Gå til innhold

Vippse vennenes foreldre for kino/mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna var på besøk hos venner som tok de med (spontant)  på kino og mcdonalds.  

Langt over mitt budsjett for tiden, med sånne utskeielser. 

Føler liksom jeg bør spleise med dem...men de spurte jo ikke på forhånd heller? 

Veldig ekkelt, da jeg føler jeg må gjengjelde, noe mitt budsjett nå ikkje tillater... :(((

Anonymkode: 2bece...666

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du må gjøre noe annet enn å takke dem😊Vi har forskjellige måter og gi på og forskjellige muligheter!

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville Ikke forventet vipps hvis jeg spontant tar barn og besøk på kino og mat. 

Hva med å sende en sms om at det var hyggelig at hun tok sønnen din på kino og McDonald's, vil du at jeg skal vippse deg penger? 

Hun svarer nok nei på det, men da har du tilbydd deg 

Anonymkode: 71179...8be

• Liker 8
Skrevet

Bare si tusen takk😊 de hadde ikke tatt barna med uten å spørre hvis de ikke ønsket å spandere.

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville Ikke forventet vipps hvis jeg spontant tar barn og besøk på kino og mat. 

Hva med å sende en sms om at det var hyggelig at hun tok sønnen din på kino og McDonald's, vil du at jeg skal vippse deg penger? 

Hun svarer nok nei på det, men da har du tilbydd deg 

Anonymkode: 71179...8be

Sånn hadde jeg gjort det også☺️ Jeg kan finne på sånn med mine barns venner, men forventer aldri noe tilbake. Er da bare koselig for alle❤️

Anonymkode: 187e1...543

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du ikke trenger å betale når det er noe de gjør spontant. 

Anonymkode: 369d0...ea2

• Liker 3
Skrevet

Deres initiativ, deres regning. Helt normalt, men en takk er hyggelig, og at du tar med deres barn på noe en annen gang, trenger ikke være noe sånt, men en tur i skogen med pølser på termos eller noe i den duren! :)

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tror ikke du trenger å gjøre noe. Min er litt for liten for sånne besøk men tror det blir en del hvor vi tar taje away og kanskje kino eller lekeland. Spes hvis vi foreldre er slitne og vil at barna skal ga det hyggelig sammen 😅 slik blir fort stas. Uten at man må anstrenge seg. Spes hvis man har god råd 

Anonymkode: 2db1f...afd

• Liker 2
Skrevet

Det holder med en «tusen takk, Milla er så heldig som får bli med dere»!

Folk er som regel ikke dumme, de skjønner godt at alle har ulike økonomiske livssituasjoner og inviterer de spontant uten at dette er noe de avklarer på forhånd, så ligger det nok en grunntanke der om at de har økonomi til dette.

Vi har gjort dette mange ganger selv og blir kjempeglad når barnet vårt får «bidrag» fra det andre hjemmet i form av baking, hjemmelagde middager, kreativ kunst vi ikke kan, lære en sang på piano eller lignede (ting vi absolutt ikke kan tilby barna! 😂) Så her handler det om å gi på hver sin måte til fellesskapet barna. :) 

• Liker 25
Skrevet

De tok med barna dine uten å avtale først, hadde jeg gjort det ville jeg IKKE forventet betaling! Jeg er enig med en som har svart tidligere: si takk og så inviterer du deres barn senere på en aktivitet tilpasset din lommebok. Tur med pølsegrilling, bollebaking og film hjemme, hobbyaktivitet hjemme el annet som ikke er dyrt og som er aktuelt for barnas alder 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hadde virkelig ikke forventet betaling. Og om noen tok med mitt barn et sted som kostet penger uten avtale hadde jeg tatt det som ekstremt frekt om de ba/hintet om tilbakebetaling!

Anonymkode: b847f...54f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde selvsagt tilbydd meg å betaler

Anonymkode: 92753...fa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde selvsagt vippset!

Anonymkode: b4ead...611

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan selvsagt ikke pålegge andre utgifter uten å spørre først. Er de oppegående så har de over hodet ingen tanke om at du skal betale for dette.

Jeg har gjort dette med venner av mitt barn, og da er det selvsagt mitt valg og min utgift. Selv om det hender jeg tar imot når noen vil betale når jeg inviterer spesifikt med på noe som koster penger. Hadde det gått begge veier så hadde jeg ikke gjort det heller, men det er aldri noen som inviterer mitt barn på noe. Jeg hadde blitt overlykkelig om han ble invitert med på en tur i skogen med pølser på termos som nevnt lenger opp her.

Anonymkode: e8d0e...105

• Liker 1
Skrevet

Vi har ofte barn på besøk og drar jeg dem med på noe så betaler jeg og forventer ingenting tilbake så lenge vi ikke har avtalt noe på forhånd. 🤗 Vi har alle våre måter å bidra på. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde sendt beløpet i retur om du hadde prøvd å vippse meg 😆 om jeg drar innom iskiosken med «ekstra unger» og de får kjøpe seg det de vil, eller stikker innom kinoen så er jo det et valg jeg har tatt. Hadde aldri tenkt en halv tanke at noen andre skulle betalt for det når det er jeg som tilbyr 🙂 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer ikke tilbakebetaling når jeg tar med ekstra unger på ting, uansett om det er spontant eller planlagt 😊

Anonymkode: f433d...6be

• Liker 1
Skrevet

Dette kan du gjengjelde ved å be med barna på en tur i skogen eller til en lekeplass. 

Gjest Smeltemann
Skrevet

Her kan du ta det helt me ro.

Ingen som vil ha penger for at de ber med noen ut på kino og mat. Dette var jo ikke planlagt heller 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Folk har veldig ulik økonomi, og noen vil knapt merke dette på lommeboka, så dette kan du ta med ro:) var nok et innfall de fikk og det var jo veldig hyggelig !

Anonymkode: 5e1c7...896

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...