Gå til innhold

Liker ironien til folk som sier pensjonister har jobbet et langt liv og derfor fortjener en god pensjon.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (9 minutter siden):

Det hjalp ikke med diagnose i den tida.

Var da folk som fikk psykiatriske diagnoser før 2.verdenskrig også....

Anonymkode: 0f6c5...08a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Egentlig ikke. Ønsker man pensjonsopptjening? Da kan man ta seg en betalt jobb, enten man er mann eller kvinne. 

Anonymkode: d6d7c...4cf

Ja, det er heldigvis det kvinner gjør. Det et godt at det ikke har noen konsekvenser at kvinner føder færre og færre barn. Da er det jo heller ikke nødvendig å bry seg med det evinnelige tjatet som det å ha et fast langvarig forhold til en mann medfører. Og hvis det er én ting vi vet gjør menn glade og lykkelige så et det å få slippe å ha en kone og barn. 

Der tenker jeg vi fikk løst det.

Anonymkode: c8826...090

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var da folk som fikk psykiatriske diagnoser før 2.verdenskrig også....

Anonymkode: 0f6c5...08a

De ble erklært gal å låst inne på et rom. Satt i tukthus 

Endret av Smeltemann
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (24 minutter siden):

En kunne ikke velge selv før om en var hjemme. Det var en del av pakka med å gifte seg.  Er vel ikke noen nå som tvinges til å være hjemmeværende?  (Det finnes sikkert unntak)

En bør ikke forvente noe særlig pensjonsopptjening om man velger å frivillig være hjemme.

Er det "frivillig" å føde barn for kvinner? Er det "frivillig" å ta seg av dem, mer en hobby? Tenker du at kvinner kan like gjerne la være å få barn? For det er det nemlig flere og flere kvinner som tenker. Det er "frivillig" å jobbe også, så hvorfor i all verden skal folk få lønn og pensjon for det arbeidet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (21 minutter siden):

Da tenker de ikke på at de skal bli pensjonister en gang i fremtiden. 

Det er meget godt opplyst om pensjon og hvordan en øker pensjonen sin.

Da må de kvinnene få avsatt en  månedlig sum i pensjonssparing. Det er med å øke pensjonen den dagen det blir behov for det.

Kvinner som ikke får lønn for sitt arbeid med reproduksjon og omsorg skal spare til pensjon fra den inntekten de ikke har fra det ubetalte arbeidet de gjør? Ok.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det "frivillig" å føde barn for kvinner? Er det "frivillig" å ta seg av dem, mer en hobby? Tenker du at kvinner kan like gjerne la være å få barn? For det er det nemlig flere og flere kvinner som tenker. Det er "frivillig" å jobbe også, så hvorfor i all verden skal folk få lønn og pensjon for det arbeidet?

Diskutere kan jeg godt,men da i en saklig tone.  Oppgulpet du kommer med gir ingen god diskusjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 30, og begge mine bestemødre jobbet hele livet. Jeg tror du tenker på en annen generasjon TS.

Anonymkode: faec1...4cc

• Liker 6
Gjest Smeltemann
Skrevet

Kvinner som ikke får lønn for sitt arbeid med reproduksjon og omsorg skal spare til pensjon fra den inntekten de ikke har fra det ubetalte arbeidet de gjør? Ok.

Om en kvinne ikke orker å gå på jobb før at mannen tjener godt og de har nedbetalt hus. Da må hun FÅ penger av mannen sin,å betale inn privat i pensjonssparing. 

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (2 minutter siden):

Diskutere kan jeg godt,men da i en saklig tone.  Oppgulpet du kommer med gir ingen god diskusjon.

Det er et helt legitimt spørsmål å spørre om kvinner bare kan avstå fra å produsere barn og ta seg av dem. Det er helt legitimt å spørre hvorfor menns arbeid er betalt og pensjonsgivende, men ikke kvinners. Det faktum at du ikke har noe svar fordi du mener at kvinner ikke fortjener verken lønn eller pensjon for det bokstavelig talt viktigste arbeidet på jorda, det som gjør at du og vi alle eksisterer, er ikke en mangel hos meg. Personangrep er heller ikke særlig overbevisende som "argumentasjon".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og at de fortjener mer enn uføre fordi de har jobbet og strevet et helt liv. men veldig mange av dagens pensjonister var hjemmeværende husmødre. Demmes eneste oppgave var å stelle hus og hjem og lage mat. Haha. Og det må jo også folk fortsatt gjøre på toppen av jobb og andre ting. 

så nei langt ifra alle har jobbet og strevd et helt liv. Min farmor gikk på skolen ut ungdomsskolen. Etter dette var hun en hjemmeværende husmor og stelte hus og hjem. 

Anonymkode: a5ff0...0a6

Jeg er født på 70-tallet, og både min mor og mine bestemødre var utearbeidende. Tror ikke en eneste av klassekameratene eller venninnene mine heller hadde hjemmeværende mødre, så de har nå jobbet for pensjonen sin.

