Gå til innhold

Dyson støvsuger - verdt pengene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er der noen som har erfaring med Dyson? Jeg har lyst på en slik trådløs støvsuger, men synest at de er ganske dyre....😬 trenger en som er litt kraftig pga hund som røyter heftig🙈

Anonymkode: 52724...463

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også siklet på den, men landet på en annen trådløs.

Er generelt veldig fornøyd, og ser for meg at det er omtrent det samme som Dyson når det kommer til fordeler og ulemper.

Det er fantastisk å ha den lett tilgjengelig, tar ett minutt å fyke over kjøkkenet når den står klar. 

Vi er tre med langt hår, så må rense støvsugerhodet ofte da hår surrer seg rundt og setter seg fast. Må også tømme den ofte, men det er null stress. Motoren og sugeevne er bedre enn forventet, og den er faktisk bedre på tepper enn den vanlige støvsugeren. 

Anonymkode: 63f88...687

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg en Bosch håndstøvsuger med børstesystem og ekstra power-program. 

Kostet 2500,-, altså under halvparten av en Dyson. 

Fy fader for en god støvsuger denne Boschen er. Sugingen tilsvarer en 2400W støvsuger, samt har et veldig bra børstesystem i tillegg. Denne ekstra-power-funksjonen slår jeg på når jeg støvsuger matter. Og æresord, mattene mine har aldri vært så fri for hundehår og støv som nå. Støvsugeren graver seg ned i teppet, nesten sånn at jeg må bruke skikkelig armkraft for å dra den over teppet. God batteritid er det også på den, håndtaket er behagelig, samt at man kan støvsuge under alle flater ettersom den er så fleksibel i fronten. 

Det er absolutt ingen grunn til å svi av det dobbelte på en Dyson. Aldri i verden om den ville gjort noe bedre jobb enn Bosch. 

Anonymkode: 711e7...f4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjøpte meg en Bosch håndstøvsuger med børstesystem og ekstra power-program. 

Kostet 2500,-, altså under halvparten av en Dyson. 

Fy fader for en god støvsuger denne Boschen er. Sugingen tilsvarer en 2400W støvsuger, samt har et veldig bra børstesystem i tillegg. Denne ekstra-power-funksjonen slår jeg på når jeg støvsuger matter. Og æresord, mattene mine har aldri vært så fri for hundehår og støv som nå. Støvsugeren graver seg ned i teppet, nesten sånn at jeg må bruke skikkelig armkraft for å dra den over teppet. God batteritid er det også på den, håndtaket er behagelig, samt at man kan støvsuge under alle flater ettersom den er så fleksibel i fronten. 

Det er absolutt ingen grunn til å svi av det dobbelte på en Dyson. Aldri i verden om den ville gjort noe bedre jobb enn Bosch. 

Hva heter den typen du har? Altså mer enn Bosch? 

Anonymkode: eda23...6d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva heter den typen du har? Altså mer enn Bosch? 

Anonymkode: eda23...6d1

Bosch Athlet BCH6ATH25. 

https://www.skousen.no/hus-hage/stovsuger/hand-stovsuger/product/bosch-bch6ath25-stangstoevsuger/

Ser nå at den koster rundt 3.000,-. Da må jeg kanskje ha kjøpt den på kampanje? Vet ikke. 

Men jeg ville heller ha kjøpt denne enn en Dyson til 5.500,-. Jeg tror ikke jeg ville gått for en billigutgave av Dyson til rundt 3.700,-. Litt usikker på hva du får. Men sant skal sies at jeg vet ikke forskjellen på en billig Dyson kontra denne Boschen. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi har Denne. Ble anbefalt fra selger fremfor dyson. Den bråker ikke noe spesielt, har god batteritid, det følger med hode for dyrehår men vi bruker det hodet på sofa og seng også, det er helt vilt hvor mye støv og dritt den får opp fra tekstiler. 

må bare legge til noe; jeg ELSKER hvor lite plass den tar når vi ikke bruker den. Den henger på veggen å eneste plassen den tar er den plassen motoren stikker ut i rommet i grunn. 

Endret av Kittyfox
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har Dyson V10 og synes den er verdt pengene. Det er utrolig lettvint å ta en sving rundt med en kraftig trådløs støvsuger framfor å drasse rundt på en med ledning. Den har utrolig god sugeevne, og har gjort deler av renholdet mye mer effektivt og greit hos oss, i alle fall. Jeg har en stor hund med mye pels, så den er mye i bruk. 

Sammenliknet med Bosch-støvsugerne som det er lenket til her synes jeg det ser ut som om Dyson har langt bedre utforming. Man kommer lett til langt innunder lave møbler med Dyson, pga at motoren sitter høyere opp. Det følger med flere ulike hoder, og med mindre man har et helt enormt hus med helt enorme mengder skitt og lort, er batteritiden mer enn god nok. 

