Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Håper det er noen her som kan hjelpe meg. 
Lang historie, kort fortalt: jeg kjøpte et produkt på nettet, ble så dumt at jeg betalte faktura i stedet av å bruke kredittkort (feil) men men... Produktet ble aldri levert og jeg hevde kjøpet og krevde tilbakebetaling. Etter flere e-post uten noe konkret svar, tar jeg kontakt med Forbrukerrådet og de foreslår at jeg sender et klagebrev til selgeren. Jeg sendte klagebrevet og sier at jeg forventer betaling av refusjon innen 14 dager, skriver en frist på det og dersom jeg ikke får betalt refusjonen tar jeg saken videre. 
Selgeren svarer at han tar imot mitt klage og at jeg skulle få refusjon innen fristen. Når fristen nærmet seg og jeg så han skulle ikke betale sendte jeg en påminnelse om det vi hadde avtalt. Da svarer han og sier at han forbeholder retten om utsettelse av refusjon og at han har utsatt det. 
Mitt spørsmål: kan selgeren gjøre det? er det noe jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 9bd40...668

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Selger har fått en frist. Send saken videre, så får Forbrukerrådet ta det

Anonymkode: c1bb6...dfa

• Liker 2
Skrevet

Hei

Send svar til selger og opplys om at hvis selger umiddelbart refunderer det avtalte beløpet vil du igangsette prosedyre med inndriving av kravet, via inkasso.

Gjør oppmerksom på at alle de meromkostninger som vil påløpe, slikt som inkassosalær, gebyr forsinkeleserente m.m. vil bli belastet selger.

Sett fristen til 8 – åtte dager. Dette er «umiddelbart» innen jussen.

Ikke begynn å diskuter med selgers «rett om utsettelse av refusjon» da det er bare vrøvl.

Eller du kan starte det som heter egeninkasso. Dette vil du finne alt om på nettet.

Eller du kan kontakte et inkassoselskap og be om hjelp.

Velger du å kontakte et inkassoselskap må du fremlegge dokumentasjon på at du kjøpte produktet, at du har returnert produktet, og at du har sendt purring på at du har bedt om refusjon samt selgers svar.

Men dette vil eventuelt inkassobyrået hjelpe deg med

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips! 

Bra at det finnes hyggelig folk som ønsker å hjelpe 🙂

Anonymkode: 9bd40...668

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...