som åpner for litt annen handling i sesong 3. Duket for masse mer konflikt og kamp om ressursene/togene! 

En ting jeg liker godt er faktisk at karakterene endrer seg og går fra å ha en rolle/være en type, til å bli en annen. Slike serier liker jeg, at rollebesetningen har en utvikling.

Noen som vet når sesong 3 er planlagt?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...