Gå til innhold

Verkstedet sier postnord har mistet dataen min... hva har jeg krav på??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte min 5 år gamle MacBook (kjøpt ny for 18 000kr) på verksted via postnord fordi dataen var kjøpt på netonnet.no. 

først skulle de ha 8000kr for å reparere den, men ble enige om at dette var reklamasjon.

nå er den ferdig reparert og de sier de har sendt den til meg, men at postnord har mistet den et sted på veien og ingen vet hvor den er lenger! 

netonnet sier de vil refundere meg og at jeg vil ha pengene på konto i løpet av noen dager siden de ikke har varen i sortimentet lenger. 

hva har jeg krav på?? Jeg vil jo gjerne hatt en tilsvarende MacBook... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er reklamasjon har du vel rett på ny Mac eller pengene tilbake. 

Postnord har ingenting med deg å gjøre, at de har rotet bort pakken, er en sak mellom netonnet og Postnord. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du får nok reduksjon på nypris for alder. X antall prosent pr år. Om du får 5000 får du ta det som en positiv overraskelse, for verdien er nok nedskrevet til omtrent null.,,

Anonymkode: a93e4...e1f

• Liker 3
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk pengene tilbake. Alt sammen, 18 000kr!

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Eris skrev (57 minutter siden):

Det vil du nok ikke få. Maskinen er ikke ny med 5 år gammel. På de årene har den gått ned i verdi. Dette blir vel en forsikringssak. Hva sier dialogen du har med de da?

Anonymkode: a9c24...b50

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det vil du nok ikke få. Maskinen er ikke ny med 5 år gammel. På de årene har den gått ned i verdi. Dette blir vel en forsikringssak. Hva sier dialogen du har med de da?

Anonymkode: a9c24...b50

Hun sier jo at hun har fått pengene. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
Eris skrev (1 time siden):

Grattis! Det er jo, ærlig talt, det best mulige utfallet for deg. En eller annen underbetalt, overarbeidet østeuropeer i PostNord har fått seg en biinntekt, og du kan kjøpe en ny, vanvittig overpriset liksom-PC. Vinn vinn for småfolk, litt meh for kapitalistene.

Anonymkode: 79c4f...597

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva sier dialogen du har med de da?

Dialogen sier at hun allerede har fått alle 18.000 på kontoen sin.

Anonymkode: 4dad5...078

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Eris skrev (2 timer siden):

Flott håndtert av NetOnNet. Fjær i hatten for det. Kan tenke meg mange andre butikker som hadde kranglet på dette. 

Anonymkode: 4dad5...078

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (6 timer siden):

Hun sier jo at hun har fått pengene. 

Det kan være trolling, for alt vi vet.

Anonymkode: 4cd07...b04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

🙄🤦🏻

Anonymkode: 8ccd9...514

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan være alt mulig rart ja, for alt vi vet. Men hallo, hvorfor i alle dager skulle vi sette dette i tvil.

Gratulerer med fem års gratis mac-bruk TS! Det er jo helt gull å få hele kjøpesummen tilbake, unner deg den, men tror samtidig du også var rimelig heldig her 😄 

Anonymkode: 7cc26...721

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

🙄🤦🏻

Anonymkode: 8ccd9...514

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan være alt mulig rart ja, for alt vi vet. Men hallo, hvorfor i alle dager skulle vi sette dette i tvil.

Gratulerer med fem års gratis mac-bruk TS! Det er jo helt gull å få hele kjøpesummen tilbake, unner deg den, men tror samtidig du også var rimelig heldig her 😄 

Anonymkode: 7cc26...721

Det er meget besynderlig. Butikken har tapt 26000kr. På en hauggammel mac.

AnonymBruker
Skrevet

Du har 2 års reklamasjon og så reparerer de gratis selv om det er 5 år? Og når posten taper pakken så refunderer nettbutikken fullpris?

