Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var dum som ung. Pluss en adhd diagnose ingen viste om.   Var maks uheldig og alenemor .  Fikk på  meg mye gjeld. Ja dumt  jeg vet.  Nå er det en del år siden. Fått orden på livet.  På medisin  og har kontroll.  Fikk gjeldsordning.   Har jeg et håp om å få husbanken  startlån  når jeg er ferdig. Drømmer om et lite sted som er mitt . Ikke usikker leie.

Anonymkode: e94c5...637

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Nala79
Skrevet

Ja det er nok helt klart mulig når gjeldsordning er ferdig! Stå på!! Du klarer det :) flott at du tar tak! 

Skrevet

Så lenge du er ferdig med gjeldsordningen og har en brukbar inntekt så går det greit

AnonymBruker
Skrevet

Fikk lån i en lokal sparebank etter gjennomført gjeldsordning. De la vekt på at jeg hadde god betjeningsevne siden jeg hadde gjennomført ordningen. Hadde ikke høy lønn. 

Anonymkode: 02319...4bf

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt mulig! Jeg kjenner faktisk flere som har hatt gjeldsordning, og som har kjøpt seg bolig i etterkant. Riktignok må du ha inntekt til å betjene et boliglån, men det er absolutt mulig. De jeg kjenner har lån i vanlig bank. 

Så flink du er, TS!

Anonymkode: 1c4b4...a5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du kvitt betalingsanmerkninger og har sikkerhet, skal jeg love deg bankene kaster kort og lån etter deg igjen! 

Anonymkode: a7317...a77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva var din gjeld når du fikk gjeldsordning?  Hvor mye gikk til kreditorene? 

Anonymkode: 51c14...a82

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som har fått boliglån i husbanken samtidig som under gjeldsordning.  Kanskje du også kan få det? 

Anonymkode: 80ea7...4a3

• Liker 1
Skrevet

Dette tror jeg abosolutt du får til. I min kommune bli aleneforeldre prioritert. De aller fleste har gjort noe dumt i løpet av livet, men ikke alle får ordnet opp. Du har gjort en kjempejobb!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg kjenner noen som har fått boliglån i husbanken samtidig som under gjeldsordning.  Kanskje du også kan få det? 

Anonymkode: 80ea7...4a3

Signerer dette. Det er fullt mulig å få huslån under selve gjeldsordningen. Kontakt kommunen du ønsker å bo i, snakk om startlån. Grunnen til at man kan få dette er at man kan oppfylle kravene for startlån (feks. økonomisk vanskligstilt, aleneforsørger + barn som trenger stabilitet) samtidig som det ville lønnet seg for kreditorene å godta at du kjøper hus, siden man oftest betaler mindre på huslån enn husleie. Ergo vinn vinn for alle sammen. Eneste "regelen" er at man må ha avdragsfrihet, siden man ikke kan opparbeide seg formue under gjeldsordning. Dvs man betaler kun renter på huslånet i perioden man har GO, og så begynner man med avdrag etter den er fullført. 

Å gi noen huslån under GO gir trygghet økonomisk og sosialt for den som skylder penger, og trygghet økonomisk og mer penger inn for den som er kreditor. 

Anonymkode: 729db...ffc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd og tips. Deilig å kunne ha et håp om  å få mitt egent.

Anonymkode: e94c5...637

AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du har fått orden på livet og økonomi. Hvordan gikk du frem for å få gjeldsordning? 

Anonymkode: a9291...f08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...