Det eneste som er litt tungvint med den er at man må holde inne på-knappen hele tiden under bruk. Det er sikkert strømbesparende, men som bruker låses man liksom til ett grep (pistolgrep). Jeg tror nok jeg holder hardere enn jeg egentlig må, og at jeg hadde anspent meg mindre hvis på-knappen kunne låses i drifts-stilling. Dette er ergonomisk småpirk, altså. Alt annet er jeg veldig fornøyd med. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fra xiaomi, som gjør det bra på tester og koster ca.4000,- tror jeg. På denne kan startknappen låses slik at man slipper å holde den inne hele tiden man støvsuger.

Anonymkode: 15c82...c20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i hvertfall valgt en som står på gulvet når du setter den fra deg. Utrolig irriterende å måtte sette den inn til en vegg eller legge den på gulvet. Jeg har Philips og er veldig fornøyd med den. Den får pluss av meg pga lys foran slik at det er utrolig lett å se smuler ol. Valgte den over Dyson fordi man kunne støvsuge gulv og tepper uten å skifte «hode». 

Anonymkode: 6e539...952

Skrevet

Helt enig med @Ullvott. Har Dyson V11 absolute eller hva den heter. Helt fantastisk og absolutt verdt pengene. Var uvant å holde inne «på» knappen i begynnelsen men nå merker jeg ikke til det. Bra sugeevne, får brukt alle de forskjellige munnstykker til hvert sitt bruk og med trådløs er den lett tilgjengelig og så enkelt å støvsuge. Bruker den så og si hver dag. God batteritid og aldri opplevd å gå tom for batteri (er flink til å lade ved behov). 

Det følger med et veggfeste hvis man vil montere det men det har ikke vi gjort.

Det «ekleste» med den var første gangen jeg brukte den over stueteppet. Helt utrolig hvor mye støv og «smuss» den fikk opp! Og med tanke på at jeg har «stolt» på en ordinær støvsuger i alle disse årene.. Dyson er i en helt egen klasse. Mulig lignende er like bra men har ikke erfaring med annet enn «gammeldags» trådstuvsuger og Dyson. 

Kjøpte den forresten da det var «Dyson days» på Elkjøp. Hvis ikke det haster så ville jeg ventet på et slikt tilbud, da kan du få mye for pengene 🙂 

• Liker 1
  • 8 måneder senere...
Skrevet

Må dyson ha støvsugeposer? Eller er de «poseløse»?

Anonymkode: 3d4b3...2f3

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Dyson. Det beste kjøpet ever.

Til og med iRobot støvsugger ble glemt.

Anbefales uten tvil.

Anonymkode: 02da8...f0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må dyson ha støvsugeposer? Eller er de «poseløse»?

Poseløse.

• Liker 1
Skrevet

Har Dyson og har hatt den i 3-4 år.

Brukes hver eneste dag og vi er fortsatt superfornøyde.

Ladestasjonen henger på vaskerommet og er alltid fulladet når den skal brukes.

Har katt med hvit pels- og er avhengig av denne støvsugeren

Anonymkode: 11ea0...71d

Annonse
Skrevet

Er det egentlig verd og ha en sånn støvsuger? Føler de er hypa opp mye. Søstre mi måtte lade den 3 ganger da hun skulle gjøre rent i huset. Går jo mye tid vekk samt det koster i strøm. 

Anonymkode: 9101d...217

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det egentlig verd og ha en sånn støvsuger? Føler de er hypa opp mye. Søstre mi måtte lade den 3 ganger da hun skulle gjøre rent i huset. Går jo mye tid vekk samt det koster i strøm. 

Ha en i hver etasje 😃

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis hun måtte lade opp en Dyson tre ganger i løpet av en rengjøring må hun enten bo i et enormt palass, eller så er det noe galt med støvsugeren hennes. Alternativt har hun det skamfullt skittent før hun rengjør. 

For oss med en enebolig på ca 150 m2 og en hund som røyter MYE holder i alle fall batteriet til å støvsuge hele huset, inkludert sofaputer og  madrasser. 

Argumentet om at strøm koster penger er helt irrelevant. En støvsuger med ledning bruker også strøm som koster penger, så det går opp i opp. 

Anonymkode: 4ea3c...b7d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har Dyson. Det beste kjøpet ever.

Til og med iRobot støvsugger ble glemt.

Anbefales uten tvil.

Enig, elsker den. Og elsker at den er trådløs. Eneste galt med dyson er kundeservicen, de er elendige. 

Anonymkode: 94f8c...6e7

Skrevet

har hund, og en vanlig elektrolux støvsuger, 1800w. silent ett eller annet heter den.

Mamma har en sånn trådløs, alt hundehåret snurrer seg rundt den der børsten under, setter seg fast i filleryer, og er kjempetung å bruke🙈 klønete å bruke i trapper er den og.

Jeg vurderte en slik helt til jeg prøvde hennes støvsuger🙈

Anonymkode: 0452f...1d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...