AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Mener å ha lest her for en stund siden at det er praktisk talt umulig 🤔 Noe som likevel har greid det? Anonymkode: 91610...bba
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mener å ha lest her for en stund siden at det er praktisk talt umulig 🤔 Noe som likevel har greid det? Anonymkode: 91610...bba *Noen Anonymkode: 91610...bba
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Vil tro det har mye med hvilken retning innen it du tenker på... Anonymkode: 1b8c1...bf6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 Jeg er egentlig utdannet UI designer, hadde ingen realfag på vgs eller universitetet. Var veldig enkelt for meg å få jobb i hvert fall, fikk jobb som programmerer lenge før jeg var ferdig utdannet. Anonymkode: 8d76a...547
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Mannen min droppa ut av utdannelsen innen IT da han fikk et jobbtilbud, allikevel ringer det headhuntere støtt og stadig. Han jobber innen programmering, og siden koding regnes som "ferskvare" er det tydeligvis viktigere å holde seg oppdatert enn å ha en "gammel" utdannelse. Anonymkode: 27d21...2e0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 Litt usikker på hva du mener når du sier 'innen IT', det er jo et stort felt. Uansett. Jeg gikk media og kommunikasjon på VGs, og tok påbygg Vg3. Hadde ingen realfag, gikk videre til programmering på høyskolen Kristiania. Der de hadde en Informatikk bachelor du ikke trenger matte på 'høyere nivå' for å komme inn på. Hadde da 1-2 p-y matte fra VGs. Gikk ferdig der, og brukte 12 dager på å skaffe meg en jobb som system utvikler.. anbefaler jeg dette, nei. Pga privat høyskole = doblet studiegjeld Anonymkode: 24ae7...b34
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Det er svært enkelt spesielt om man er kvinne. Anonymkode: 0129a...cc2 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Jeg gikk media på vgs, tok R1 som privatist for å komme inn på et IT-studie med R1 som krav, men tror fint jeg kunne ha søkt et studie uten R1-krav også, det studiet jeg gikk hadde ingen matte bortsett fra litt økonomi, tok flere forskjellige programmeringsfag i tillegg og fikk plass på et graduateprogram før jeg ble ferdig på studiet, jobber i dag som utvikler. Så jeg mener det er fult mulig uten realfag. Anonymkode: d470b...692
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Kommer litt an på hvilken retning, det viktigste er å ha en utdannelse, og ikke minst erfaring, være oppdatert på rammeverk, programmeringsspråk osv. Noen retninger krever imidlertid realfag, som bioinformatikk, vitenskapelig systemutvikling osv. Innen slike retninger blir det litt dødfødt å ha en IT utdanning uten andre realfag. Anonymkode: 2a2ee...b10 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 Jeg har ingen realfag i utdanningen min og jobber som webutvikler. Fikk jobb rett etter studietiden. Anonymkode: d73c1...83e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå