Gå til innhold

Hvorfor blir strikkinga slik?


Lizca

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir strikkinga slik? Striker med 3 farger, har aldri skjedd sånn når jeg strikker mønster. Det blir så ruglete å ujevnt.. blir rart når jeg skal strikke rett hele tiden, for da ser man jo stor forskjell fra mønster og rettstrikk. 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ut til at trådene blir alt for stramme. Hvordan ser baksiden ut? 

Anonymkode: fa068...86e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det ser ut til at trådene blir alt for stramme. Hvordan ser baksiden ut? 

Anonymkode: fa068...86e

Slik ser det ut. Er det noe jeg kan gjøre for å rette opp i trådene? 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du strikker for stramt. Du har veldig lange hvite tråder som strammer på baksiden. Er garnet veldig elastisk? Du kan forsøke å dampe det litt for å se om det jevner seg da, men tror jeg hadde begynt på nytt. 
hva slags mønster har så lang avstand mellom de hvite maskene? 

Anonymkode: 744f3...fb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du strikker for stramt. Du har veldig lange hvite tråder som strammer på baksiden. Er garnet veldig elastisk? Du kan forsøke å dampe det litt for å se om det jevner seg da, men tror jeg hadde begynt på nytt. 
hva slags mønster har så lang avstand mellom de hvite maskene? 

Anonymkode: 744f3...fb4

Det er leoparddress jeg strikker fra klompelompe, noe av det værste jeg har strikket. Ikke noe gøy. Dette er 2 ganger jeg forsøker å strikke, men tror jeg gir opp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som de andre sier er det for stramt. Når det er lange mellomrom mellom masker av samme farge, kan du strikke inn tråden for f.eks hver 3 eller 4 maske. Det gjør også at det er mindre risiko for at fingre setter seg fast når man kler på og av seg og at trådene ryker. 

https://youtu.be/zX9P1Gwm6UE

 

Anonymkode: 53e24...1ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser for stramt ut og du bør feste den hvite tråden på baksiden ganske ofte for å unngå at hender/føtter hekter seg fast. Triks som kan hjelpe er å bruke størst mulig rundpinne og strekke arbeidet godt mot høyre så du får strekket trådene ut. 

Det kan også være at du ikke har strikket for stramt, men at arbeidet er krøllet sammen. Da kan det hjelpe å dampe for å se om det blir bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier er det litt for stramt, når jeg strikker flerfarget mønster går jeg opp en halv pinnestørrelse, det hjelper litt :) 

Anonymkode: 508d1...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som de andre sier er det litt for stramt, når jeg strikker flerfarget mønster går jeg opp en halv pinnestørrelse, det hjelper litt :) 

Anonymkode: 508d1...250

Jeg går opp 1,5🤭😂

Anonymkode: 81f02...685

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...