Stoltskeiv Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 (endret) Hvorfor åpner regjeringen samfunnet mer for hver ferie også kommer det nye smittebomber når feriene er over? Det har jo nå skjedd i et år. Folk får lavere terskel for å dra på ferie og glemmer avstand og alt som hører med. Ja, det er mange som er flinke. Er ikke det, men blir bare frustrert over at regjeringen åpner opp før hver ferie for å gå tilbake til masse nye smittetall. Hvis det fortsetter, så slipper man jo nesten vaksine. Alle blir vel immune før alle har fått vaksinen. Endret 4. mars 2021 av Traktorlesba96 6
malifika Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Ja, det er helt tullete. Men, ifølge Raymond Johansen så handler det om den strategien Norge har valg. Norge har valgt en type slå ned strategi som betyr at de stenger ned samfunnet og slår ned viruset når smittetallene er høye. På samme måte så må de etter loven åpne samfunnet igjen når smittetallene er lave. 2
Meg.no Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Slik som jeg har forstått det, så må de slippe opp på tiltak når de ikke står i stil til smittetrykket - og omvendt. Letting av tiltak gjør de jo ikke kun ved ferie, men når det er aktuelt. På den andre side blir det strengere tiltak etter ferier, pga økt smitte
Gjest Blondie65 Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 Jeg kjenner jeg blir rasende. Det har vært påstått tidligere at tiltakene favoriserer de som har hytter og bil, og en kohort å feriere med. Vi andre som holder hjulene i gang uten vinterferie skal nå gå tilbake til innesperret tilværelse. Jeg blir så rasende at jeg kunne knust noe. Dette oppmuntrer ikke akkurat til lojalitet overfor smittetiltak.
Enmanelskeråhate Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Fordi vi fortjener sol og varme og gir f i dette nå😁🔆
rosemarin Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 Nå varsler de enda strengere tiltak igjen, hva er det de skal innføre nå da liksom?! 2
Blekkulfina Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 rosemarin skrev (1 time siden): Nå varsler de enda strengere tiltak igjen, hva er det de skal innføre nå da liksom?! De bør gjøre noe med skoler og barnehager i Oslo-regionen ihvertfall, da den drives som normalt fortsatt, tross størst smitteøkning i aldersgruppen 0-9 år og størst smitte i aldersgruppen 13-19 år. Rødt nivå eller stenge helt ned et par uker. 3
youcancallmejune Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Fordi de er redde for reaksjonene. På trassen som kommer hvis nordmenn blir nektet ferien sin. 4
NorthernLight Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Traktorlesba96 skrev (2 timer siden): Hvorfor åpner regjeringen samfunnet mer for hver ferie også kommer det nye smittebomber når feriene er over? Det har jo nå skjedd i et år. Folk får lavere terskel for å dra på ferie og glemmer avstand og alt som hører med. Ja, det er mange som er flinke. Er ikke det, men blir bare frustrert over at regjeringen åpner opp før hver ferie for å gå tilbake til masse nye smittetall. Hvis det fortsetter, så slipper man jo nesten vaksine. Alle blir vel immune før alle har fått vaksinen. Det er helt idiotisk.. Det er vel fordi det er så mange som ikke skjønner nødvendigheten av å ha endel tiltak i en pandemi og som syter dagen lang.. 1
Xstrella Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 I går sa de kanskje reiser fra mai. I dag skal de varsle strengere tiltak. Hallo. 😏🙄 5
stan Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 Regjeringen foretrekker seigpining, framfor å gjøre det grundig. 6
Gjest Gagaen Skrevet 4. mars 2021 #12 Skrevet 4. mars 2021 Jeg håper på full nasjonal nedstenging i påska.
Miss perfect Skrevet 4. mars 2021 #13 Skrevet 4. mars 2021 Folk må ha den jævla ferien sin, vet du.. det er jo det eneste folk tenker på.. du ser det jo her inne og.. hva skjer m vinterferie, påskeferie, sommerferie bla bla 3
rosemarin Skrevet 4. mars 2021 #14 Skrevet 4. mars 2021 Blekkulfina skrev (1 time siden): De bør gjøre noe med skoler og barnehager i Oslo-regionen ihvertfall, da den drives som normalt fortsatt, tross størst smitteøkning i aldersgruppen 0-9 år og størst smitte i aldersgruppen 13-19 år. Rødt nivå eller stenge helt ned et par uker. Ja er jo enig i det, men rødt nivå i barnehager er en vits, så da er det bedre å stenge.
Gjest Tutte Skrevet 4. mars 2021 #15 Skrevet 4. mars 2021 (endret) Traktorlesba96 skrev (4 timer siden): Hvorfor åpner regjeringen samfunnet mer for hver ferie også kommer det nye smittebomber når feriene er over? Det har jo nå skjedd i et år. Folk får lavere terskel for å dra på ferie og glemmer avstand og alt som hører med. Ja, det er mange som er flinke. Er ikke det, men blir bare frustrert over at regjeringen åpner opp før hver ferie for å gå tilbake til masse nye smittetall. Hvis det fortsetter, så slipper man jo nesten vaksine. Alle blir vel immune før alle har fått vaksinen. Dette er hva jeg tenker. Det er fordi folk skal skylde på hverandre for nye nedstengninger og tiltak, og regjeringen kommer derfor unna som de flinke og omtenksomme som redder befolkningen med tiltak. I tillegg var de så snille og tenkte at folk skulle få ferien sin, som da den uskikkelige, egoistiske og uforsiktige befolkningen klarte å ødelegge for seg selv med etterpå. Nakstad fortalte en stund før vinterferien at mars og april kom til å bli de hardeste mnd mtp smittetall. For meg høres dette rimelig planlagt ut. Endret 4. mars 2021 av Tutte
Example Skrevet 4. mars 2021 #16 Skrevet 4. mars 2021 Det enkle svaret på det er at folk trenger en pause. Og var det egentlig noen lettelser i vinterferien? Da må man i så fall gjøre det motsatt, og nekte folk å reise på hytta osv. Det er meget problematisk rettslig, og vil nok ikke skje igjen.
parmanoia Skrevet 4. mars 2021 #17 Skrevet 4. mars 2021 Mer enn pause, trenger jeg at dette tar slutt så fort som mulig. Denne seigpiningen for at hyttefolket skal få drikke rødvin med kohorten sin og stå på ski, går meg på nervene nå. 3
parmanoia Skrevet 4. mars 2021 #18 Skrevet 4. mars 2021 Tutte skrev (55 minutter siden): Dette er hva jeg tenker. Det er fordi folk skal skylde på hverandre for nye nedstengninger og tiltak, og regjeringen kommer derfor unna som de flinke og omtenksomme som redder befolkningen med tiltak. I tillegg var de så snille og tenkte at folk skulle få ferien sin, som da den uskikkelige, egoistiske og uforsiktige befolkningen klarte å ødelegge for seg selv med etterpå. Nakstad fortalte en stund før vinterferien at mars og april kom til å bli de hardeste mnd mtp smittetall. For meg høres dette rimelig planlagt ut. Det er snart valg, vettu.
Blekkulfina Skrevet 4. mars 2021 #19 Skrevet 4. mars 2021 rosemarin skrev (1 time siden): Ja er jo enig i det, men rødt nivå i barnehager er en vits, så da er det bedre å stenge. Enig. Rødt nivå hjelper nok lite mot de muterte virusene, eneste det hjelper på er at det blir færre som må ut i karantene ved smitteutbrudd. Jeg tror full nedstengning i noen uker hadde vært det beste, det er jo det som har måttet til i nesten alle andre land, så jeg stiller meg litt tvilende til at vi kan klare det uten å stenge ned helt her også.. 1
Example Skrevet 4. mars 2021 #20 Skrevet 4. mars 2021 parmanoia skrev (43 minutter siden): Mer enn pause, trenger jeg at dette tar slutt så fort som mulig. Denne seigpiningen for at hyttefolket skal få drikke rødvin med kohorten sin og stå på ski, går meg på nervene nå. Hyttefolket smitter nok mange på hytta si eller i skisporet, ja. 2
Anbefalte innlegg