Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere "baby set"/bøyle på tripp trapp-stol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann som er på vei skal etter hvert overta storesøster sin Stokke Steps-stol, og vi har fått tak i en Stokk Tripp Trapp-stol til henne. Hun vil være nærmere to år når hun skal begynne å bruke denne. Lurer på om det blir nødvendig å kjøpe baby set (https://www.barnashus.no/stokke/tripp-trapp-baby-set-mossgreen), eller om en toåring vil være stor nok til å kunne sitte alene på kun et vanlig sete? Jeg kan naturligvis vente å se, men det er mer interessant å høre deres erfaringer! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker ikke baby set på 2 åringen. Da hadde han sittet fast tror jeg...

Anonymkode: eee17...d3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sluttet med bøyle en stund før 2 år. Husker ikke helt, men en gang mellom 1,5 og 2 år.

Anonymkode: 1121a...a0d

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Sluttet med det når han begynte på skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet med bøyle før han var 2 år iallefall. Og han var litt "sen" motorisk. 

Anonymkode: 3c550...9a2

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte til ca 2.5 år, men hadde absolutt ikke trengt det så lenge. Han bare synes det var helt ok med bøylen. Nå klatrer han opp og ned selv 

Anonymkode: c5c22...6a8

AnonymBruker
Skrevet

Ca 2 år sluttet vi

Anonymkode: d9806...e15

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet da han klarte å klatre oppi selv, sikkert mellom 1.5 og 2? Er veldig mye høyere å skulle klatre oppi med bøylen på! 

Anonymkode: f0959...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Tror også vi sluttet med babyset rundt 1.5 år sikkert nærmere 1 år om jeg husker rett. Mine barn satt mye roligere og forsiktig når de ikke satt "fastspent" og i barnehagen satt de jo på en lav benk med matbordet uansett.

Anonymkode: 9f143...a32

Skrevet

De fleste toåringer trenger ikke bøyle

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En god stund før han ble 2, nærmere halvannet tror jeg.

Anonymkode: 54b72...6d4

AnonymBruker
Skrevet

Vår er 14 mnd og vi bruker den enda 😀

Anonymkode: 62663...f91

AnonymBruker
Skrevet

1,5 med bøyle, mulig litt yngre. Klatret opp selv, skummelt med den bøylen da.

Babysetet sluttet vi med tidlig, hun satt og tok en slags pushups i det😅

Anonymkode: 90292...258

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde vår på til 2,5, men det var fordi barnet selv ville ha den der. Og bøyle var på pga vi brukte det tilhørende bordet, siden kjøkkenbordet vårt var helt teit, så vi fikk ikke skjøvet tripptrappen inntil. 

Anonymkode: 98898...8da

AnonymBruker
Skrevet

Minste her er 14 måneder og BLÅNEKTER å bruke babyset. Hun vil klatre opp selv og blir rasende hvis vi prøver å bruke bøylen. Storebror brukte det litt lenger, men ikke så lenge som til 2 år. 

Anonymkode: 375f0...b87

AnonymBruker
Skrevet

Ca 2 år her. 

De har tripptrapp i barnehagen og der brukte de bøylene noe lenger enn vi gjorde her hjemme.

Anonymkode: 805c9...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Vår er to år og tre måneder og brukernfortsatt bøyle. Kommer til å bruke den så lenge som mulig. Hvis ikke løper ungen bare til og fra bordet konstant. Mye bedre at ungen sitter fast.  Har også seler. 

Anonymkode: 44831...369

AnonymBruker
Skrevet

Brukte det en del lengre enn 2 år, grunnen var så enkel som at han satt i ro og spiste seg mett med den på. Uten var det bare opp og ned hele tiden. 

Anonymkode: 3cb29...30c

AnonymBruker
Skrevet

Min blir 2 år i juni. Han trives med bøylen og syntes det er fint å kunne sette han der til måltider før barnehagen så jeg kan stelle meg uten at han løper etter. 

Anonymkode: 0fd54...b99

AnonymBruker
Skrevet

Blir 2 år i mai her, blir nok å bruke det frem til da. Bruker bøyle og seler da vi har ei som bare klatrer opp på bordet om selen ikke er på. Når den er på sitter hun rolig. 

Her er det ingen som skal arve bøyle og sele før til neste år uansett, så stresser ikke med det.

Anonymkode: f0ee6...8f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...