Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei vet du hva. Bedre la ungen vokse opp i t vanskelig hjem ja! Enda et individ som skal vokse opp å ha det vanskelig som sliter mentalt og ender som ufør når de blir voksne. 

TS klarer seg helt fint om hun tar abort, helt fint. Blir heller at hun ødelegger seg fullstendig om hun beholder og skal ha barn nummer 2 med en idiotisk mann. DA kommer hun til å slite. 

Anonymkode: f5f3b...5eb

Det kommer helt ann på hvilken vinkel du setter dette i. Jeg slet i 5 år etter min abort, og ts sier fra før at hun sliter med depresjon. Hvordan tenker du det blir etter det da? Det høres ikke ut som ts har det forferdelig og at barnet fra før ikke har det bra. Skilte foreldre trenger ikke bety at man ikke får en bra oppvekst. Virker ikke som du noensinne har slitt psykisk eller forstår hvor stor påvirkning en ufrivillig abort har. Plutselig blir hun verre psykisk og ikke klarer å fa vare på det barnet hun har fra før engang? Hvordan tror du de klarte seg før i tiden, når mannen aldri var hjemme, det ble da fungerende barn den gang også. Skjerp deg, du er altfor ufølsom for et så følsomt tema. Abort er ikke lett for alle. Men hva skal vel jeg si, du virker jo å ha fasiten?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Shawtyella skrev (2 minutter siden):

Det kommer helt ann på hvilken vinkel du setter dette i. Jeg slet i 5 år etter min abort, og ts sier fra før at hun sliter med depresjon. Hvordan tenker du det blir etter det da? Det høres ikke ut som ts har det forferdelig og at barnet fra før ikke har det bra. Skilte foreldre trenger ikke bety at man ikke får en bra oppvekst. Virker ikke som du noensinne har slitt psykisk eller forstår hvor stor påvirkning en ufrivillig abort har. Plutselig blir hun verre psykisk og ikke klarer å fa vare på det barnet hun har fra før engang? Hvordan tror du de klarte seg før i tiden, når mannen aldri var hjemme, det ble da fungerende barn den gang også. Skjerp deg, du er altfor ufølsom for et så følsomt tema. Abort er ikke lett for alle. Men hva skal vel jeg si, du virker jo å ha fasiten?

Med depresjon er det enda verre å få et barn til. Mer stress, mer å gjøre, mer ansvar. Noe som at depresjonen vil bli mye verre. 

• Liker 1
Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja har tatt abort. Tok faktisk abort fordi jeg var smart nok til å tenke med hjernen jeg har fått tildelt. Barnet hadde blitt født med en narkoman til far og super dårlig leve vilkår ga dårlig råd og andre problemer. Så klart jeg ikke ville sette et barn til verden i slik situasjon. 

Men det er ikke denne situasjonen ts er i? Hun har en fungerende far, men forholdet dems er dårlig. Dette kan forbedres, eller de kan separeres, mange barn har det slik og det går helt fint med dem. Moren min tok vare på 2 barn i så tett alder som dette, når hun var 23 år gammel, uten jobb, med en mann som var forferdelig. Eldste broren min gikk det ekstremt bra med, mellomste hadde adhd og slet litt mer, men de begge har det fint den dag idag. Man vet aldri hva som skjer. Jeg er oppvokst i en "perfekt" familie, med en annen far enn dem, men jeg er igjen den som sliter mest psykisk. Du kan ikke vite hva som vil skje med barna på forhånd, psyken trenger ikke ha noe med oppdragelsen å gjøre, for mine foreldre var fantastiske i alt, men jeg har også hatt det verst mentalt. Hvordan forklarer du det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei bare lurte, siden du var så brå og ufølsom i at jeg burde gjøre det liksom. 

Anonymkode: b69ba...34a

Jeg sa bare hva jeg ville gjort i en slik situasjon, ser ikke helt hva som var ufølsomt der.

Anonymkode: 634cd...f0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sa bare hva jeg ville gjort i en slik situasjon, ser ikke helt hva som var ufølsomt der.

Ja, er lett å si hva som er lett for andre, tror ikke du hadde vært så lett på avtrekkeren om du hadde eventuelt måtte gjort det selv 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt abort. Å være alenemor til 2 barn under 2 er ikke en lek. Og ja; jeg har tatt abort selv. Flere til og med.

Anonymkode: 4509f...1c5

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Med depresjon er det enda verre å få et barn til. Mer stress, mer å gjøre, mer ansvar. Noe som at depresjonen vil bli mye verre. 

Det er jeg helt enig i, men hva om en abort til gjør henne verre? Det er ingen forutsetning for hva som kan skje, derfor er det en vanskelig situasjon det her..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, er lett å si hva som er lett for andre, tror ikke du hadde vært så lett på avtrekkeren om du hadde eventuelt måtte gjort det selv 

Nei, det hadde jo selvsagt blitt overveid og tenkt igjennom. Ingen har sagt at det er lett, men det sier jo seg selv. Mest sannsynlig hadde jeg kommet til en konklusjon om at abort ville vært det beste for meg og for barnet jeg har fra før. Med mindre den biologiske klokka hadde begynt å slå sine siste slag, da hadde nok det veid ganske tungt for å beholde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...