Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er ekstremt nedstemt. Jeg har vært sammen med hun i 2 år, og jeg har aldri sett hun slik som dette før. Hun har ikke så stor sexlyst som før, hun har ikke matlyst, hun sover dårlig og er ofte trøtt, hun har gått ned ekstremt mye kilo og hun liker ikke noen ting som hun likte før. Hun har brent for fotballen, og hun elsker vanligvis å lese bøker, men på ca 2 mnd har hun kobla ting helt ut. Hun gjør ikke noe som vanligvis gjør hun glad. Hun går ikke ut med venner når de inviterer henne ut heller. Hun er lei seg, og jeg prøver å spørre hun, men det er så vanskelig å få hun til å snakke. Jeg vil ikke at hun skal tro at hun går gjennom dette alene. Jeg har sagt at jeg er der for hun osv alt❤️ Jeg elsker henne veldig høyt, og det knuser meg å se henne slik. Så hvis noen har tips til hva jeg kan gjøre for henne, så pls gi meg noen tips❤️

Anonymkode: aa5c9...d9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så fint at du bryr deg! Og at du skriver om det her beviser også det! Også fint at du spør, men det er bare du som kjenner henne best... Sier hun nei til alt? Å få seg frisk luft hjelper både kropp og hode. Prøv å få hun med ut, kanskje en liten tur? Kanskje planlegge noe dere kan glede dere til? Planlegge en ferie? Reise vekk litt, en weekend hvor dere kan rømme litt vekk? 

Anonymkode: 8b161...a79

AnonymBruker
Skrevet

Du må si til henne at det å se henne slik sårer deg veldig og gjør deg vondt. Si du ikke kan hjelpe henne om hun ikke forteller hva som skjer, at hun må være ærlig. Spør om noe har skjedd og at det blir bedre for henne om hun deler istedenfor å lukke alt inni seg selv. 

Si til henne at livet er for kort til å holde på vonde følelser alene og at det er alltid lettere når man er to om det.

Anonymkode: ae656...f2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så fint at du bryr deg! Og at du skriver om det her beviser også det! Også fint at du spør, men det er bare du som kjenner henne best... Sier hun nei til alt? Å få seg frisk luft hjelper både kropp og hode. Prøv å få hun med ut, kanskje en liten tur? Kanskje planlegge noe dere kan glede dere til? Planlegge en ferie? Reise vekk litt, en weekend hvor dere kan rømme litt vekk? 

Om noe har skjedd og hun har utviklet dyp depresjon vil ikke ferie eller reise bort hjelpe, da gleder ikke slikt i det hele tatt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har snakket med henne om ferier osv, men jeg tror det er så lenge til vi kan reise. Det er en stund til, og jeg vil ha noe å glede henne med nå. Fordi reising i denne perioden er ikke realistisk. Jeg aner ikke hva som kan ha skjedd heller. Dette kom så brått. Hun kommer til meg, og er bare med meg og ikke noen andre

Anonymkode: aa5c9...d9d

AnonymBruker
Skrevet

Gjør noe fint for henne og prøv å få ut hva som er galt. 

Anonymkode: c1aa6...0cb

AnonymBruker
Skrevet

Få henne til å søke hjelp hos fastlegen! Hvis dette er depresjon er det viktig å komme i behandling! Heldige hun som har deg! 

Anonymkode: 49961...5c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du må si til henne at det å se henne slik sårer deg veldig og gjør deg vondt. Si du ikke kan hjelpe henne om hun ikke forteller hva som skjer, at hun må være ærlig. Spør om noe har skjedd og at det blir bedre for henne om hun deler istedenfor å lukke alt inni seg selv. 

Si til henne at livet er for kort til å holde på vonde følelser alene og at det er alltid lettere når man er to om det.

Den første tingen hadde jeg droppa å si. Dårlig samvittighet fordi nedstemthet går ut over partner hjelper ikke på. Hun mener jo ikke å såre han. 

Resten derimot, syns jeg er innafor. Jeg hadde tatt det rolig opp med henne, at du er bekymret for endringene du ser i henne, og at du ønsker å hjelpe. 

Da jeg var nedstemt hjalp det meg fint lite om noen presset meg, eller prøvde å overføre dårlig samvittighet på meg. Da trakk jeg meg bare unna. 

Anonymkode: 476a1...4b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bestill time hos fastlegen hennes og ta henne med deg. Vær helt ærlig med fastlegen hennes om hvor deprimert hun er og at hun har mistet all interesse for ting hun tidligere hadde glede av. Hun trenger medikamentell behandling for å bli bedre.

Anonymkode: 4ed9e...714

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...