Gå til innhold

Bipolar type 2

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Jeg tror mannen min er inne i en hypoman periode. De har for 4 år siden satt han med bipolar 2 diagnose, men ble usikre da han ikke har hatt mani/hypomani som man vet om. De har derfor vært inne på mye annet, men ikke landet på en diagnose på disse årene hos DPS. Jeg trodde ikke han hadde bipolar lidelse,  Men nå tror jeg han har det! ( Eller frykter)

Er det da bare å stålsette seg for nedturen som kommer etterpå? 

Kort fortalt så hadde vi en samtale for en måned siden om at jeg ikke orker leve med dette mer. Jeg har selv blitt psykisk syk av forholdet ( hadde egne issues før dette også, men mye mer nå). Jeg fortalte han da at jeg slet som han egentlig visste, da han har vært deprimert/irritabel og ikke sånn veldig snill mot meg over flere år ( ikke med vilje såklart).

Vi er gift.

Jeg ønsker ikke å forlate en mann som trenger min støtte, jeg elsker han veldig høyt, men jeg har selv såpass plager at jeg ser dette ikke går. 

Jeg foreslo derfor særboer. Dette tok han veldig tungt forståelig nok, men jeg sa at en ting er å være syk, noe annet er å la det gå ut over meg hele tiden. Jeg har n mulig vært den som har gjort ALT med hus og hjem, pleiet og nærmest vært terapaut for han, men han har ikke støttet meg eller sett meg nok. 

Nå etter praten er han SÅ flink og oppmerksom, jeg håper dette er ekte. Men siste uka.. har han brått våknet MYE tidligere enn før, mye mer energi, ikke trøtt når han våkner, rastløs, mye humor og veldig glad. Alt skal gå så bra, han vil begynne å jobbe osv. Nesten skremmende! Men samtidig ok, ikke sånn at han bruker for mye penger osv ( vi har jo ingen) men mer sex osv. ( Alltid jeg som tar initiativ, så min lyst er nærmest borte fra de årene før uten å få utløp.) 

Jeg er SÅ redd! Jeg vet ikke hva jeg gjør dersom det plutselig snur igjen nå. Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse selv.. vanskelig å gå for meg, men jeg må jo det.. tror ikke jeg fikser dette mer, hvis han nå ER bipolar. 

Er det noen som har kjennskap til dette? Hva ville du gjort? 

Vi har vært sammen i 7 år, gift i 5, han ble " en annen" med en gang vi ble samboere. 

Anonymkode: ceb9d...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...