Gå til innhold

Noen dyrepleiere her? Hvilken turnus jobber du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å søke dyrepleiestudiet :) jobber du nattevakter og helger? Når slutter kveldsvaktene dine? Og hvor jobber du? :) 

Anonymkode: 7354f...5c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veterinær, men svarer likevel. De fleste dyreklinikker er åpne 8-19 i hverdager og kanskje tidlig på dagen på møtedager, mange er også kun åpne til 16. Det er bare dyresykehus som har døgnåpent, så man kommer seg fint unna turnusjobb om man ikke ønsker det.

anbefaler å tenke deg godt om før du velger dyrepleier. Det er svært lav lønn og høyt arbeidspress. De fleste dyrepleiere ender dessverre opp med å skifte beite.

Anonymkode: e32a3...fd7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er veterinær, men svarer likevel. De fleste dyreklinikker er åpne 8-19 i hverdager og kanskje tidlig på dagen på møtedager, mange er også kun åpne til 16. Det er bare dyresykehus som har døgnåpent, så man kommer seg fint unna turnusjobb om man ikke ønsker det.

anbefaler å tenke deg godt om før du velger dyrepleier. Det er svært lav lønn og høyt arbeidspress. De fleste dyrepleiere ender dessverre opp med å skifte beite.

Skulle stå lørdager og ikke møtedager!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei, tusen takk for svar 😀😀 jeg har også hørt at lønnen er lav i forhold til utdannelsen, men samtidig så har jeg pedagogikk i bunn og kan kanskje få jobb som lærer på folkehøgskoler ol i fag som dyrehelse, dyrevelferd, landbruk etc.? Så jeg kanskje ikke trenger å jobbe 100% som vanlig dyrepleier på klinikk hele tiden. Vet du forresten om anicura har litt bedre lønnsbetingelser? For det er vel privat sykehus? 

TS 

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 11.57):

Hei, tusen takk for svar 😀😀 jeg har også hørt at lønnen er lav i forhold til utdannelsen, men samtidig så har jeg pedagogikk i bunn og kan kanskje få jobb som lærer på folkehøgskoler ol i fag som dyrehelse, dyrevelferd, landbruk etc.? Så jeg kanskje ikke trenger å jobbe 100% som vanlig dyrepleier på klinikk hele tiden. Vet du forresten om anicura har litt bedre lønnsbetingelser? For det er vel privat sykehus? 

TS 

AniCura har de dårligste lønnsbetingelsene i bransjen, samtidig som de har høyest arbeidspress. Vil virkelig fraråde alle å bli dyrepleier eller veterinær, de er på toppen av selvmordsstatistikken i hele verden av en grunn. Yrket spiser deg opp økonomisk, mentalt og fysisk. 

Alle dyreklinikker/sykehus er private (mulig unntatt NMBU), og lønna er ubrukelig uansett hvor man havner.

Anonymkode: 1eb5a...e87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 11.57):

TS 

Jeg er veterinær. 
Det er vel få folkehøgskoler som har fag som dyrevelferd og dyrehelse. Du har selvsagt videregående skoler (naturbruk), men de ønsker for det første gjerne landbruksbakgrunn, noe du ikke får gjennom dyrepleie, og de vil nok også helst ha veterinærer til slike stillinger hvis de vel skal ha noen med dyrehelsebakgrunn (høyere kompetanse, kompetanse på stordyr). Noen universiteter har utdanning innen husdyrretning, men der vil det være svært vanskelig å få jobb som dyrepleier (mulig kun på selve dyrepleierutdanningene). 
Så om du tenker å kombinere klinisk arbeid med undervisning av lønnsmessige årsaker, vil mulighetene til det være dårlige. Sier ikke det er umulig, men jobbene er få. 
Hvis du kun har pedagogikk (bachelor?) i bunnen er ikke det det samme som PPU, slik at du ikke vil få godkjent lærerutdanning. 

Anonymkode: ec21e...e2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...