AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Del Skrevet 4. mars 2021 Slanker meg og må ned endel kg. Men er uføretrygdet og har ikke god råd. Hvor er det billigst å handle klær på nettet og i butikker? Er evt Finn bra sted? Anonymkode: e15b0...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Del Skrevet 4. mars 2021 Nå skal jeg ikke blande inn det etiske her, for jeg vet hvordan det er å ha dårlig råd. Jeg handler nesten alle mine klær på salg på h&m på nettet. Det er det jeg har råd til. Anonymkode: c7d16...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Del Skrevet 4. mars 2021 Ville gått på fretex eller annen bruktbutikk, hm og Lindex. Kan du gå på loppemarked er det også gull. Ville ikke satset så mye påfinn pga bra å prøve klærne før kjøp og frakt koster endel. Vær kritisk til hva du kjøper - kjøp klær som passer og har god kvalitet. Kjøp heller færre og dyrere plagg enn mange billige. Har du venner du kan bytte klær med? (Arrangere en «byttefest») Anonymkode: a7b1a...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville gått på fretex eller annen bruktbutikk, hm og Lindex. Kan du gå på loppemarked er det også gull. Ville ikke satset så mye påfinn pga bra å prøve klærne før kjøp og frakt koster endel. Vær kritisk til hva du kjøper - kjøp klær som passer og har god kvalitet. Kjøp heller færre og dyrere plagg enn mange billige. Har du venner du kan bytte klær med? (Arrangere en «byttefest») Anonymkode: a7b1a...b59 Fretex har blitt styggdyrt! Klær koster snart like mye som om du kjøper det nytt, å da får du det nytt. Anonymkode: ae49b...756 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Del Skrevet 4. mars 2021 Nelly.no og Zalando.no og sorter etter pris. Da kan du finne fine klær for en billig penge. Ellers pleier vel H&M og være den billigste av kjedebutikkene. Anonymkode: b1adc...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Del Skrevet 4. mars 2021 Ja kan gå på brukt butikker som er i nærheten. H & M er rimelig ja. Har funnet mye bra når butikkene har sommer, høst og vintersalg. Jeg aner ikke hvilken str jeg vil havne på til slutt. Anonymkode: e15b0...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fretex har blitt styggdyrt! Klær koster snart like mye som om du kjøper det nytt, å da får du det nytt. Anonymkode: ae49b...756 Uff trasig det da. Andre bruktbutikker som er billigere enn fretex? Anonymkode: e15b0...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nelly.no og Zalando.no og sorter etter pris. Da kan du finne fine klær for en billig penge. Ellers pleier vel H&M og være den billigste av kjedebutikkene. Anonymkode: b1adc...2c0 Ok jeg skal nok finne noe. Snuse litt her og der og er veldig kjekt når det er salg. Men bør jeg kjøpe klær underveis også når jeg skal ned i vekt? Anonymkode: e15b0...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Del Skrevet 4. mars 2021 Tise, finn, og bruktbutikker! 😊 Anonymkode: 7b64a...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Del Skrevet 4. mars 2021 Kjøp noen få kvalitetsplagg som er holdbare, blir ikke dyrere enn et lass med billig skvip fra hm. Anonymkode: 670ba...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøp noen få kvalitetsplagg som er holdbare, blir ikke dyrere enn et lass med billig skvip fra hm. Anonymkode: 670ba...9e7 Jeg er enig, men TS har ikke god økonomi og trenger nok en del basisklær først. Så jeg ville først gått for brukt, og når hun er trygg på sin nye stil så kan hun heller investere i bedre kvalitet Anonymkode: 7b64a...500 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #12 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er enig, men TS har ikke god økonomi og trenger nok en del basisklær først. Så jeg ville først gått for brukt, og når hun er trygg på sin nye stil så kan hun heller investere i bedre kvalitet Anonymkode: 7b64a...500 Ok takk for svar. Men når bør jeg kjøpe noen basicplagg i prosessen min? Jeg skal ned fra 110 til 80 kg først, så kanskje lande på rundt 70 kg. Jeg er 172 cm og har grov kroppsbygning. Anonymkode: e15b0...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #13 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok takk for svar. Men når bør jeg kjøpe noen basicplagg i prosessen min? Jeg skal ned fra 110 til 80 kg først, så kanskje lande på rundt 70 kg. Jeg er 172 cm og har grov kroppsbygning. Anonymkode: e15b0...7ad Da er vi like høye Jeg tenker du bør ha noe du føler deg vel i under hele prosessen, og det er ikke så mye som skal til egentlig. Hvis du går for åpne cardigans i stedet for gensere så har du dem lengre. Jeg ville kanskje prøvd å ha 3-4 gode t-skjorter/singleter i riktig str til enhver tid, og ett eller to par jeans/skjørt alt etter hva du foretrekker. Kanskje veksle med en kjole du kjøper litt stram i starten, som også kan være fin oversized med et belte til. Husk at det du kjøper kan selges videre eller gis tilbake til brukten, så sånn sett så "låner" du plagg til garderoben din nå, frem til du nærmer deg målvakt. Bruk tida på å eksperimentere litt ekstra før du investerer i det du finner ut er helt topp for deg 😊 tenk hvilke farger du liker og blir glad av, og om det er noe du alltid har villet prøve. Nå er tiden! Anonymkode: 7b64a...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #14 Del Skrevet 4. mars 2021 Du må jo nesten bare se an hva du trenger underveis i prosessen? Legg av det du kan, feks 200kr i mnd, så ser du hvor fort slankingen går, og hvor lenge du kan gå med de klærne du har? Når du kjenner på at du trenger noe nytt for ikke å se uflidd ut, eller sliter ut noe essensielt, så kjøper du i mindre str. Om tre mnd har du da 600kr og x antall kilo mindre for mindre str. Avhengig av hva du trenger kan du jo vurdere om du skal kjøpe det trangere enn nødvendig (folk lukker feks bukser med ekstra strikk på vei oppover, så antar det kan gjøres på vei nedover også). Jeg har handlet topper fra kaffe på zalando, til ekstremt rimelig pris og ok kvalitet på bomullen. Fikk en enkel genser til 50kr Lukter kjemikalier ved åpning, så er sikkert hverken etisk produsert eller klimavennlig. Anonymkode: d2395...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #15 Del Skrevet 4. mars 2021 Jeg har nå gått ned 18 kg. Har ikke kjøpt nye klær. Bruker de store, som bare sitter litt anderledes på meg nå enn de gjorde da jeg var større. Drar også frem gamle klær som jeg brukte da jeg veide det jeg gjør nå, før jeg la på meg. Anonymkode: b4fed...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyeheler Skrevet 5. mars 2021 #16 Del Skrevet 5. mars 2021 TS Finn er helt greit. En venninne har kjøpt brukte klær der var ikke noe å utsette på det. Og det gies vekk en en del klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #17 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 17.08): Fretex har blitt styggdyrt! Klær koster snart like mye som om du kjøper det nytt, å da får du det nytt. Anonymkode: ae49b...756 Huff, enig. Jeg savner loppemarkeder. Anonymkode: a7b1a...b59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #18 Del Skrevet 5. mars 2021 Ja jeg skal sette til sides litt penger hver måned fremover. Så skal jeg se når jeg har gått mer ned i vekt. Jeg vil nok finne ut når jeg trenger litt nye mindre klær. Jeg har noen få mindre plagg, men vil nok trenge litt flere. Syns det er greit å tenke å kjøpe noen få klær i mindre str i overgangen til lavere vekt. Men vet som sagt ikke når jeg er fornøyd og vil ende slankingen, da jeg ender opp med den str da. Anonymkode: e15b0...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #19 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 17.40): Da er vi like høye Jeg tenker du bør ha noe du føler deg vel i under hele prosessen, og det er ikke så mye som skal til egentlig. Hvis du går for åpne cardigans i stedet for gensere så har du dem lengre. Jeg ville kanskje prøvd å ha 3-4 gode t-skjorter/singleter i riktig str til enhver tid, og ett eller to par jeans/skjørt alt etter hva du foretrekker. Kanskje veksle med en kjole du kjøper litt stram i starten, som også kan være fin oversized med et belte til. Husk at det du kjøper kan selges videre eller gis tilbake til brukten, så sånn sett så "låner" du plagg til garderoben din nå, frem til du nærmer deg målvakt. Bruk tida på å eksperimentere litt ekstra før du investerer i det du finner ut er helt topp for deg 😊 tenk hvilke farger du liker og blir glad av, og om det er noe du alltid har villet prøve. Nå er tiden! Anonymkode: 7b64a...500 Hvilken vekt er du som er like høy som meg? Jeg har tenke på rundt 70 kg kan være passe. Vil ikke være for tynn men sånn passe tenker jeg i vekt. Anonymkode: e15b0...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå