Gå til innhold

Du som jobber som telefonselger - hvordan vil du helst bli avvist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som ikke er interessert i hva du selger, vil liksom avslutte samtalen så fort som mulig, uten å virke unødvendig frekk.

Hvordan synes du at jeg bør gå fram? (Jeg vet jo at du ikke synes dette er gøy selv...)

Anonymkode: f4f37...503

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for å avvise de. Har vært i et slikt salgslokale for telefonselgere og det er salgsbjeller og tavler med premier for antall salg. At de ikke trives med jobben eller å bli avvist skal ikke du ta ansvar for. 

Anonymkode: fb7ba...673

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet en svært kort periode som telefonselger, hatet det, men satte veldig pris på enkel høflighet.

"Neitakk jeg er ikke interessert" - legg på.

Aldri, aldri, aldri vent for lenge på svar. Så lenge du er på linja brukes det som en unnskyldning til å fortsette å mase. 

Om du får en "takk, ha en god dag" så er det fint å si det samme, men 9 av 10 ganger blir det forsøkt å selge videre. 

Det er lenge siden jeg hadde jobben, men deler av opplæringen var at kunden skulle si nei tre forskjellige ganger før vi fikk lov å gi oss.

Anonymkode: ccef0...828

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jobbet en svært kort periode som telefonselger, hatet det, men satte veldig pris på enkel høflighet.

"Neitakk jeg er ikke interessert" - legg på.

Aldri, aldri, aldri vent for lenge på svar. Så lenge du er på linja brukes det som en unnskyldning til å fortsette å mase. 

Om du får en "takk, ha en god dag" så er det fint å si det samme, men 9 av 10 ganger blir det forsøkt å selge videre. 

Det er lenge siden jeg hadde jobben, men deler av opplæringen var at kunden skulle si nei tre forskjellige ganger før vi fikk lov å gi oss.

Anonymkode: ccef0...828

Kunden «skulle si nei 3 ganger før dere fikk lov til å gi dere»? 🤦‍♀️
Er det rart folk misliker telefonselgere... 🙄

Jeg har merket meg at de har blitt frekkere i den senere tid. Minst to ganger i det siste har jeg blitt fortalt at jeg «misforstår» når jeg sier at jeg ikke er interessert. For de skal jo «gi» meg noe «gratis», må vite 🙄

Så nå sier jeg bare: «Ikke interessert!» og slenger på røret. 

Anonymkode: 6dc72...997

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...