Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på. Alle skal jo ha stasjonsvogn når de kjøper bil.

Jeg forbinder det med familieliv, barn og hund.Noe man må ha hvis man har hele pakka, liksom.

Ikke noe jeg ville hatt ellers.

Men er det bare meg som synes sedaner og coupéer er tøffere?

Er det praktiske hensyn som får dere til å kjøpe stasjonsvogn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dum Perignon
Skrevet

Jeg synes definitivt at snertne coupéer er finest å se på, ja. Men med et barn i huset og et barn på vei, med dertil hørende barnevogner, bleiepakker og masse annet ræl bare vi skal ut en liten tur er det ikke tvil om at stasjonsvogn er valget.

Du kan jo kjøre SUV også, da - vi har en SUV og en søt, liten stasjonsvogn. Det verste er at det er mer bagasjeplass i stasjonsvogna enn i X-trailen...

Skrevet

Jeg har fått bruk for den store plassen når jeghar vært på ferie, kjøpt store ting til huset, lister og annet, kjørt søppel, dykketurer osv osv.

Helt suverent! :)

Skrevet

Jeg har gått fra stor bil til liten - og savner all bagasjeplassen veldig.

For meg er bil en bruksting - noe praktisk.. så selv om jeg kan synes en liten MG cabriolet er stilig - ville jeg aldri engang vurdert å kjøpe det.

Skrevet

Siden jeg driver med en del kjøring rundt om pga musikken så hadde stasjonsvogn vært det beste for meg. er begrenset hvor mye trommer jeg for plass til i en vanlig bil. Klarte å få hele trommesettet mitt inn i en peugeot en gang. Men da hadde jeg ikke plass til å gire så jeg måtte kjøre i 3 gir fra Furuset og til Hokksund. slikt vil jeg slippe å gjenta.

Skrevet

Jeg synes at stasjonsvogn av de relativt nye typene er penere å se på jeg da. Med unntak av en ren sportsbil da. Men skulle jeg ha valgt mellom en sedan og en stasjonsvogn av samme merke så hadde jeg nok syntes at stasjonsvognen var penest og kjøpt den. Synes det er behagelig å ha stor bil også. Føler meg ikke like sikker i en micra liksom :-)

Skrevet

hei

jeg syns det er rart med folk som vil ha sedan jeg da jeg syns det er veldig gubbete og pensjonist.

jeg syns jeg vil slå et slag for kombicupeen jeg eller er det det dere mener med cupee

jeg har kobicupe selv, jeg savner bakdører har tredørs og det er dumt

jeg kunne og ha ønsklet stasjonsvogn når jeg rydder opp og trenger plass, men vis jeg ikke har med noen kan jeg slå ned baksetet og med flatt gulv fram til forsetene sa for jeg inn mye

jeg vil ettervert ha ny kombi cupe eller satsjonsvogn

nar man har stasjonsvogn har man også instant varebil nar man tar ned setet men a den plassen trenger man ikke altid

jeg syns det er trist med sedaner i forhold til cobier og cupeer

jeg skjønner at di med små barn vil ha stajsonsvogner nar en skal ha plasstil barna bak og barnevogn og kufferter

det sier lit seg selv

hilsen

Skrevet

Jeg ville ikke ha stasjonsvogn. Syntes det var gubbete og langt.

Men hvi har endt opp med en Skoda Fabia stasjonsvogn. Den har all den plassen vi trenge rog vel så det, i tillegg til at den ser så liten ut at det ikke føles som et langt drog.

Hadde jeg hatt ubegrenset med penger, hadde jeg kanskje valgt noe annet, eller ikke. Jeg synes biler koster for mye og har en klar grense på hvor mye jeg gidder å betale for en bil.

Skrevet

Har ikke lyst på stasjonsvogn.. Synes det er litt kjedelig og dessuten så er de lengre enn vi ønsker oss. Her i gården blir det nok en flerbruksbil når den lille bilen vi har nå skal byttes. En flerbruksbil er mer nett, man sitter litt høyere og så har den masse plass og man kan ta ut alle setene når man skal frakte store ting. Det er mer praktisk for oss hvert fall. Men, som kjent, hver sin smak..

Skrevet

Har en stasjonsvog og er storfornøyd med det: God plass til dykkeutstyr, ski og lange ferieturer. Hvordan den ser ut? Den er blå og sikkert ikke lekker, men den jeg blåser egentlig i hvordan biler ser ut så lenge de gjør det de skal - frakter meg fra A til B og lar meg ta med det jeg trenger ;)

Skrevet

Jeg vil ikke ha stasjonsvogn, synes det ser fælt ut, rett og slett gørrkjedelig og så vil jeg ikke være sånn "to barn, rekkehus, hund og stasjonsvogn"-menneske. Er det noe som er gubbete, så er det i allefall stasjonsvogn. Sedan er mye stiligere, og har god nok plass også.

Skrevet
Jeg vil ikke ha stasjonsvogn, synes det ser fælt ut, rett og slett gørrkjedelig og så vil jeg ikke være sånn "to barn, rekkehus, hund og stasjonsvogn"-menneske. Er det noe som er gubbete, så er det i allefall stasjonsvogn. Sedan er mye stiligere, og har god nok plass også.

hei

der er jeg ikke helt enig med deg, sedan er gubbete kombi cupe derimot..

hilsen

Gjest Madeline
Skrevet

Vi har 3 barn men har aldri hatt stasjonsvogn. Det går helt fint med "vanlig" bil (vi har både sedan og cupe). Det er faktisk veldig bra bagasjeplass i en del av de bilene også. Dessuten er de mye finere enn stasjonsvogner. Jeg kunne ikke tenkt meg å kjøpe stasjonsvogn.

Skrevet

Har en Ford Focus og kunne ikke tenke meg noe større! Den lar seg parkere i byen og rommer både feriebagasje og golfutstyr for to :)

Den klarer seg nok når vi får barn også..

Skrevet

Vi kjopte ny stasjonsvogn i sommer, riktignok sports-modellen.

Vi er veldig fornoyde! Faar plass til masse bagasje, og naa kan vi faktisk faa med oss flatpakkete mobler hjem uten tilkjoring.

Venner og familie lurte paa om vi venta barn siden vi kjopte en typisk familiebil, men de bare lo vi av.

Skrevet

Vi kjøpte oss stasjonsvogn etter bryllupet - helt uten å vente barn. Av en eller annen grunn liker jeg at det er litt størrelse på biler, i tillegg til at jeg føler at vi trenger plassen. Kommer til å bruke bilen mye til ferie o.l.

Synes hverken det ene eller andre er gubbete jeg, smaken er vel bare som baken her også :)

Selv om jeg må innrømme at jeg synes små biler er tantete ;)

Skrevet
Jeg synes at stasjonsvogn av de relativt nye typene er penere å se på jeg da.

:Nikke: Det syntes jeg også.

Vi har stasjonsvogn og kunne abolutt ikke tenkt meg noe annet. Er enig i det mange sier om at sedan er gubbete... ;):ler2:

Stasjonsvogner er TØFFE! Vi har sort metalic med fabrikksota ruter (ikke heeelt svarte) og stilige felger etc. + en stor sportspakke.... Finnes ikke stiligere spør du meg... hehe... ;)

Skrevet

min neste bil blir nok stasjonsvogn..

kommer til å kjøpe ny bil den gangen jeg venter barn.. og da er det greit med stor bagasjeplass

Skrevet

Vi kjøpte stasjonsvogn sist vi kjøpte bil, og det har vi ikke angret på :tommel:

Er bare meg og mannen, men det er veldig greit å vite at vi har god plass, og kan frakte litt større ting også. Mye mer praktisk enn sedanen vi hadde før :) .

Skrevet

Jeg syns mange biler er stiligere i stasjonsvognutgaven. Se feks. på WV Passat, den er ikke mye stilig i sedanutgave. Volvo cross country og Audi allroad er også supertøffe stasjonsvogner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...