Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i ca. 4år og er godt voksne i +- slutten av 40-årene. Ingen barn.

Han er veldig selvstendig og jeg vet han er sammen med meg fordi han vil. Han er ikke redd for å bo alene. Jeg er nok litt mer usikker i meg selv og liker å være i tosomhet.
Vi har vært uenige før men aldri hatt en kjempekrangel. Nå har vi sittet snart nøyaktig ett år på hjemmekontor der vi har sett hverandre 24/7. Dette har fungert fint da vi sitter i hvert vårt som og teams-møter stort sett i ett. Vi ler og har det fint sammen.
Men i dag smalt det. Ut av intet. Tror vi begge er slitne av at alt er stengt og vi er inne 24/7 med unntak av en times løpetur/trening per dag.
Han trekker seg tilbake når det blir uenighet, og jeg opplever han som kald og avvisende. Og avvisende er det verste jeg vet. Da føler jeg han ikke bryr seg om meg/oss.  Ting ble sagt og vi krangla.

Han sa da vi hadde roet oss og snakket ut «dette er veldig ødeleggende for forholdet.» «En stor krangel kan ødelegge alt  og vi er over» Jeg spurte da om en krangel seriøst kunne ødelegge oss. Han sa ja. Han er for gammel for å krangel, så EN stor krangel og vi er over.
Jeg ligger nå og tenker at jeg bare må forberede meg på det blir slutt. Vi varer ikke evig. Alle vil jo krangle en gang. Hvorfor skal jeg da gå videre med han så lenge vi har en utløpsdato?

Jeg elsker han og hadde gått gjennom ild  og vann for oss. Men nå føler jeg at vi ikke betyr stort for han. For om om gir opp etter en krangel...hva er man da egentlig verdt?

Anonymkode: b7702...e04

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at jeg har gått rundt og drømt om at han skal fri. Ingenting mer jeg ønsker (på egne vegne) enn å væra kona hans. 
Føler meg nå som en idiot. Jeg hadde kjempet fir han...og gir opp etter en krangel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan legge til at jeg har gått rundt og drømt om at han skal fri. Ingenting mer jeg ønsker (på egne vegne) enn å væra kona hans. 
Føler meg nå som en idiot. Jeg hadde kjempet fir han...og gir opp etter en krangel.

*og han gir opp etter en krangel skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon bortsett fra at jeg er nylig forlovet og vi kun har bodd sammen i en måned. Han slo opp etter en krangel.. er alene i leiligheten med alle tingene hans som han fremdeles ikke har hentet.. trodde vi skulle vare evig. Bor han med deg?

Anonymkode: 69bd7...c42

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vi har vært sammen i ca. 4år og er godt voksne i +- slutten av 40-årene. Ingen barn.

Han er veldig selvstendig og jeg vet han er sammen med meg fordi han vil. Han er ikke redd for å bo alene. Jeg er nok litt mer usikker i meg selv og liker å være i tosomhet.
Vi har vært uenige før men aldri hatt en kjempekrangel. Nå har vi sittet snart nøyaktig ett år på hjemmekontor der vi har sett hverandre 24/7. Dette har fungert fint da vi sitter i hvert vårt som og teams-møter stort sett i ett. Vi ler og har det fint sammen.
Men i dag smalt det. Ut av intet. Tror vi begge er slitne av at alt er stengt og vi er inne 24/7 med unntak av en times løpetur/trening per dag.
Han trekker seg tilbake når det blir uenighet, og jeg opplever han som kald og avvisende. Og avvisende er det verste jeg vet. Da føler jeg han ikke bryr seg om meg/oss.  Ting ble sagt og vi krangla.

Han sa da vi hadde roet oss og snakket ut «dette er veldig ødeleggende for forholdet.» «En stor krangel kan ødelegge alt  og vi er over» Jeg spurte da om en krangel seriøst kunne ødelegge oss. Han sa ja. Han er for gammel for å krangel, så EN stor krangel og vi er over.
Jeg ligger nå og tenker at jeg bare må forberede meg på det blir slutt. Vi varer ikke evig. Alle vil jo krangle en gang. Hvorfor skal jeg da gå videre med han så lenge vi har en utløpsdato?

Jeg elsker han og hadde gått gjennom ild  og vann for oss. Men nå føler jeg at vi ikke betyr stort for han. For om om gir opp etter en krangel...hva er man da egentlig verdt?