Tviler veldig her. Dette er jo bare 2x tap for nettbutikken. Forventet levetid på en laptop er 3-5 år, og det er jo passert levetiden . En burde derfor kun forvente utbetaling for redusert pris (verdien av foresendelse)

Anonymkode: f5e9b...2c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du har 2 års reklamasjon og så reparerer de gratis selv om det er 5 år? Og når posten taper pakken så refunderer nettbutikken fullpris?

Tviler veldig her. Dette er jo bare 2x tap for nettbutikken. Forventet levetid på en laptop er 3-5 år, og det er jo passert levetiden . En burde derfor kun forvente utbetaling for redusert pris (verdien av foresendelse)

Anonymkode: f5e9b...2c5

I Norge får du 5 år på både PC og mobil. Det har jeg kranglet meg til flere ganger. Fått nye harddisker, moderkort, skjermer og diverse annet for både Dell, Toshiba og HP sine bærbare maskiner.

Nettbutikken betalte for øvrig ingenting for den tapte maskinen. Det er det PostNord sin forsikring som gjorde. Basic HvordanFungererVerden101.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I Norge får du 5 år på både PC og mobil. Det har jeg kranglet meg til flere ganger. Fått nye harddisker, moderkort, skjermer og diverse annet for både Dell, Toshiba og HP sine bærbare maskiner.

Nettbutikken betalte for øvrig ingenting for den tapte maskinen. Det er det PostNord sin forsikring som gjorde. Basic HvordanFungererVerden101.

Men laptopen var 5 år. Reklamasjonen var gått ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men laptopen var 5 år. Reklamasjonen var gått ut.

Det var det tydeligvis ikke. Bare å lese TS sine innlegg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk engang samme behandling, men fra elkjøp. Kjøpte en pc der for 7.500,- kr. Brukte i 3-4 år. Så ble den skadet/sluttet plutselig å virke. Leverte til elkjøp, de brukte noen få uker og sa deretter at de ikke kan reparere den. Siden det var reklamasjon sak, så jeg fikk faktisk pengene tilbake. Hele beløpet. PCer hadde i mellomtiden blitt bedre. Kjøpte ny og bedre pc til 4-5000 kr, kjøkkenmaskin og sparte 500 til jul, I tilfelle trengte den til julegave. Pengene fikk jeg imidlertid ikke i handa, men tilgode. Så jeg brukte alle pengene på ting jeg faktisk trengte fra før. 

Anonymkode: d413d...6a7

• Liker 2
Skrevet

Dette tror jeg på, for Netonnet har jeg ekstremt god erfaring med.

Kjøpte en ganske dyr alt-i-ett-printer (scanner/printer osv for A3), kostet nesten 8000 kr ny. Prøvde å koble den opp i år, etter at den hadde stått ubrukt et par år, men den ville ikke ta papir. Kontaktet Netonnet, de godtok reklamasjon selv om den var akkurat rett under 5 år. Gikk noen uker, hørte ingenting, det viste seg at de ikke klarte å skaffe noen deler. 

Enden på visa var jeg fikk alle pengene tilbake, nesten 8000 kr. Det var ikke forventa, så positivt overrasket.

Netonnet er definitivt et sted jeg handler igjen. Og i lengden tror jeg det er sånt de tjener penger på: ved kjøp av dyre varer er det for meg viktigere med god service framfor å spare 3-400 kroner.

• Liker 5
Skrevet

Altså jeg ville bare oppdatere tilfelle noen lurte på samme problem en eller annen gang.

Jeg fikk reparasjonen gratis fordi det er 5 års reklamasjonsfrist i Norge. Og de sendte krav til postnord som mistet dataen min så jeg tror ærlig talt ikke netonnet mistet så mye penger. Kan ikke forstå at dette er noe jeg må forklare eller diskutere 🙈 det var bare en oppdatering og veldig god kundeservice av netonnet! 

Jeg er fornøyd, men lei meg for jeg hadde jo ikke tatt backup selvfølgelig. Så nå er jo denne saken ute av verden. Om noen ikke vil tro på at jeg fikk pengene så får det være dem sitt problem 🙈 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...