Gå til innhold

Oppstår det romanse mellom leger/kirurger og sykepleiere på jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så fascinert av relasjonen mellom sykepleiere og kirurger på et sykehus. Det gir meg litt sånn gammeldags følelse, hvor pene piker er omsorgsfulle og hjelper de svake, mens mennene er de som har makt og de forelsker seg i hverandre. 

Det er godt mulig jeg er helt på bærtur her nå, men er det normalt at sykepleiere og kirurger forelsker seg i hverandre? Er det sånn at noen av de kan være intime på jobb i skjul? Skjer sånt ofte, eller er det svært sjeldent? Og tror dere overlegene ser ned eller opp til sykepleierne? 

Anonymkode: 6da91...a04

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer nok. Men man må huske på at vi bor omtrent på sykehuset. Eneste stedet vi kan møte noen er som regel på jobb. Men man må passe på å være profesjonell på jobb, ikke dra inn følelser og romanse. Det kan faktisk koste liv, eller føre til skader på pasienter. Har flere kollegaer som har funnet sammen 

Anonymkode: e116d...687

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar av oss møttes på jobb, så det skjer i virkeligheten også. De er gift i dag og har barn sammen. Nå vet jeg ikke om de var intime på jobb, men vet at de som jobber på sykehuset her forteller historier fra "gamledager" om rom som ble benyttet til ymse formål.

Anonymkode: f4755...aa7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var sykepleierstudent var det flere i kullet som «jaktet» på kirurger/leger da det gav status. En i kullet mitt klarte å få tak i en til slutt....en litt creepy type fra Romania😬 

Anonymkode: 3237c...cd3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei sykepleier på min alder, som har funnet seg en 25 år eldre overlege. De jobber ikke i umiddelbar nærhet til hverandre da, og møttes ikke på jobb men på en jobbfest. 

Anonymkode: f5aa5...9e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har mange leger i omgangskretsen. Det er ett sykepleier-lege par, som møttes under studiene. Ellers går det i lege-lege, lege-siviløkonom, lege-advokat. 

Nå er vel nesten 70% av legene kvinner etterhvert. Jeg har ikke hørt om en kvinnelig lege som er sammen med en sykepleier. 

Anonymkode: 52e94...c73

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir par på sykehus som alle andre arbeidsplasser. Men det er jo ikke sikkert overlegen er en mann, det er i disse dager mest sannsynlig en kvinne. Og sykepleieren trenger ikke være kvinne heller, det kan godt være en mann. 

Anonymkode: a3fd4...3f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

vanlig at sykepleiere er sammen også. Bestevenninnen min er sykepleier, gift med en annen mannlig sykepleier. 

Anonymkode: d5869...d04

AnonymBruker
Skrevet

Vet om noen par med mannlig sykepleier - kvinnelig lege, men vesentlig vanligere andre veien. Man tilbringer jo mye tid sammen, så ikke unaturlig at folk finner hverandre på jobb. 

Hvorfor skulle overlegene se ned på sykepleiere? 

Anonymkode: cab64...5b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om noen lege-sykepleierpar,

men ikke mange. De fleste legene jeg kjenner er gift/samboer med en annen lege eller noen andre yrkesgrupper som har master+ (kjenner ingen sykepleiere med master som er sammen med en lege). Jeg kjenner også flere leger som er sammen med fysioterapeuter. 
Men det TS beskriver høres ut som en dårlig legeroman. Mannen er kirurg og kvinnen er sykepleier liksom. Omsorgsfulle kvinner og menn med makt. 🙄 Det går fint an å ha seg på jobben hvis man virkelig går inn for det, men det spørs hvor mye tid man har til det når man løper fra pasient til pasient. 🙄 Sex i et bøttekott mens stansalarmen går, vet ikke om det er så kult. Anbefaler deg å lete etter annet lesestoff enn legeromaner fra Rema, TS....

Anonymkode: 2958e...a83

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke helt uvanlig at man treffer partneren på jobb uansett om det er helsepersonell/sykehus eller andre arbeidsplasser.

Anonymkode: 76e05...3fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...