Anonymkode: ca250...4fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (2 minutter siden):

Om en kvinne ikke orker å gå på jobb før at mannen tjener godt og de har nedbetalt hus. Da må hun FÅ penger av mannen sin,å betale inn privat i pensjonssparing. 

Og der var vi ved kjernen. Kvinners arbeid er verdiløst og en hobby. Svangerskap, fødsler, amming og omsorg for små barn er å være giddesløs og noe en kvinne bør gjøre i tillegg til full jobb i betalt arbeid. Hvis ikke så skal kvinner være økonomisk avhengig av menn. Og menn lurer på hvorfor kvinner får færre og færre barn. Lol.

Gjest Smeltemann
Skrevet

Og der var vi ved kjernen. Kvinners arbeid er verdiløst og en hobby. Svangerskap, fødsler, amming og omsorg for små barn er å være giddesløs og noe en kvinne bør gjøre i tillegg til full jobb i betalt arbeid. Hvis ikke så skal kvinner være økonomisk avhengig av menn. Og menn lurer på hvorfor kvinner får færre og færre barn. Lol.

Feil.

Jeg svarte på en kommentar fra en kvinne som skrev om sine fjerne slektninger. Det gjaldt etter at barna var store 🙂🙂

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er født på 70-tallet, og både min mor og mine bestemødre var utearbeidende. Tror ikke en eneste av klassekameratene eller venninnene mine heller hadde hjemmeværende mødre, så de har nå jobbet for pensjonen sin.

Anonymkode: ca250...4fe

Kanskje forskjell på by og bygd? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og at de fortjener mer enn uføre fordi de har jobbet og strevet et helt liv. men veldig mange av dagens pensjonister var hjemmeværende husmødre. Demmes eneste oppgave var å stelle hus og hjem og lage mat. Haha. Og det må jo også folk fortsatt gjøre på toppen av jobb og andre ting. 

så nei langt ifra alle har jobbet og strevd et helt liv. Min farmor gikk på skolen ut ungdomsskolen. Etter dette var hun en hjemmeværende husmor og stelte hus og hjem. 

Anonymkode: a5ff0...0a6

Husmødrenes pensjon gjenspeiler det faktum at de ikke har jobbet. Forøvrig skulle det bare mangle at de som har jobbet og betalt skatt i flere/mange år, skal ha mer i uføretrygd/pensjon enn unge uføre som aldri har jobbet.

Anonymkode: dabd4...48d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Smeltemann skrev (59 minutter siden):

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Smeltemann skrev (46 minutter siden):

Feil.

Jeg svarte på en kommentar fra en kvinne som skrev om sine fjerne slektninger. Det gjaldt etter at barna var store 🙂🙂

"Om en kvinne ikke orker å gå på jobb før mannen tjener godt og har nedbetalt hus, da må kvinnen FÅ penger av mannen til pensjonssparing".

Du sier både at kvinners arbeid er verdiløst og hun er lat hvis hun ikke har betalt arbeid i tillegg, pluss at hvis en kvinne som føder barn og tar seg av dem vil ha pensjon så skal hun være økonomisk avhengig av at en mann GIR henne penger til sparing (i bytte mot hva, mon tro... vi vet alle hva).

Altså: Menns arbeid skal være betalt og pensjonsgivende, kvinners arbeid skal være ubetalt og ikke pensjonsgivende, slik at kvinner er økonomisk avhengige av menn.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså: Menns arbeid skal være betalt og pensjonsgivende, kvinners arbeid skal være ubetalt og ikke pensjonsgivende, slik at kvinner er økonomisk avhengige av menn.

Akkurat det mener jeg rett og rimelig det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Husmødrenes pensjon gjenspeiler det faktum at de ikke har jobbet. Forøvrig skulle det bare mangle at de som har jobbet og betalt skatt i flere/mange år, skal ha mer i uføretrygd/pensjon enn unge uføre som aldri har jobbet.

Anonymkode: dabd4...48d

Kvinner som jobber med svangerskap, fødsler, amming og omsorg for barn 24/7 i mange år, noen ganger tiår, har "ikke jobbet"? Det er ikke nok at kvinners arbeid er ubetalt, de skal heller ikke ha pensjon å leve av og du skal fornedre mødre for alt arbeidet de har gjort, i tillegg? Ren kvinneforakt.

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinner som jobber med svangerskap, fødsler, amming og omsorg for barn 24/7 i mange år, noen ganger tiår, har "ikke jobbet"? Det er ikke nok at kvinners arbeid er ubetalt, de skal heller ikke ha pensjon å leve av og du skal fornedre mødre for alt arbeidet de har gjort, i tillegg? Ren kvinneforakt.

Mannen får ikke pensjonspoeng for å male huset eller klippe plenen heller.

AnonymBruker
Skrevet

Er det så mange husmødre da? Min bestemor er 96, men hun har "bare" vært husmor til yngste barnet (hun har tre barn) ble 10 eller noe. For da døde bestefar og hun måtte jobbe fulltid for å forsørge familien. Hun får dog noe enke-pensjontillegg, det er vel ikke vanlig i dag.

Anonymkode: fd758...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...