Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg la typen game så mye han vil og når han vil? 

Han sier han vil ha 13 timer i uken til gaming og 7 timer i uken til trening. 

Merker at han blir sur om jeg prøver å legge inn noe spilletid. Han vil bare ta ting som de kommer og føle litt på det. 

Vi bor sammen og begge har jobb. Jeg er hjemme 17 og han er hjemme ca 16.15. 

Anonymkode: ec0ce...0b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok også reagert negativt om en partner skal detaljstyre fritiden min. Men en bør kunne forvente at voksne greier å balansere hva de bruker tiden sin på selv. 

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Ellers da? Gjør han husarbeid, hjelper til med matlaging? Kjærestetid?

Anonymkode: 047ae...3a6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Eh, jeg tenker at du ikke kan styre dette i det hele tatt. Hans liv, hans avgjørelse.

Når det er sagt, så er det også ditt liv og din avgjørelse når det gjelder deg. Er dette noe du potensielt ser som en deal-breaker? Så må du formidle det, men ikke som en trussel. Han må evt få sjans til å revurdere prioriteringene sine, når han vet hva konsekvensen blir. 

Du må tenke godt gjennom hva som er ok for deg å leve med. Fint at dette ikke kommer opp når dere sitter med 3 barn..

Anonymkode: 0e6c4...a6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Maser du fortsatt om dette? Når skal du innse at du ikke kan detaljstyre et voksent menneske? Dere har ulike prioriteringer, og uansett hvem av dere som «vinner», så vil den andre bli sur. Er dette virkelig liv laga?

Anonymkode: 31644...496

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ellers da? Gjør han husarbeid, hjelper til med matlaging? Kjærestetid?

Anonymkode: 047ae...3a6

Ts:Han tar seg tid til meg noen ganger i uken. Han vasker både klær, oppvask, hjelper med middagslaging, handling og vasking. Så der er det ikke mye å klage på. 

AnonymBruker
Skrevet

Er problemet at du også vil game, og dere bare har en gaming-pc?

Anonymkode: 56a52...abf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han totalt skal ha 20 timer i uka til noe eget så kan han da umulig ha særlig mye tid til overs for deg og hjemmet? 

Anonymkode: 3d259...472

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

13 timer i uka er ikke to timer per dag i snitt engang... Du har uansett ikke rett til å legge inn noen begrensninger på spilletid for ham, han er jo ikke et barn! Jeg er kvinne og spiller en del selv i perioder, hadde ledd meg skakk om samboeren min prøvde seg på det! Det er jo noe helt annet å ha en voksen samtale der man prater om hva som fungerer og hva som ikke fungerer, da er det mye lettere å møte sånne synspunkt med respekt.

Anonymkode: 44512...1f5

• Liker 9
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om dette? Du får samme svar av oss hver gang... Du kan ikke kontrollere hvordan han bruker sin fritid. Hvis du har problemer med spillingen hans, så må du kanskje heller vurdere om han egentlig er riktig for deg. Kanskje dere begge to heller kan finne en kjæreste som er en bedre match?

Han gir deg kvalitetstid et par ganger i uken og du sier at du ikke har noe å klage på mtp hans innsats i hjemmet med vask og alt. Hva mer ønsker du egentlig? Mer kjærester eller? 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri orket å være sammen med noen som skal detaljstyre tiden min. 

Så lenge det ikke er barn inne i bildet og han hjelper med husarbeidet kan du ikke bestemme over hans tid.

Det du må bestemme deg for er om du vil respektere at han er et selvstendig menneske som bestemmer over seg selv ellers er dette forholdet neppe liv laga.

Anonymkode: fe9eb...f36

• Liker 7
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Merker at han blir sur om jeg prøver å legge inn noe spilletid. Han vil bare ta ting som de kommer og føle litt på det. 

🙄 skjønner jo at han ikke vil bli bestemt over. Det er sånn det er å velge en fyr med game hobby. Sånn er pakken med denne mannen. Gaming tar mye tid, Det hadde jeg ikke giddet. Fordi jeg syntes gaming er verdiløst. 

Skrevet (endret)

Noen kunne prøve å detaljstyre meg. Hadde vært artig. En dag. Men hva gamer han? Hvis det er dette, så må du gi ham tid. Fordi dette er magisk.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 10
Skrevet

🤔

Du greier ikke å ta til deg det flertallet forteller deg i tråd etter tråd: Du har ingen rett til å gi mannen spilletid som var han et barn. NEI, du skal ikke «la» mannen gjøre el ikke gjøre noe som helst. Ser for meg at manne min skulle sitti med stoppeklokke og klokket inn fex hvor mange timer/minutter jeg skulle strikket pr dag fex. 
Jeg er klar over at gaming kan bli veldig altoppslukende, men du fremstår som en slitsom kontrollfreak her. 

Vil du/dere virkelig ha det så slitsomt i forholdet?

• Liker 15
Skrevet

Jeg merker selv at jeg noen ganger kan bli utrolig lei og oppgitt når jeg står med huet i vaskebøtta eller lager middag, og typen kommer hjem og benker seg ned for å game. 
Av og til sier jeg i fra, men som regel ikke, vil heller bevare husfreden. Uansett er det umulig å skulle kontrollere et annet voksent menneske.
Du sier du setter opp en plan for spilletid, noe jeg synes er veldig fint, da har dere begge noe å forholde dere til og på den måten kanskje unngår konflikter rundt det.

AnonymBruker
Skrevet

Begge bør kunne ha noe tid per uke til trening og egne hobbyer, og samtid sette av tid til husarbeid/ærender og til partid, sex og kos. 

Anonymkode: 7bda4...60b

Skrevet

Du skal få et godt råd. Gjør det slutt. Dette fordi du aldri kommer til å respektere hobbyen hans. Hadde det vært sånn at han aldri gav deg kjærestetid, og ikke bidro til husarbeidet og kun satt ved PCen hadde jeg forstått deg, men dette er ikke tilfellet her. Han gir deg alt dette, men at han vil bruke 13 timer i uka på gaming klarer du ikke å akseptere. Du er ikke moren hans..

Tror dere hadde hatt det bedre uten hverandre  

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han kommer neppe til å endre seg, så spørsmålet blir vel om du kan leve med dette i lengden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke "la" ham gjøre noe som helst. Han er et voksent menneske og bestemmer selv hva han vil gjøre. Det samme gjør du. Samboer og jeg gamer begge og vi spiller nok mer enn det i uka, vi også. Samtidig sier vi fra til hverandre hvis vi føler det har litt tid felles og da avtaler vi en "date" med f.eks god middag og film.

Anonymkode: fabca...654

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"La ham". 

Mitt tips til kjæresten din er å gjøre det slutt med deg. 

Anonymkode: c0c04...cf8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...