AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Er nå 24 timer siden jeg fikk det men ingen endring. Jordmor sa jeg kunne prøve å dra litt i den og irritere litt så den kanskje faller ut selv. Hvis ikke så fjerner de den vell snart.. Har du erfaring med ballongkateter og hva skjedde etterpå når den ble fjernet? Anonymkode: 94fb6...bb2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Fikk lagt inn på formiddagen, neste morgen sa pleieren at jeg kunne prøve å dra litt forsiktig i den og da smatt den ut. Hadde vel da kanskje 2-3cm? Skjedde ingenting mer, så fikk modningstablett og så ny modningstablett 4t senere. Ved neste mulighet var det stor nok åpning til å ta vannet Anonymkode: 276cc...e41
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Hvis den ikke faller ut av seg selv, fjerner de den etter 48 timer. Fortsett å dra litt forsiktig i den, men ikke dra så hardt at du drar den ut. Meningen med å dra forsiktig er at du hjelper til med og modne opp livmormunnen, og når du er moden nok eller du har fått stor nok åpning (3-4 cm), vil ballongen falle ut av seg selv. Faller den ikke ut, tar den ut etter 48 timer og du får modningspiller. Anonymkode: bebe9...99c
Lukia Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 Fikk satt inn ballongkateter for en måned siden. Jeg var på overtid så kroppen min var nok ganske klar for fødsel så ballongen falt ned i skjeden i løpet av natta. Jeg spurte jordmor når hun satte den inn om det var vanlig at den bare datt ned ett hakk og det var det ikke. Men da jeg var på do kjennes det ut som den hadde falt litt ned og jeg kjente etter rett innafor skjedeinngangen og der var ballongen 🙈 så da var det bare å nappe den forsiktig ut. Jeg ble da sjekket og hadde fått 4 cm og ble trillet inn på fødestua da jordmor kjente at jeg var moden nok og hadde en del rier. Ikke spesielt smertefulle eller regelmessige, men kom en del blod og slimproppen gikk.
Cer3s Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Ble satt i gang med ballong, jeg dro den ut 😅 men det var ikke med makt eller noe, livmorhals var veldig tøyelig. Så fortsett å dra litt i den 😁 Fikk 1 stk modningstablett og ble tøyd veldig mye + akupunktur så starta fødselen med ett pang så var ungen ute 2 timer etter 😁 så når noe først skjedde gikk det fort. Lykke til ❤️
tussi84 Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 Jeg gikk gjennom alt som var da se skulle sette i gang min fødsel i oktober. Først satte de inn ballongen ca 1330 første dagen. Den skulle de ta ut ca 0800 dagen etter, med mindre den falt Ut selv før det. Fikk 3 cm åpning men ikke rier. Fikk så satt inn noe modningsgele som skulle sitte i 12 timer.. Det gav heller ikke effekt. Forsøk 3 var modningtabletter hver 2 eller 3 time..(husker ikke eksakt) holdt på med dette i 14 t.. fortsstt i gen effekt. Til slutt var eneste løsning å ta vannet og gi meg drypp..men selv da tok det omtrent 6 timer fra 3 til 4 cm. ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå