Gå til innhold

Hva gjør man for en som har en forelder med kreft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så lyst til å gi eller gjøre noe positivt, men utover å lytte er det vanskelig og vite hva som er rett. 

Dette er jo en situasjon jeg ikke kan løse, men kanskje en oppmuntring er kjekt? (Ikke blomster)

Anonymkode: bd302...be1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tid sammen, mat

Anonymkode: 0aa51...360

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare være en god venn. Du kan ikke endre på livets gang , så ikke tenk at det hjelper å dra på spa eller få frokost levert på døra. Være tilstede for personen er det eneste du kan gjøre.

Anonymkode: 2b030...fb5

• Liker 4
Skrevet

Beklager at han/hun har kreft, har dere fått beskjed om det er helbredelig?

Jeg kjenner et par som har hatt kreft og har nettopp noen nylig som døde av det. Men alt som hjelper er bare å prøve å få dem til å le, snakke om artige historier, vitser og sånt. Ta et brett spill. Noe som kan få dem til å få tankene vekk fra vonde en stund.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ikke noe. Men, vær tilgjengelig, lydhør og på tilbudssiden. Tål om vennen din svarer nei 500 ganger etc :)

Anonymkode: d9d64...f18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når venner/bekjente har det vanskelig og det ikke er noe jeg kan gjøre for dem, er min go-to å sende noe digg med morgenlevering og skrive hilsen «tenker på deg». 

Det blir stort sett veldig godt tatt i mot, ikke at det egentlig hjelper mot noe, men det er godt å føle at noen tenker på deg og har forståelse/medfølelse for situasjonen. Ligger en god posjon omsorg i det❤️

Anonymkode: b9ab0...088

• Liker 3
Skrevet

Tilby hjelp med ting som må gjøres i huset, eller handling. Cellegift, f.eks, gjør at man blir temmelig dårlig i et par uker, og pasienten har lavt immunforsvar. Støvsuging, skifte på senga eller "trenger du noe fra butikken?". Spør også om du kan lage noe mat som frister, da både energi og matlyst er på bunn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (1 time siden):

Tilby hjelp med ting som må gjøres i huset, eller handling. Cellegift, f.eks, gjør at man blir temmelig dårlig i et par uker, og pasienten har lavt immunforsvar. Støvsuging, skifte på senga eller "trenger du noe fra butikken?". Spør også om du kan lage noe mat som frister, da både energi og matlyst er på bunn.

Blir litt rart å tilby seg å hjelpe foreldrene til venner synes jeg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blir litt rart å tilby seg å hjelpe foreldrene til venner synes jeg. 

Det er ikke rart å tilby noen hjelp til å handle, eller spørre om det kan være noe mat som frister, som man kan ta med på besøk. Jeg har hatt kreft, og jeg ville satt pris på hjelp, uansett hvor tilbudet kom fra.

Det er ikke naturlig å ville gjøre noe for noen man ikke har et relativt nært forhold til, enten det er venner eller familie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (9 timer siden):

Det er ikke rart å tilby noen hjelp til å handle, eller spørre om det kan være noe mat som frister, som man kan ta med på besøk. Jeg har hatt kreft, og jeg ville satt pris på hjelp, uansett hvor tilbudet kom fra.

Det er ikke naturlig å ville gjøre noe for noen man ikke har et relativt nært forhold til, enten det er venner eller familie. 

Jeg har også hatt kreft, men jeg synes det hadde vært rart hvis min datters venner ringte for å tilby seg å handle. Du leste kanskje ikke overskriften? Spørsmålet til TS var hva man kan gjøre for venner som har foreldre med kreft. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...