Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest tarot i flere år, og har enda til gode å ha feil i spådommene mine. Har også «evner» der jeg drømmer om ting som skjer senere, og tenker på noen ut av det blå, så kontakter vedkommende meg alltid etterpå (dette er ikke så uvanlig for andre heller). Er 100% sikker på at det er noe mer mellom himmel og jord etter alt jeg har sett og opplevd, men da gir det ingen mening med at det er svart og ingenting etter døden. Jeg håper jo at det er noe mer, og for meg personlig er det mer logisk at det nettopp er noe mer siden verden er så mye mer enn vitenskap og hva øyet kan se. Men - hver gang jeg leser i avisen at noen har vært klinisk døde og alt var svart mister jeg troen på at det skjer noe etter døden. Noen tanker om dette?

Anonymkode: 550ba...717

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker som deg! Håper virkelig ikke det er bare svart. Så meningsløst... 

Anonymkode: 308cb...61b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker som deg! Håper virkelig ikke det er bare svart. Så meningsløst... 

Anonymkode: 308cb...61b

Har sett dokumentarer der pasienter har vært klinisk døde og forlatt rommet eller sett alt som har skjedd ovenfra, og legene har bekreftet i dokumentaren at alt den da avdøde sa faktisk skjedde. Da har jeg følt lettelse. Men så leser jeg i nyhetene at det bare har vært svart i 15 min, så mister jeg håpet igjen 😳

AnonymBruker
Skrevet

Når vi dør eller forlater kroppen går vi tilbake til de vi egentlig er, så igrunn finnes det ingen død. Bare en evig sjel.

Anonymkode: ee086...271

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Når vi dør eller forlater kroppen går vi tilbake til de vi egentlig er, så igrunn finnes det ingen død. Bare en evig sjel.

Men alle disse klinisk døde som sier det var svart og ingenting strider jo imot det

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men alle disse klinisk døde som sier det var svart og ingenting strider jo imot det

Det er ikke sikkert at deres sjel hadde avtalt at de skulle huske noe av dette. For at de ikke skulle bli forhindret i sin videre åndelige utvikling. Vi har alle rett til å velge selv hva vi vil oppleve, og da kan vi ha valgt å ikke huske også.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke sikkert at deres sjel hadde avtalt at de skulle huske noe av dette. For at de ikke skulle bli forhindret i sin videre åndelige utvikling. Vi har alle rett til å velge selv hva vi vil oppleve, og da kan vi ha valgt å ikke huske også.

Hjelper ikke med all vitenskap som har «bastante svar» på at hjernen er avskrudd og det er derfor det er svart også. Har dog jobbet med en kristen kirurg, han var ikke i tvil om livet etter døden til tross for alt han så i sin jobb, og det hjalp. Prøver å tenke positivt at det kan være noe mer. 

Skrevet

Hvordan vet jeg at du lyver ?

Jo jeg vet du lyver fordi det finnes ingen som er synske og tarot kort kan ikke så noe som helst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har sett dokumentarer der pasienter har vært klinisk døde og forlatt rommet eller sett alt som har skjedd ovenfra, og legene har bekreftet i dokumentaren at alt den da avdøde sa faktisk skjedde. Da har jeg følt lettelse. Men så leser jeg i nyhetene at det bare har vært svart i 15 min, så mister jeg håpet igjen 😳

Jeg mister ikke håpet. Ikke alle husker etter slike traumatiske hendelser. Mange husker ikke ulykker de har vært igjennom heller. 
Syns Netflix-dokumentaren var spennende og interessant.

Anonymkode: aa180...043

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Men det er jo flere som har helt andre nær-døden opplevelser? Søk på NDEs på Google.

Anonymkode: 7d8b5...800

AnonymBruker
Skrevet

Den som tror på en Gud ser ikke det svarte. Jeg har opplevd at en nær slektning ac meg døde han så alle de døde slektningene sine i vi som var i rommet den dagen. Han nevnte med navn de døde slektningene og spurte hva de gjorde der. Det kommer an på hva du tror på. Jeg er muslim og tror sjelen vår går opp også gjenforenes vi med de sjelene som som får gått videre til «ventestasjonen» før dommedag og evig liv. Tror du ikke på Gud så er det ensomt og svart. 

Anonymkode: a7333...99e

AnonymBruker
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet jeg at du lyver ?

Jo jeg vet du lyver fordi det finnes ingen som er synske og tarot kort kan ikke så noe som helst.

Kan du dokumentere påstandene dine? Uansett dårlig debatteknikk å påstå at noen lyver, bare fordi du ikke er åpen for at det finnes noe mer. Da kan du jo heller bare skrive det, at du ikke tror det finnes noe liv etter døden. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du dokumentere påstandene dine? Uansett dårlig debatteknikk å påstå at noen lyver, bare fordi du ikke er åpen for at det finnes noe mer. Da kan du jo heller bare skrive det, at du ikke tror det finnes noe liv etter døden. 

Om jeg sier enhjørninger eksisterer ikke.

Vil du be meg dokumentere påstandene mine ?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er best å la være å kommentere denne personens innlegg. Vedkommende har som hobby å sitte og følge med på innlegg som skrives i dette underforumet, og er raskt tilstede med sine påstander om at synske ikke fins. Disse innleggene bringer diskusjonen inn på en sidevei og ødelegger hoved-debattene gang på gang. Best å bare overse :) 

Anonymkode: d8516...c34

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er best å la være å kommentere denne personens innlegg. Vedkommende har som hobby å sitte og følge med på innlegg som skrives i dette underforumet, og er raskt tilstede med sine påstander om at synske ikke fins. Disse innleggene bringer diskusjonen inn på en sidevei og ødelegger hoved-debattene gang på gang. Best å bare overse :) 

Ja det er skammelig at jeg påpeker fakta.

Men dette er jo noe folk som tror på eventyr ikke tåler at man gjør.

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å ødelegge trua de, men når man dør så frigjøres noe som heter DMT i hjernen, som gir deg sterke hallusinasjoner.

Mange som mener at det de så har noe med "livet etter døden" å gjøre.

Men håper personlig også at det finnes noe etter døden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (4 minutter siden):

Vi er alle ulike, vi har ulike synspunkt på ulike temaer. Alle her inne har skjønt at du ikke tror at det er mulig å være klarsynt, og det er helt ok. Men ikke alle er som deg, vi er mange som tror på dette og som syns det er et spennende tema. Du har påpekt tusen ganger hva du mener, så nå er det på tide å la oss få diskutere i fred. Vær så snill å slutt med å ødelegge disse alternative trådene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (7 minutter siden):

Tåler helt fint at du har andre meninger, oppfatninger og tro enn meg. Null problem. Det kan faktisk være spennende å diskutere. Men du åpner jo ikke opp for noe diskusjon. Istedenfor bruker ufine hersketeknikker som latterliggjøring. Du mener at du har rett, og alle som mener og tror noe annet enn deg tar feil eller lyver. Du prøver til stadighet å prakke på alle andre din tro, og konstanterer at det er fakta. Som om din tro skulle være en universell sannhet. Sånne mennesker er det jo ikke vits i å diskutere med, men det er jo synd at du oppfatter det som om at vi ikke tåler å høre din sannhet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Den som tror på en Gud ser ikke det svarte. Jeg har opplevd at en nær slektning ac meg døde han så alle de døde slektningene sine i vi som var i rommet den dagen. Han nevnte med navn de døde slektningene og spurte hva de gjorde der. Det kommer an på hva du tror på. Jeg er muslim og tror sjelen vår går opp også gjenforenes vi med de sjelene som som får gått videre til «ventestasjonen» før dommedag og evig liv. Tror du ikke på Gud så er det ensomt og svart. 

Anonymkode: a7333...99e

Har faktisk hørt akkurat det samme fra en annen kristen venn, da jeg satte spørsmålstegn med denne svartheten. Blir lei meg når jeg tenker på folk jeg elsker som ikke tror på Gud, da :( deprimerende tanke og vil ikke det skal være sånn. Har også hørt at det for noen er svart fordi det ikke er meningen at de skal videre 

Jeg mister ikke håpet. Ikke alle husker etter slike traumatiske hendelser. Mange husker ikke ulykker de har vært igjennom heller. 
Syns Netflix-dokumentaren var spennende og interessant.

Sant nok, ikke alt kan huskes. Er bare noe med det bastante som gjør meg urolig, at det er svart og ferdig prata 

Tenkte det samme, jeg ignorerte innlegget hans mentalt med en gang for jeg vet at mine år med tarot (har lagt det på hylla) stemte og sånne som han vil aldri forstå, nettopp fordi de ikke ønsker å forstå, de vil kun høre på det vitenskapen har å si og er totalt lukket for alt annet, ikke mennesker jeg har noe til felles med det der. Har hatt fruktbare diskusjoner med ateister altså, men da har de hatt litt rom for at det kan være noe mer, spesielt etter jeg har lest kort for dem så har de blitt helt satt ut. Men de som er totalt låst i at vi er organismer uten en bevissthet har jeg ingen interesse av å diskutere med

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er alle ulike, vi har ulike synspunkt på ulike temaer. Alle her inne har skjønt at du ikke tror at det er mulig å være klarsynt, og det er helt ok. Men ikke alle er som deg, vi er mange som tror på dette og som syns det er et spennende tema. Du har påpekt tusen ganger hva du mener, så nå er det på tide å la oss få diskutere i fred. Vær så snill å slutt med å ødelegge disse alternative trådene. 

Det handler ikke om synspunkt, det handler om vitenskap. Det er så tragisk med psykiske nedsatte som sitter og tror på synskhet.

Anonymkode: 9e361...676

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...