AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Oppdaget ved en tilfeldighet at bf tjener ca 200 000kr mer nå enn for et par år siden etter at han byttet jobb. Vi har privat avtale men jeg har aldri bedt ham om å dokumentere lønnen sin og har bare trodd på det han oppgav. Jeg er veldig usikker på om jeg bør gjøre nå for ønsker ikke å gjøre en skjør relasjon dårligere, men må innrømme at jeg ble litt satt ut av det hele. Joda, jeg og barnet klarer oss forsåvidt, men vi gjør sjelden noe utenom det vanlige og har en liten uke ferie med hytteleie hvert år. Jeg klarer å spare ca 1000-1500kr hver mnd som går til ting som trenger å fikses i leiligheten (er gammel så må ha buffer da ting jevnlig må fikses/byttes ut.) Anonymkode: 1b6b5...114
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Hæææ? Hva mener du, skjønner ingen ting??? Anonymkode: b651a...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Nei, han må ingenting annet enn det dere har avtalt. Men du kan be nav fastsette. Også da må du følge med og be om ny fastsettelse hvis du tror han tjener mer. Anonymkode: 549d3...af0 1
Enmanelskeråhate Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 Er vel ikke BF lenger hvis det er mer barnebidrag du tenker på? Be NAV fastsette på nytt så ordner det seg
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Ja, mente mtp barnebidrag men glemte visst å skrive det ordet🙈 Da vi lagde den private avtalen om bidrag så enten tjente han 200 000kr mindre per år eller så oppgav han mindre til meg. Er redd for at han kan bli sint og samarbeidet vanskeligere dersom jeg ber om bidrag via nav for han har tidligere vært veldig nedlatende og negativ til damer som ber om mer bidrag. ts Anonymkode: 1b6b5...114
LillEve Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 Trodde bf sto for boyfriend her, og satt og tenkte "må man dokumentere lønnen sin til en kjæreste? det høres jo ganske sykt ut". Tok en stund før jeg skjønte at bf er barnefar (?) 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 LillEve skrev (10 minutter siden): Trodde bf sto for boyfriend her, og satt og tenkte "må man dokumentere lønnen sin til en kjæreste? det høres jo ganske sykt ut". Tok en stund før jeg skjønte at bf er barnefar (?) 😂😂😂 Ja, jeg bruker betegnelsen bf som barnefar og lærte det her på kg😉 ts Anonymkode: 1b6b5...114 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Be om at barnebidrag blir fastsatt av nav, det reguleres dersom han går opp eller ned i lønn og de gir en riktig beregning. Da har ikke du lenger "ansvaret" om bidraget ikke betales eller han går opp i lønn. Veldig enkelt og greit. Hvis han lurer på hvorfor så bare sier du at det ansvaret med beregning av bidrag får nav ta seg av så slipper vi å diskutere det Anonymkode: e0d87...70e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Hva med de som tjener svart, men får dagpenger? Min eks jobber svart og mottar dagpenger. Jeg får ikke bidrag pga dette. Han slipper bidrag, men tjener mye mer enn meg. Anonymkode: fe2a9...867
molo80 Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 Du kan sende inn til NAV og be de om å fastsette, men om dere har et greit samarbeid og økonomien opp i det er grei så anbefaler jeg det ikke egentlig. Da ville jeg kanskje heller ha snakket med han om det og prøvd å få til en muntlig avtale enten om litt mer eller at han bidrar ved større utgifter til barnet. Jeg har vært alenemor i 12 år. Når vi gikk fra hverandre så tjente jeg mer enn han og han hadde ganske lav lønn. Han betalte wooping 810 kr. i barnebidrag. Han skiftet jobb etterhvert og jeg visste at han tjente mye mer, men jeg lot det være i 10 år. Vi hadde et veldig fint samarbeid og var veldig gode venner. Så flytter han 2,4 timer unna og fikk seg ny (muligens sjalu) dame og samværet ble mindre og mindre. I og med at min datter da etterhvert ble tenåring og krevde mer, fant jeg ut at jeg skulle be om ei ny utregning. Han hadde steget 350 000 i lønn (!!!) og tjente nå 100 000 mer enn meg.. Så barnebidraget steg fra 800 kr. til 3700.. Ei stund etter slettet han meg på Facebook og sluttet å svare på meldinger, vi har nå ingen kontakt. Han har litt kontakt med datteren vår, men ikke mye. Og de har ikke sett hverandre på 4 mnd. Jeg syns selvsagt at det er helt riktig at man skal forsørge barna sine og han oppfører seg som en tosk. Men sannheten er at datteren min er den store taperen her.. Ikke helt sikker på om det er ny dame eller bidraget som gjorde utslaget, men tror det er en kombinasjon.. Så mitt råd er om du får rimelig støtte fra faren her, så la det være.. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Be om at barnebidrag blir fastsatt av nav, det reguleres dersom han går opp eller ned i lønn og de gir en riktig beregning. Da har ikke du lenger "ansvaret" om bidraget ikke betales eller han går opp i lønn. Veldig enkelt og greit. Hvis han lurer på hvorfor så bare sier du at det ansvaret med beregning av bidrag får nav ta seg av så slipper vi å diskutere det Anonymkode: e0d87...70e Det reguleres kun dersom man ber om ny vurdering. Nav gjør ikke noe på eget initiativ. Det blir kun indeksregulert en gang i året, og tar hensyn til hvilken aldersklasse barnet er i. Anonymkode: 5b190...9c9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #12 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Oppdaget ved en tilfeldighet at bf tjener ca 200 000kr mer nå enn for et par år siden etter at han byttet jobb. Vi har privat avtale men jeg har aldri bedt ham om å dokumentere lønnen sin og har bare trodd på det han oppgav. Jeg er veldig usikker på om jeg bør gjøre nå for ønsker ikke å gjøre en skjør relasjon dårligere, men må innrømme at jeg ble litt satt ut av det hele. Joda, jeg og barnet klarer oss forsåvidt, men vi gjør sjelden noe utenom det vanlige og har en liten uke ferie med hytteleie hvert år. Jeg klarer å spare ca 1000-1500kr hver mnd som går til ting som trenger å fikses i leiligheten (er gammel så må ha buffer da ting jevnlig må fikses/byttes ut.) Anonymkode: 1b6b5...114 Be nav om hjelp. De regner ut hvor mye du har krav på. Det må du gjøre. Anonymkode: 77a56...f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå