AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Bøkene er blitt kansellert. Og nå er de også forbudt på eBay. Dette er bra. Vi kan ikke godta rasisme. Anonymkode: 7ebb5...9d1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Hvorfor skal vi bry oss om noe som aldri har blitt publisert i Norge blir kansellert ? Anonymkode: cddfa...54c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal vi bry oss om noe som aldri har blitt publisert i Norge blir kansellert ? Anonymkode: cddfa...54c Bare vent, dette kommer til Norge. Rasistiske forfattere skjelver i graven. Anonymkode: 7ebb5...9d1
moon_child Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bøkene er blitt kansellert. Og nå er de også forbudt på eBay. Dette er bra. Vi kan ikke godta rasisme. Anonymkode: 7ebb5...9d1 Så du har problem med at rasistisk barnebøker blir fjernet🤔 ? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 moon_child skrev (13 minutter siden): Så du har problem med at rasistisk barnebøker blir fjernet🤔 ? Hva står det til slutt i det du siterer? Anonymkode: 9896f...2e8 2
moon_child Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva står det til slutt i det du siterer? Anonymkode: 9896f...2e8 Det står ingen sted fordi Jeg leste feil🤦♀️
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Jeg har lest ganske mange og ser virkelig ikke problemet. Om det hadde vært et problem ser jeg det at de selges heller ikke som et problem. Der er historie og en del av oss. Hva sier de "de som ikke lærer historie er dømt til å gjenta det?". Denne sensuren av bøker skaper flere problemer enn det løser. Det er bare ekstreme religiøse grupper, nazistene og diktatorere som synes dette er greit. Det er merkelig hvor fort vi aksepterer hjernevasking om det er i antirasismens navn. Ikke alt er rasistisk og man må se ting i historisk kontekst. Anonymkode: d1003...b02
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 20.56): Hvorfor skal vi bry oss om noe som aldri har blitt publisert i Norge blir kansellert ? Anonymkode: cddfa...54c Hvorfor skal vi bry oss om noe som helst i som skjer i andre land ? Vi er jo ikke en del av det og problemer er jo isolert. jaaaa da. Anonymkode: 70fbc...4b5
Doge Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 strynejenta skrev (5 minutter siden): Gleder meg til at Pippi blir kansellert Hvorfor skulle Pippi bli kansellert nå? Det er ganske mange år siden de endret tittelen til faren hennes til sydhavskonge.
Aragorn ll Elessar Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 Det er blitt laget 40-50 Dr. Seuss bøker og det er 4 bøker som er trukket tilbake, og det var selskapet selv som valgte det. Det var ingen som tvang dem til å gjøre det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå