Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i 6 uke nå, å gru-gledet meg litt til å fortelle dette til en av mine gode venninner.. vi er mange i område som er gravide nå, å jeg vet hun har veldig lyst å starte prøvingen nå! (Hun er fullvaksinert). Jeg vet at samboeren hennes ikke er like ivrig som henne (han sier til henne at han vil ha barn, men at det ikke haster for hans del). Hun stresser litt mer, hun blir 33 i år. Først ville han vente til hun var vaksinert for babyen sin sikkerhet, nå er jo det i boks. Nå vil han vente til ting ser lysere ut da situasjonen med hjemmekontor og restriksjoner tærer på psyken hans å han er redd de plutselig sitter der med baby og hjemmekontor.. 

jeg merker jo at hun er lei seg når vi snakker om dette, tror det er sårt for henne, å hun prøver å forsvare mannens unnskyldninger med forståelse.. samtidig føler jeg litt på at han bare utsetter og utsetter, og at venninna mi og tenker dette, men ikke tørr si det høyt.. Bør jeg støtte henne å vise forståelse for mannens «unnskyldninger», eller bør jeg prøve å grave litt dypere? Har han kanskje rett?

Får nesten dårlig samvittighet over egen graviditet. Hun har drømt om barn lengre enn meg å jeg hadde unnet henne sånn at han gikk med på prøvingen snart..

Anonymkode: b34f0...b62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det spørs helt på situasjonen dies. Hjemmekontor og baby er kanskje ikke optimalt i en liten leilighet for eks? 

Selv venter vi fordi jeg driver butikk som selvstendig næringsdrivende, og har veldig usikker inntekt nå

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror helt ærlig talt heller at jeg hadde fokusert på henne og å støtte henne, ikke mannen. Jeg hadde ikke fortalt henne hva hun skulle gjøre, men ikke snakk om jeg hadde tatt sjansen på å sulle henne inn i troa på at "han trenger bare litt tid". Det der tror jeg rett og slett ikke på.

Jeg har skrevet her inne mange ganger før at menn er fryktelig handlekraftige når de først vil noe. Det den fyren der driver på med lover dårlig.

Hvis samboeren din kjenner samboeren hennes, er det mulig å få han til å ta en prat med mannen? Noen bør fortelle han at hvis han ikke vil ha barn så får han si det rett ut. Eventuelt at han vil ha barn, bare ikke med venninna di. Han kan risikere å bli årsaken til at venninna di ikke får barn i det hele tatt, har han tenkt gjennom det? Eller har han tenkt gjennom at de kanskje får problemer med å få barn og kommer til å trenge flere år og dermed ender opp som ufrivillig barnløse begge to?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (2 minutter siden):

Jeg tror helt ærlig talt heller at jeg hadde fokusert på henne og å støtte henne, ikke mannen. Jeg hadde ikke fortalt henne hva hun skulle gjøre, men ikke snakk om jeg hadde tatt sjansen på å sulle henne inn i troa på at "han trenger bare litt tid". Det der tror jeg rett og slett ikke på.

Jeg har skrevet her inne mange ganger før at menn er fryktelig handlekraftige når de først vil noe. Det den fyren der driver på med lover dårlig.

Hvis samboeren din kjenner samboeren hennes, er det mulig å få han til å ta en prat med mannen? Noen bør fortelle han at hvis han ikke vil ha barn så får han si det rett ut. Eventuelt at han vil ha barn, bare ikke med venninna di. Han kan risikere å bli årsaken til at venninna di ikke får barn i det hele tatt, har han tenkt gjennom det? Eller har han tenkt gjennom at de kanskje får problemer med å få barn og kommer til å trenge flere år og dermed ender opp som ufrivillig barnløse begge to?

De kjenner hverandre greit, men ikke på et sånt nivå at han kunne tatt initiativ til en slik samtale. Men er egentlig AKURATT dette du skriver her jeg og tenker, men jeg kan jo ikke bare si DET til henne uten videre heller.. Men visst det her drøyer og drar ut mange mnd og hun fortsetter å «ha forståelse for han og at de må vente», da kommer jeg til å sprekke...

De har kanskje ikke verdens største plass.. 60 kvm kanskje. Så hjemmekontor og baby er kanskje ikke optimalt.. Men, nå skal man jo først bli gravid, også varer svangerskap ni mnd.. å brått har man ikke lenger hjemmekontor!

AnonymBruker
Skrevet

Det høres helt ærlig ut som at han bare finner nye unnskyldninger for å utsette å få barn. Enten er han ikke gira på barn i det hele tatt enda, eller så vil han ikke ha barn med akkurat henne. Jeg som partner hadde spurt om dette. Men alle klarer ikke å være like direkte (men det lønner seg). 

Anonymkode: e0692...2a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres helt ærlig ut som at han bare finner nye unnskyldninger for å utsette å få barn. Enten er han ikke gira på barn i det hele tatt enda, eller så vil han ikke ha barn med akkurat henne. Jeg som partner hadde spurt om dette. Men alle klarer ikke å være like direkte (men det lønner seg). 

Anonymkode: e0692...2a6

Ja, nå føler jeg det blir litt frekt å spørre henne om «er du sikker på han vil ha barn med deg? Høres ikke sånn ut».. Jeg tenker litt på det selv, å jeg merker at det er sårt for henne.. Har litt lyst å si noe ovenfor henne for å «bryte isen».. men tenk om de har en helt reell deal å at prøving faktisk er i horisonten og at det er jeg som bare driter meg ut! Jeg kan nesten ikke spørre henne så direkte føler jeg... Prøver å sette meg inn i hva jeg hadde gjort visst det var min partner, kanskje satt meg en tidsfrist for ultimatum.. jeg kan jo råde henne om dette, men føler som sagt hun må bringe tema på banen selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, nå føler jeg det blir litt frekt å spørre henne om «er du sikker på han vil ha barn med deg? Høres ikke sånn ut».. Jeg tenker litt på det selv, å jeg merker at det er sårt for henne.. Har litt lyst å si noe ovenfor henne for å «bryte isen».. men tenk om de har en helt reell deal å at prøving faktisk er i horisonten og at det er jeg som bare driter meg ut! Jeg kan nesten ikke spørre henne så direkte føler jeg... Prøver å sette meg inn i hva jeg hadde gjort visst det var min partner, kanskje satt meg en tidsfrist for ultimatum.. jeg kan jo råde henne om dette, men føler som sagt hun må bringe tema på banen selv. 

Jeg vet at samboeren hennes har snakket med en felles kamerat av oss ganske nylig, og da snakket han om at de snart skulle begynne prøving. Dette hadde jeg helt glemt men kom på de nå. Det må da være et litt positivt tegn :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke så svart/hvitt som at han enten ikke vil ha barn i det hele tatt eller ikke vil ha barn med henne, som flere her påstår. Mange menn i dag blir ikke klare før de nærmer seg 40. Min var godt over 30 da han ble klar, selv om han absolutt ikke var usikker på følelsene for meg og vi hadde vært sammen lenge. Det kan være skremmende å ta en avgjørelse om å få barn, spesielt når situasjonen ikke er ideell.

Anonymkode: bbab1...31c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er da ikke så svart/hvitt som at han enten ikke vil ha barn i det hele tatt eller ikke vil ha barn med henne, som flere her påstår. Mange menn i dag blir ikke klare før de nærmer seg 40. Min var godt over 30 da han ble klar, selv om han absolutt ikke var usikker på følelsene for meg og vi hadde vært sammen lenge. Det kan være skremmende å ta en avgjørelse om å få barn, spesielt når situasjonen ikke er ideell.

Anonymkode: bbab1...31c

Du har sikkert et poeng her også, bra du nyanserer litt for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...