AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Hei, jeg har et luksusproblem. Leietakeren flyttet ut og det kom fortsatt inn penger på konto. Ga beskjed for 2 uker siden, ikke hørt noe. Hva gjør jeg videre da? Anonymkode: c426e...327
Flamme Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Du overfører pengene tilbake. Noe annet er tyveri. 18
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 Jeg hadde aldri tenkt å beholde pengene, men jeg har bedt om kontonr. Det jeg spør om. Hva gjør jeg nå når jeg ikke får svar? Anonymkode: c426e...327 1
marita31 Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde aldri tenkt å beholde pengene, men jeg har bedt om kontonr. Det jeg spør om. Hva gjør jeg nå når jeg ikke får svar? Anonymkode: c426e...327 Det vises vel hva kontonr det er kommet inn fra på nettbanken din? 9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 marita31 skrev (Akkurat nå): Det vises vel hva kontonr det er kommet inn fra på nettbanken din? Nei, det som er problemet.. Kan jeg kontakte banken? Har virkelig prøvd få kontakt med leietakeren.. Så prøver få råd Anonymkode: c426e...327
Flamme Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde aldri tenkt å beholde pengene, men jeg har bedt om kontonr. Det jeg spør om. Hva gjør jeg nå når jeg ikke får svar? Anonymkode: c426e...327 Søk opp vedkommende på vipps, logg inn i nettbanken for å finne kontonr eller ring banken din. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Kan se ut som om leieboer har oppretta autotrekk til husleia. Det må banken få beskjed om så de kan stoppe den avtalen. Siden du ikke oppnår kontakt med leieboer. Anonymkode: a7d13...aa6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 Hahahaha, du ser at det er fra leietaker men kontonr vises ikke??? Yeah right, snakk om å late som man er dum.. TS er nok skuffet over svarene her og håpet vel på svar om at hun med god samvittighet kan ta pengene selv. Anonymkode: aaa94...3ea 9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 Og forresten så burde vel kontonr til begge parter stå i leiekontrakten.... Anonymkode: aaa94...3ea
Whistler Skrevet 4. mars 2021 #12 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei, jeg har et luksusproblem. Leietakeren flyttet ut og det kom fortsatt inn penger på konto. Ga beskjed for 2 uker siden, ikke hørt noe. Hva gjør jeg videre da? Anonymkode: c426e...327 Et luksusproblem er det bare hvis du kan beholde pengene. Det kan du jo ikke. Fikk du svar tilbake om at beskjeden din var mottatt? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #13 Skrevet 4. mars 2021 Hva mener du med hva du skal gjøre videre? Du avventer svar, purrer og evt. tar kontakt med banken. Det er jo ikke dine penger. Anonymkode: 6bfb0...46b 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. mars 2021 #14 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og forresten så burde vel kontonr til begge parter stå i leiekontrakten.... Anonymkode: aaa94...3ea Leietager har ingen opplysningsplikt på hvilken konto husleia betales fra. Hvem som helst kan egentlig betale hva som helst, til hvem som helst. Er det ikke kid-nr, spesifiserer man hva betalingen gjelder.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #15 Skrevet 4. mars 2021 Har vært i kontakt med banken, og de sier det samme at jeg må få kontakt med leietaker da kontonr som pengene har komt fra tilhører en større bedrift altså ikke navngitt person. Gidder ikke svare til dere som tror jeg er interessert i å beholde pengene, jeg spør helt enkelt hva jeg kan gjøre. Får ikke svar fra ex-leietaker.. Mobil avslått Anonymkode: c426e...327 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #16 Skrevet 4. mars 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, jeg har et luksusproblem. Leietakeren flyttet ut og det kom fortsatt inn penger på konto. Ga beskjed for 2 uker siden, ikke hørt noe. Hva gjør jeg videre da? Anonymkode: c426e...327 Merkelig at du ikke får opp kontonummeret til den som har betalt. Men uansett, gjør det du kan for å kontakte leietaker, innen rimelighetens grenser. Utover det så setter du selvfølgelig av disse pengene, noe du nok hadde tenkt til uansett. Overfør de til en annen konto om du har det litt trangt økonomisk, så bruker du de ikke ved en feil. Har du ikke hørt noe i løpet av en del måneder kan du vel etter hvert regne pengene for dine. Anonymkode: 77a46...bca
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #17 Skrevet 4. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har vært i kontakt med banken, og de sier det samme at jeg må få kontakt med leietaker da kontonr som pengene har komt fra tilhører en større bedrift altså ikke navngitt person. Gidder ikke svare til dere som tror jeg er interessert i å beholde pengene, jeg spør helt enkelt hva jeg kan gjøre. Får ikke svar fra ex-leietaker.. Mobil avslått Anonymkode: c426e...327 Skrev det vel i forrige innlegg, men da venter du bare. Det høres ut som du har gjort det du kan, og hvis du i tillegg ringer/sender brev på ny om si et par uker, så føler jeg at du har vært mer enn "snill nok". Pengene lar du stå i vesentlig lengre tid. Anonymkode: 77a46...bca
moho Skrevet 4. mars 2021 #18 Skrevet 4. mars 2021 Hvis det er en bedrift som har betalt så ringer du firmaet og ber og å få snakke med økonomiansvarlig. 6
Nuith Skrevet 4. mars 2021 #19 Skrevet 4. mars 2021 Kontakt leietager jevnlig, send brev til firmaet som eier kontoen pengene kom fra og be dem videreformidle beskjed til XX, og la pengene stå urørt noen år hvis du aldri oppnår kontakt.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #20 Skrevet 4. mars 2021 Takk for tipset om å kontakte firmaet! Og det jeg mente med luksusproblem var vel mer det at jeg aldri har måttet purre på husleien, som mange må. Sikker betalere. Derfor frustrerende når jeg ikke får kontakt. Min bank sa jeg ikke kunne overføre til bedriften da det kunne skape surr. Men takk for tips om å kontakte firmaet. Anonymkode: c426e...327 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå