Gå til innhold

Mammaen til kjærestens barn kjeftet på meg fordi jeg smurte matpakken til jenta...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg smurte matpakken til bonusjenta i morges, med litt ekstra grønnsaker og frukt i en matboks. Det er byttedag idag, så hun dro til mora etter skolen. Fikk i kveld en lang melding om at jeg ikke fikk lov flere ganger å smøre matpakken, fordi hun ikke hadde spist grønnsakene jeg «burde vite hun ikke liker». Dette er mat hun ellers spiser hver dag til frokost og kvelds, og har aldri hørt henne klage på agurk og paprika. Hun ble bare fornøyd at hun fikk ekstra snack. Mora skrev at hun ikke tørr å si ifra til meg at hun ikke liker dette, og at jeg må slutte å fore henne med grønt, for det er ikke bra for henne og hun blir opphovnet. Jeg kan ikke ha merket noe tegn til det ellers.
Hun skrev også i meldingen at jeg var udugelig og bør ta barnet mer på alvor., men at hun ikke kunne «forvente noe mer av meg, siden jeg bare var 26 år og heldigvis ikke hadde barn selv»... 

Jenta er 8 år, og jeg har vært i livet hennes siden hun var 5, og vi har ett fantastisk forhold. Har ikke hørt noe fra barnemor på de tre årene før nå... Kjenner jeg har klump i magen over dette, og vet ikke helt hva jeg skal svare! Måtte ringe til samboer som nå er på jobb og høre om han visste om disse allergiene, men nei det hadde han ikke.. han sier at det er nok sjalusi i bunnen da hun aldri bryr seg å lage noe større utav matpakken hennes... Føler meg elendig, og var ikke forberedt på dette i det hele tatt. Har aldri vært noe problem med henne tidligere😞

Anonymkode: 7487b...759

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke svar. La mannen smøre matpakka fra nå av. 

Anonymkode: 130cd...877

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at mor er veldig sjalu.. veldig trist for barnet. Her syns jeg far skal snakke med mor, om du begynner har jeg en følelse av at det vil eskalere. 

Anonymkode: 779fd...27b

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar henne på meldingen, også lar du far lage matpakka på byttedagen.

Anonymkode: 681a4...b5c

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La far ta denne kampen/diskusjonen. Slutt å smør matpakke på byttedager. Fortsett å være den ressursen du tydeligvis er for jenta. Om mor er litt koko, trenger hun all normal voksenkontakt hun kan få. 

Anonymkode: c7542...1f1

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du vært bonusmor til mitt barn hadde jeg satt pris på at du ga ungen min sunn mat 😊 Be mor se det klippet på newton, der halve klassa får usunn mat og halve klassa får sunn mat! Eller enda bedre, ignorer henne. Men føle deg dårlig skal du ikke! 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer. Hun er sprø. 

Anonymkode: 1c0da...ed9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar noe eller si beklager, skal ikke gjøre igjen eller noe i den duren. Vær den viksne i den situasjonen der. Mor er sjalu.. 

Anonymkode: c36bd...26c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sjalu. Jenta fikk en mer fancy matpakke enn mor lager selv tenker jeg og hun føler seg truet. Kanskje bruker jenta det mot henne i krangler osv at du er mye greiere, hun vil flytte til pappa osv. Bare hev deg over det og ikke lag bråk. Vær god for jenta, og ufarlig for moren. Det går seg nok til. 

Anonymkode: fa481...6ab

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be far spørre henne om disse allergiene hun plutselig har fått og at han må få beskjed om allergier. Og da holder ikke "allergisk mot grønnsaker". 

Anonymkode: 813a1...956

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så barnslige voksne kan være. Stakkars deg ts som ville glede jenta og får dritt for det. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar på meldingen. La far ordne med matpakke på byttedagene. Det er tydelig at mor er hissig for noe, og det er liten vits i å engasjere deg i en diskusjon med henne. 

Anonymkode: 40d7d...6bc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be far ta opp med barnemor at evt matallergier er viktig at han vet om, da det er i barnets beste.
Ikke svar mor, ikke ha noe kontakt med henne.
Smør matpakke som du vil til barnet og gi blaffen i en sjalu barnemor.

Hadde du vært bonusmor til mitt barn hadde jeg elsket slike matpakker! 
Så ikke ha dårlig samvittighet, barnemor prøver å "ta" deg på noe da hun føler du er flinkere enn henne.

Anonymkode: e9335...e94

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg bare sendt tilbake "Takk for beskjed, fra nå av skal far ta seg av matpakken. Ha en fin kveld videre. :) 

For ei kjerring, du kan jo ikke ta dette innover deg selv, er jo bare tull og det vet du. 😄 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Be far spørre henne om disse allergiene hun plutselig har fått og at han må få beskjed om allergier. Og da holder ikke "allergisk mot grønnsaker". 

Anonymkode: 813a1...956

Nå er ikke jeg så flink på regler rundt dette, men jeg antar at far og har tilgang til allergitester som er utført på hans barn? 

Men dama er nok litt stressa, elle ko-ko som noen uærbødig ville omtalt det som

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ignorer henne. Fortsett å smøre sunne og gode matpakker til jenta, også på byttedagene. Dette svir nok for mor, og jeg ville godtet meg om jeg var deg, gjerne smurt ENDA bedre matpakker bare for å irritere ENDA litt mer !

Anonymkode: 31f8a...e99

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer. 😒 Med mindre du har gitt henne noe hun er allergisk for, så er den kritikken sykt urettferdig. Mor er bare sjalu.

Endret av Chiyo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ignorer henne. Fortsett å smøre sunne og gode matpakker til jenta, også på byttedagene. Dette svir nok for mor, og jeg ville godtet meg om jeg var deg, gjerne smurt ENDA bedre matpakker bare for å irritere ENDA litt mer !

Anonymkode: 31f8a...e99

Ja, å gå inn for å irritere mor mest mulig er nok det som er det beste for barnet her...

Anonymkode: 3572a...8b9

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å irritere mora noe mer, men er jo trasig å si nei når jenta spør om jeg kan ordne snacks i matpakka.. 

Anonymkode: 7487b...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...