Gå til innhold

Nettvett - Hva er greit å dele av barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kommet en ganske heftig diskusjon på en gruppe jeg er med i med mange foreldre. Å lager derfor dette innlegget for å spørre hva dere syns er greit å legge ut av barna deres? Da mener jeg bilder, video, informasjon osv.

Anonymkode: 45b1a...76b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har privat profil og legger ikke ut veldig mye, men kan skje noen ganger. Isåfall uskyldig bilde fullt påkledd, f.eks barnet med kake foran seg på sin bursdag! Til og med noe så uskyldig vet jeg mange mener er feil selvom man har privat profil, men det tenker jeg personlig er helt greit. 

Det jeg derimot ikke syns man skal legge ut er barn i badesituasjoner, uten klær m.m! Kunne heller aldri vært influenser som har hundretusener av følgere som kan følge med på alt som har med barna å gjøre, men jeg legger meg faktisk ikke så mye oppi hva andre gjør! 

Anonymkode: 02a29...9d7

Skrevet

Ingenting. Send bildene rett til besteforeldrene eller tanter /onkler. Ikke del bilder, film, klissete bursdagshyllester til barna (de vil ikke lese det, du gjør det kun for likes!), ikke del søte ting de sier eller gjør. Rett og slett hold ungene unna SoMe. 

• Liker 6
Skrevet

Ingenting. Har verdens skjønneste barn og er hobbyfotograf, men aldri lagt ut et eneste bilde, verken av han eller meg selv. Deler aldri noe privat om han på nett. I virkeligheten spør jeg før jeg forteller historier og ting til andre. Viktig å prate om slikt. Bilder og slikt blir gitt direkte til de som får det. 😊

Ser jo at på den ene Facebook gruppa for skolen så er det noen foreldre som deler alt for mye privat informasjon om barna, ikke bra.🤔

• Liker 1
Skrevet

Ingenting. Deler kun på SnapChat til familie, aldri offentlig. Faren legger ut bilder på Instagram uten at barnets ansikt synes helt så lenge det er en del av en historie han forteller med bildet. 

AnonymBruker
Skrevet
Lizard skrev (37 minutter siden):

Ingenting. Send bildene rett til besteforeldrene eller tanter /onkler. Ikke del bilder, film, klissete bursdagshyllester til barna (de vil ikke lese det, du gjør det kun for likes!), ikke del søte ting de sier eller gjør. Rett og slett hold ungene unna SoMe. 

👌👌👌👌👌👌

"Du har ikke 500 nære venner"

#stopsharenting

Anonymkode: 70b31...4fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe på fb. Har et silhuettbilde av barnet på ‘forsiden’, ja også et ultralydbilde ligger der 😂 Det er min profil, ikke barnets. 

Det ser så fattelig teit ut med alle de som legger ut bursdagshilsen og slikt til barnet på fb og sm uten at barnet selv er gammel nok til å ha det 🙄 

kan sende snap til venner og familie. 

Anonymkode: 5e4a7...e8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så stolt av barnet mitt at jeg kunne vist henne til hele verden 💕 men jeg tør rett og slett ikke legge ut, man aner jo ikke hva slags mennesker som kan se det, og av respekt for hennes rett til privatliv. Jeg har ett bilde av henne og et familiemedlem som leier hverandre tjue meter lenger bort med ryggen til da.. Du ser bare konturene pga sola 😊

Jeg elsker å ta bilder, og gjerne situasjonsbilder, men altså.. Bedre at jeg sender til noen jeg vet er genuint interessert i å få bilder feks familie. 

Til de eldre har jeg heller fremkalt noen bilder jeg har tatt selv, sånn gammeldags fotografi. Det er blitt satt pris på 😊 

Anonymkode: c7815...a3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...