Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har slitt med de tankene og følelsene lenge. Jeg tror jeg må bare akseptere meg selv sånn som jeg er, det er bare det at jeg er redd jeg da ikke blir god nok for noen. 

Anonymkode: 00692...d17

Hvorfor er det så viktig for deg å sammenligne deg med andre mennesker? Det er da helt nytteløst. Folk er forskjellige, så det  gir ingen mening å sammenligne deg med andre. Du er dårlig til å gjøre ting som andre er gode til, og du er god i ting andre er elendig til, altså er du helt normal.

Og du må slutte med denne tankegangen om at du liksom må være bedre enn andre, sånn tenker man når man går på ungdomsskolen og er usikker og umoden. Nå er du voksen og vet bedre.

Ikke hig etter bekreftelse fra andre. Gi deg selv den bekreftelsen du trenger, det er tross alt den bekreftelsen som er viktigst. Du er den viktigste personen i ditt liv, og da er selvfølgelig din mening viktigst. Bestem deg for å kutte ut de selvdestruktive, negative tankene. Fokusér heller på alle dine positive kvaliteter. 
Og vær fornøyd med å være gjennomsnittlig og normal. De aller, aller fleste av oss er jo nettopp det, helt gjennomsnittlige.

Anonymkode: 68a2e...937

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Middels er jo midt på treet, dvs der de fleste er. 

Anonymkode: 48e51...144

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, jeg har det på samme måte selv. Rent objektiv vet jeg at de tankene er helt på trynet, men jeg tenker også at jeg kommer til å bli avslørt som udugelig på jobb og av venner & familie. Og det selvom jeg har har høy utdanning, lederstilling, god økonomi, mann, barn, familie og venner... og virkelig ikke er blant de som skal synes synd på meg selv 😂 Rare hodet vårt 😂

Anonymkode: 3d3b8...8d3

Skrevet

Husk at det bare er de middelmådige som alltid er på sitt beste! 😂 Hehe. 

Mange fine ord her, TS. Ta det til deg. Tror det var Per Fugelli (men ikke helt sikker) som sa noe som at om mennesker kan klare å akseptere sin egen middelmådighet, vil man bli endelig bli fri og lykkelig. Han sa det selvsagt på en finere måte, men det var budskapet. 

Å være middelmådig er bra nok! Det viktigste er at du lever et liv du syns er godt. Finn tryggheten og gleden i det, og ikke i bekreftelse fra andre ❤️ Jeg jobber med det samme selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 3/4/2021 at 8:21 PM, AnonymBruker said:

Det var fint skrevet, takk ❤️ tenker bare at det å imponere andre sikrer meg en god jobb, venner og gir selvfølelsen en boost. Jeg tror ikke jeg er så ille, men jeg er ikke smart nok. Det vet jeg. 

Anonymkode: 00692...d17

Nja, min erfaring er at mange hauser seg selv opp og nedvurderer andre. Vi som ikke er slik får gjerne et bilde av at andre er så fantastiske, mens i realiteten er vi flinkere enn dem. Samt at mange følger med på at man ikke skryter for mye av seg selv, eller gjør ting med full selvtillit.

Er veldig mange som misforstår angående meningene sine. Nei, andres meninger er ikke gunstig når det omhandler noe man gjør selv. Har konkludert med at jeg kun kan gjøre ting på egen hånd, hvis jeg skulle feks drevet med yoga i en gang et sted stopper de fleste opp og skal gi sin tilbakemelding. Det faktum at de bryter konsentrasjonen min driter de en lang faen i. Det er trist at man ikke kan bedrive aktiviteter rundt andre, uten at det skal menes, synes og tenkes så mye rundt.

Det eneste man kan gjøre med andre uten å snakke sammen er vel å glo på TV.

Kunne iaf ønske at selvstendige påfunn var såpass vanlig og utbredt at ingen reagerte noe særlig.

Angående lukeparkering har jeg sett at menn liksom stiller seg til rette for å vurdere lukeparkeringen, uten at de har noe med det å gjøre, lol. Jeg er faktisk ganske flink til å lukeparkere! Men så elsker jeg å rygge og å gjøre slike ting, men misliker at folk ser på. "jeg må ta mitt mannlige ansvar i kraft av at jeg er mann, eeek".

Anonymkode: feabf...c28

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også middelmådig, i det jeg ikke er rett og slett dårlig i da. 🤪 Jeg er ikke noe spesielt god i noe egentlig. Men innimellom så tror jeg at jeg var sååå god til å gjøre ett eller annet, også kommer det en kollega, venn el å gjør det så mye bedre. Sånn har det vært hele livet. Må le litt av meg selv da.

Det er nok flest middelmådige mennesker her i verden, trøster meg med det. 😄

Anonymkode: 3d1c6...da2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 20.10):

Slutt å syntes synd på deg selv?

Anonymkode: d94c7...26b

Uff.. hva er det du sier? Folk har ulike problemer de sliter med. 

Anonymkode: 8a427...3db

AnonymBruker
Skrevet

Middels er i allefall ikke dårlig 😉

Anonymkode: d4a06...523

Skrevet

Din verdi som menneske måles da ikke utelukkende i gode karakterer på vitnemålet og fabelaktige jobbresultater? Syns du høres ut som ei som har det meste på stell 😊

Tenk på de menneskene du setter pris på i livet ditt; feks familiemedlemmer, kollegaer, venner. Liker du dem KUN fordi de er superflinke i ett eller annet, eller for at de er ekstremt smarte? Eller er det mer sammensatt? 

Du trenger bare jobbe litt med selvfølelsen din, det er ingenting unormalt dårlig med dine egenskaper eller kunnskaper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...