Gå til innhold

Leietaker har betalt for mye..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har et luksusproblem. Leietakeren flyttet ut og det kom fortsatt inn penger på konto. Ga beskjed for 2 uker siden, ikke hørt noe. Hva gjør jeg videre da? 

Anonymkode: c426e...327

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overfører pengene tilbake. Noe annet er tyveri.

• Liker 18
Skrevet

Man betaler jo tilbake selvklart. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri tenkt å beholde pengene, men jeg har bedt om kontonr. Det jeg spør om. Hva gjør jeg nå når jeg ikke får svar? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde aldri tenkt å beholde pengene, men jeg har bedt om kontonr. Det jeg spør om. Hva gjør jeg nå når jeg ikke får svar? 

Det vises vel hva kontonr det er kommet inn fra på nettbanken din?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
marita31 skrev (Akkurat nå):

Det vises vel hva kontonr det er kommet inn fra på nettbanken din?

Nei, det som er problemet.. Kan jeg kontakte banken? Har virkelig prøvd få kontakt med leietakeren.. Så prøver få råd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søk opp vedkommende på vipps, logg inn i nettbanken for å finne kontonr eller ring banken din. 

• Liker 2
Skrevet

Kontakt banken ja og spør dem

AnonymBruker
Skrevet

Kan se ut som om leieboer har oppretta autotrekk til husleia. Det må banken få beskjed om så de kan stoppe den avtalen.

Siden du ikke oppnår kontakt med leieboer.

Anonymkode: a7d13...aa6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahahaha,  du ser at det er fra leietaker men kontonr vises ikke??? Yeah right, snakk om å late som man er dum.. TS er nok skuffet over svarene her og håpet vel på svar om at hun med god samvittighet kan ta pengene selv. 

Anonymkode: aaa94...3ea

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Og forresten så burde vel kontonr til begge parter stå i leiekontrakten....

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei, jeg har et luksusproblem. Leietakeren flyttet ut og det kom fortsatt inn penger på konto. Ga beskjed for 2 uker siden, ikke hørt noe. Hva gjør jeg videre da? 

Et luksusproblem er det bare hvis du kan beholde pengene.  Det kan du jo ikke.  Fikk du svar tilbake om at beskjeden din var mottatt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med hva du skal gjøre videre? Du avventer svar, purrer og evt. tar kontakt med banken. Det er jo ikke dine penger. 

Anonymkode: 6bfb0...46b

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og forresten så burde vel kontonr til begge parter stå i leiekontrakten....

Leietager har ingen opplysningsplikt på hvilken konto husleia betales fra. 

Hvem som helst kan egentlig betale hva som helst, til hvem som helst. Er det ikke kid-nr, spesifiserer man hva betalingen gjelder. 

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i kontakt med banken, og de sier det samme at jeg må få kontakt med leietaker da kontonr som pengene har komt fra tilhører en større bedrift altså ikke navngitt person. 

Gidder ikke svare til dere som tror jeg er interessert i å beholde pengene, jeg spør helt enkelt hva jeg kan gjøre. Får ikke svar fra ex-leietaker.. Mobil avslått

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Merkelig at du ikke får opp kontonummeret til den som har betalt. 

Men uansett, gjør det du kan for å kontakte leietaker, innen rimelighetens grenser. Utover det så setter du selvfølgelig av disse pengene, noe du nok hadde tenkt til uansett. Overfør de til en annen konto om du har det litt trangt økonomisk, så bruker du de ikke ved en feil. Har du ikke hørt noe i løpet av en del måneder kan du vel etter hvert regne pengene for dine.

Anonymkode: 77a46...bca

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har vært i kontakt med banken, og de sier det samme at jeg må få kontakt med leietaker da kontonr som pengene har komt fra tilhører en større bedrift altså ikke navngitt person. 

Gidder ikke svare til dere som tror jeg er interessert i å beholde pengene, jeg spør helt enkelt hva jeg kan gjøre. Får ikke svar fra ex-leietaker.. Mobil avslått

Skrev det vel i forrige innlegg, men da venter du bare. Det høres ut som du har gjort det du kan, og hvis du i tillegg ringer/sender brev på ny om si et par uker, så føler jeg at du har vært mer enn "snill nok".

Pengene lar du stå i vesentlig lengre tid.

Anonymkode: 77a46...bca

Skrevet

Hvis det er en bedrift som har betalt så ringer du firmaet og ber og å få snakke med økonomiansvarlig.

• Liker 6
Skrevet

Kontakt leietager jevnlig, send brev til firmaet som eier kontoen pengene kom fra og be dem videreformidle beskjed til XX, og la pengene stå urørt noen år hvis du aldri oppnår kontakt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset om å kontakte firmaet! Og det jeg mente med luksusproblem var vel mer det at jeg aldri har måttet purre på husleien, som mange må. Sikker betalere. Derfor frustrerende når jeg ikke får kontakt. Min bank sa jeg ikke kunne overføre til bedriften da det kunne skape surr. Men takk for tips om å kontakte firmaet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...