Uenigheter oppstår, det er høyt press osv. Å si at forholdet kan ta slutt pga EN stor krangel ville jeg (avhengig av tema og alvorlighetsgrad naturligvis) oppfattet som en trussel. Selfølgelig kan en krangel resultere i brudd, men at det blir brudd fordi kommunikasjonsformen "stor krangel" har hendt, blir litt sært for meg i allefall. 

Hadde kontret ham med at dersom han er villig til å kaste 4 år med historie, kjærlighet og planer på båten for EN stor krangel så må jeg vurdere om jeg synes det er verdt å satse videre på. Det blir veldig usikkert å investere kjærlighet og tid i dette.

Anonymkode: 558ca...45f

• Liker 12
Skrevet

Han er for gammel til å krangle? aka han er for umoden til å håndtere en krangel skikkelig.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en umoden fjott han der. Alle krangler en sjeldent gang, ikke uvanlig, så viss en stor krangel hadde vært slutten så er han ubrukelig. 

Anonymkode: 00a99...143

• Liker 3
Skrevet

Jeg tolker det også som en form for skjult trussel. Har du merket andre truende, kontrollerende eller manipulerende tegn?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å slå opp etter en krangel er slikt man gjør i tenårene. Alle kjenner et par som slår opp annen hver uke da, fordi de krangler. I modne forhold kommuniserer man. 
Han virker barnslig, og om han lar en krangel ødelegge, har han kanskje ventet på å slå op, og bruker krangelen som unnskyldning. 

Anonymkode: 65614...828

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må si meg enig. Krangling er det verste jeg vet. Om en har den store krangelen....så vet jeg at det er skjedd og går bare og venter på at det skal skje igjen.

Å ha en krangel åpner dørene for at dette kan gjøres igjen. Har man hatt en, blir det neppe med den ene. Man lover dyrt og hellig at dette var ikke hyggelig, man skal øke kommunikasjonen, osv.

Men det varer ikke. Det sløves ned igjen og så smeller det. Da er jeg på vei ut. Det er som sagt det verste jeg vet og det bør ikke forekomme.

Anonymkode: 6e718...74f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er i samme situasjon bortsett fra at jeg er nylig forlovet og vi kun har bodd sammen i en måned. Han slo opp etter en krangel.. er alene i leiligheten med alle tingene hans som han fremdeles ikke har hentet.. trodde vi skulle vare evig. Bor han med deg?

Anonymkode: 69bd7...c42

Uff, så vondt🌸 Hadde dere vært sammen lenge før flyttet sammen og forlovet dere? 
Alle gode tanker din vei❤️ 
Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff, så vondt🌸 Hadde dere vært sammen lenge før flyttet sammen og forlovet dere? 
Alle gode tanker din vei❤️ 
Ts

Glemte skrive over. Ja, vært samboere i snart 4år.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 time siden):

Jeg tolker det også som en form for skjult trussel. Har du merket andre truende, kontrollerende eller manipulerende tegn?

Nei, han er ikke kontrollerende eller manipulerende på andre måter. Da hadde jeg ikke vært sammen med han. Er vel derfor jeg fikk så sjokk av dette. Jeg ligger på gjesterommet og får ikke sove nå, derav midt på natten svar. Usikkerheten i meg er sånn...når han ikke elsker meg mer enn en krangel unna...hvorfor skal jeg da legge meg i hele oss...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Uenigheter oppstår, det er høyt press osv. Å si at forholdet kan ta slutt pga EN stor krangel ville jeg (avhengig av tema og alvorlighetsgrad naturligvis) oppfattet som en trussel. Selfølgelig kan en krangel resultere i brudd, men at det blir brudd fordi kommunikasjonsformen "stor krangel" har hendt, blir litt sært for meg i allefall. 

Hadde kontret ham med at dersom han er villig til å kaste 4 år med historie, kjærlighet og planer på båten for EN stor krangel så må jeg vurdere om jeg synes det er verdt å satse videre på. Det blir veldig usikkert å investere kjærlighet og tid i dette.

Anonymkode: 558ca...45f

Takk for svar🌸

Jeg er enig i alt du skriver. Ligger våken her nå og lurer på hvor gå videre. Jeg har tenkt og trodd vi tålte alt. Med unntak av utroskap hadde jeg nok kjempet for oss gjennom alt. At han vil gi opp så lett tar litt luften ut av ballongen. For om vi er så lite verdt...at en krangel og «alt er over». Hva i all verden skal jeg tro... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan se det fra det perspektivet at han ikke orker å bli et kranglete par som snakker stygt til hverandre. Han vil enten få lov til å elske deg, og bli elsket tilbake, eller gå. Han orker bare ikke tanken på å se deg som noe stygt, orker ikke bli sett på stygt, og det kommer jo naturlig etter mange krangler og mye stygt blir sagt og gjort. Han vil være lykkelig med deg, være sammensveiset, et par som løser floker istedet forå krølle det til, et par som har tillit til hverandre. Sånn hører jeg det.

Anonymkode: 077d5...488

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan se det fra det perspektivet at han ikke orker å bli et kranglete par som snakker stygt til hverandre. Han vil enten få lov til å elske deg, og bli elsket tilbake, eller gå. Han orker bare ikke tanken på å se deg som noe stygt, orker ikke bli sett på stygt, og det kommer jo naturlig etter mange krangler og mye stygt blir sagt og gjort. Han vil være lykkelig med deg, være sammensveiset, et par som løser floker istedet forå krølle det til, et par som har tillit til hverandre. Sånn hører jeg det.

Vi har hatt en skikkelig krangel på 4år...så føler ikke vi er et kranglete par. Hadde vi vært det hadde jeg skjønt det. Ligger nå her våken og gråter på gjesterommet. Han sover. Usikker på hva morgenen bringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha du er på KG. Den eneste løsningen på problemet ditt som du kommer til å finne her er "Han er umoden og sikkert narkoman! DUMP HAN!"

Personlig tror jeg han sa det i affekt og at med tiden kommer dere til å ordne opp. Uvanlig å ende et langt forhold etter én krangel. Krangling er bare en form for kommunikasjon.

Anonymkode: 7cdd3...998

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har hatt en skikkelig krangel på 4år...så føler ikke vi er et kranglete par. Hadde vi vært det hadde jeg skjønt det. Ligger nå her våken og gråter på gjesterommet. Han sover. Usikker på hva morgenen bringer. 

Det er jo godt mulig at dere går mer oppå hverandre enn det dere forstår akkurat nå, tror mange flere par krangler litt nå i korona-tida, og selv om man ikke er et type par som krangler så mye så blir det jo veldig tett nå når dere plutselig er kollegaer uansett. Og det er ikke sikkert dere er så bevisste på å skille på arbeid og fritid, -og lek? Du trenger ikke svare her på dette altså, men tenker jo på sexlivet, er det bra? Tror veldig mange vil ha behov for å puste litt nå, selv om de elsker familien og barna sine og alt, det er litt mye. Og han høres ikke ut som om han vil gjøre det slutt med deg, det høres heller ut som om han er redd for konflikt og i tillegg ekstra redd for å få konflikt inn i forholdet nå som dere ser hverandre 24/7 i tillegg. Menn som kvinner kan ha vanskelig for å snakke om følelser, og det kan hende at han ikke mente det han sa så bokstavlig heller. Dere må snakke sammen om dette, du må spørre. Men kanskje mens dere er ute å går en tur i friluft? Det høres bare ut som om dere trenger å puste ordentlig begge to!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hahaha du er på KG. Den eneste løsningen på problemet ditt som du kommer til å finne her er "Han er umoden og sikkert narkoman! DUMP HAN!"

Personlig tror jeg han sa det i affekt og at med tiden kommer dere til å ordne opp. Uvanlig å ende et langt forhold etter én krangel. Krangling er bare en form for kommunikasjon.

Anonymkode: 7cdd3...998

Vet man ofte får det til svar, men er ikke det svaret jeg er ute etter. Klarer selektere svarene jeg får.

Han sa det ikke i affekt, han var helt rolig. Og ikke første gang han har sagt det, men da ikke i en krangel. Mer som en kommentar på hva han ikke orker. Når det faktisk kom  i en krangel føles det som det er den veien vi går. Derfor jeg ligger våken nå. Tror morgenkvisten vil gi svar. Men forbereder meg på hotell fra i morgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Under en krangel kan det fort komme ut ting man ikke egentlig mener, som et resultat av frustrasjonen man føler der og da. La han få roe seg ned litt.

Anonymkode: 55703...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...