Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor har kjøpt magnetarmbånd til meg, hyggelig det og det er jo ganske fint. Hun har fått med seg at jeg er stiv og støl i kroppen og at jeg har noen "vondter", og er helt sikker på at magnetarbånd vil hjelpe. Hun påstår at hun selv har blitt mye bedre i nakke og rygg. Jeg er ikke helt overbevist, tenker vel at det er placebo. Men jeg kan jo prøve. 

Jeg googlet litt, her er hva firmaet påstår det skal hjelpe mot: 

Sitat

Lider du av noen av følgende helseproblemer og tilstander?

- Leddsmerter, revmatoid artritt, karpaltunnelsyndrom (CTS), tennisarm, pees-betennelse, repeterende belastningsskade (RSI).
- Smerter og betennelser i knær, skuldre, armer, håndledd eller hender. 
- Dårlig blodsirkulasjon assosiert med diabetes: kalde hender og føtter. 
- Søvnproblemer, angst, migrene, tretthet eller stress.

Høres for godt ut til å være sant... Fant lite erfaringer eller diskusjoner på nett om magnetarmbånd. Viste frem armbåndet på jobben, og da var det plutselig mange som hadde hørt om dette og visste om noen med positive erfaringer. 

Noen her på KG som har vært borti dette? 

Anonymkode: b76c7...ea9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ufarlig å bruke. Men det er ingen vitenskapelig dokumentert effekt på dette. Placebo er sterke saker. Så om du tror på det og du opplever mindre vondt, da er det jo bare å bruke.

Anonymkode: 443f6...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Magnetarmbånd har ingen medisinsk effekt.

Anonymkode: d7cfc...9f8

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Svigermor har kjøpt magnetarmbånd til meg, hyggelig det og det er jo ganske fint. Hun har fått med seg at jeg er stiv og støl i kroppen og at jeg har noen "vondter", og er helt sikker på at magnetarbånd vil hjelpe. Hun påstår at hun selv har blitt mye bedre i nakke og rygg. Jeg er ikke helt overbevist, tenker vel at det er placebo. Men jeg kan jo prøve. 

Jeg googlet litt, her er hva firmaet påstår det skal hjelpe mot: 

Høres for godt ut til å være sant... Fant lite erfaringer eller diskusjoner på nett om magnetarmbånd. Viste frem armbåndet på jobben, og da var det plutselig mange som hadde hørt om dette og visste om noen med positive erfaringer. 

Noen her på KG som har vært borti dette? 

Det ER for godt til å være sant. Jeg har forsøkt mye forskjellig mot karpaltunnelsyndrom, og det har fungert i ulik grad. Det som overhodet ikke har hatt effekt - null påvirkning - er magnetarmbånd.

Men, hjernens evne til å helbrede skal ikke undervurderes, og noen ganger trenger vi bare litt tro, så kan såmangt ordne seg. Tror dette fortvekk er tilfelle med svigermor i ditt tilfelle.

Anonymkode: a8ac6...47e

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det ER for godt til å være sant. Jeg har forsøkt mye forskjellig mot karpaltunnelsyndrom, og det har fungert i ulik grad. Det som overhodet ikke har hatt effekt - null påvirkning - er magnetarmbånd.

Men, hjernens evne til å helbrede skal ikke undervurderes, og noen ganger trenger vi bare litt tro, så kan såmangt ordne seg. Tror dette fortvekk er tilfelle med svigermor i ditt tilfelle.

Må bare legge til; selvfølgelig er det for godt til å være sant. CTS-en for meg kommer av nerver som ligger i klem i albuen, og noe i skuldre/nakke. Det sier seg i grunn selv at noen magneter på håndleddet ikke vil ha store effekten på det, sånn egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere har nok rett. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...