Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står at man må ha jobbet 4 uker i ny stilling for å ha opparbeidet rett til sykepenger (at man kan bruke egenmelding osv)
Men hvordan defineres dette? Dersom jeg begynte å jobbe 1 februar, da har jeg krav på sykepenger fra 1 mars. Men, hva om jeg er syk en uke i denne perioden? får jeg da utsatt retten på sykepenger til 8 Mars ?
Takknemlig for svar 💓

Anonymkode: 758e1...a6d

AnonymBruker
Skrevet

Du må jobbe 16 dager etter sykemelding  selv om du har opptjent rett til å ta egenmelding. Dersom du blir syk etter sykemeldingen og ikke har nådd å jobbe de 16 dagene må du ha ny sykemelding. 

Anonymkode: 6ae2b...919

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke rett til å bruke egenmelding før du har vært ansatt i 8 uker, men kan få sykepenger etter sykemelding etter 4 uker. Det går fra tiden du ble ansatt, det forlenges ikke hvis du er vekke i en periode der bedriften ikke betaler sykepenger. 

Anonymkode: d6217...2ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du må jobbe 16 dager etter sykemelding  selv om du har opptjent rett til å ta egenmelding. Dersom du blir syk etter sykemeldingen og ikke har nådd å jobbe de 16 dagene må du ha ny sykemelding. 

Dette er jo helt feil. Svaret under deg er riktig. 

Anonymkode: f1668...13a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva som er feil?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Googlet, beklager jeg skrev helt feil. En må være i jobb minst 1 dag før egenmelding etter sykemelding. Der lærte jeg noe nytt :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Du har ikke rett til å bruke egenmelding før du har vært ansatt i 8 uker, men kan få sykepenger etter sykemelding etter 4 uker. Det går fra tiden du ble ansatt, det forlenges ikke hvis du er vekke i en periode der bedriften ikke betaler sykepenger. 

Anonymkode: d6217...2ac

Riktig

Anonymkode: 3590a...b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...