AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Hei. Jeg har vært i et forhold med samboer i 7 måneder. Denne uken reiste vi hjem til mine foreldre for første gang, men det ble ikke bra. Samboer hadde gledet seg til å møte mine foreldre, da han selv aldri har hatt en ordentlig familie. Han ble utsatt for grov omsorgssvikt som liten, og hadde et håp om å få seg en ny "familie". Han så for seg et godt forhold til min far, der de kunne finne på ting sammen, ha gode dialoger osv. Selv var jeg i tvil, da jeg vet hvordan pappa har vært i min oppvekst og fortsatt er. Jeg har dermed prøvd å forberedt samboer litt. Helt siden vi kom hjem til barndomshjem har pappa oppført seg svært dårlig. Han var ikke interessert i å hilse på samboer, og han har ikke langt inn noe energi for å prøve å skape en god relasjon til samboer. Jeg kjenner det tærer på, og at det er min skyld. At jeg ikke kan oppfylle samboers ønske. Det er ingenting galt med samboer som tilsier at pappa skal oppføre seg dårlig. Jeg begynner derimot å føle at han føler at samboer er en trussel, eller at samboer har tatt meg fra dem. Skal sies at min far har vært sykelig overbeskyttende, fram til familiemedlemmer rundt har måttet reagert og sagt ifra. Min samboer er en ordentlig fyr. Han har aldri drevet med noen former for rusmidler, ikke vært i tidligere forhold eller gjort noe kriminelt. Jeg har heller aldri snakket stygt om samboer til familien, det er vel heller slik at jeg så vidt har nevnt noe om han. Nå ønsker ikke samboer å snakke med han, og det forstår jeg godt. Samboer har flere ganger hatt lyst til å konfrontere han, men jeg har advart han om å ikke gjøre det. Heldigvis har jeg en mor som er mer snill og kontaktsøkende. Samboer opplever hun som en god person. De har hatt mange gode dialoger de siste dagene, noe jeg er glad for. Jeg lurer på om slike svigers historier er vanlige? Og hvordan er deres forhold til svigers? Vi er i 20-årene. Anonymkode: 38938...19a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Det skal sies at samboer har vært kontaktsøkende, og prøvd å ta kontakt med far - men han føler seg ikke sett. Anonymkode: 38938...19a
1312 Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 jeg har veldig bra forhold til svigers, men det er takket være deres væremåte og holdninger.
Gjest Alterego666 Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 Her er forholdet til svigers strålende. De har et veldig tett forhold til min kjæreste, men har tatt meg inn som et medlem av familien fra første dag. Jeg er veldig glad i begge to. Det samme gjelder søsknene hennes og dere familier.
Gjest Ls22 Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 (endret) Han jeg har vært samboer med i snart et år har jeg aldri møtt foreldrene til. Jeg har veldig lyst, selv om jeg veit at begge sliter med sitt. Det var også omsorgssvikt inne i bildet når han vokste opp. Nå skal det sies at han ikke har pratet med sin far på mange år, og moren snakker han med på bursdager eller når hun tar kontakt fordi hun trenger noe. Derimot har samboeren min veldig god kontakt med mine foreldre, vi er på besøk der en gang i uken, og han og pappa er veldig like og har god kjemi. Samme med min mor, hun er skikkelig fornøyd med sin nye kommende svigersønn. Endret 4. mars 2021 av Ls22
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 Ikke spesielt bra, egentlig. Tror ikke de liker meg noe særlig. Anonymkode: bc5c9...5df 2
Fiffig Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Det gikk litt treigere med svigerfar enn svigermor, fordi hun er mer åpen som person, mens han er mer avventende, men nå er forholdet veldig godt med begge. Men jeg har aldri vært ute etter nye foreldre som erstatning for mine egne, da, så jeg hadde vel betraktelig lavere forventninger. Samboeren min kommer også veldig godt overens med mine foreldre. Men du sier jo noen ting om hvordan faren din er, som kan forklare dette. Kanskje vil det gå seg til? Kanskje liker han dårlig forandringen?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Jeg har et ok+ forhold til svigers. Anonymkode: 9ab10...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Kan du heller forklare samboeren din at den nye familien han ønsker seg, det blir familien dere lager sammen? Jeg tror ikke det er realistisk at svigerfamilien blir som familie. Det er i hvert fall sjeldent. Anonymkode: fa15f...65f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 Min samboers foreldre og resten av familie er som min egen ❤️ Vi feirer høytider med dem og har et utrolig godt forhold. Jeg er veldig heldig som har havnet i en familie med utrolig mye kjærlighet. foreldrene til exen derimot... for noen vanvittige snobber! I matchet aldri Anonymkode: ebd76...991
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 Svigermor fra helvete og svigerinne fra samme sted. Har ikke kontakt med noen av de. Anonymkode: 2d8df...e74
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #12 Skrevet 4. mars 2021 Svigermora mi er j....kontrollerende og vil vite ALT. til slutt ble/er jeg så paranoid så jeg forbyr samboeren å si noe til ho om meg, vårt barn, min graviditet, at vi bygde på huset.. jeg ble rett og slett dritt lei av at ho aldri var fornøyd ned svaret, ho ville alltid grave og spørre mer, så jeg slutter å fortelle noe som helst. Anonymkode: e714b...d04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå