AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 Hei jenter ❤️ Det er en måned siden jeg hadde spontanabort i 9. uke nå. Jeg sliter fortsatt med det. I tillegg er vi stadig vekk hjemme hos svigers hvor svigerinne har en 3 mnd gammel baby. Burde jeg ikke bli kvitt alle vonde tanker nå? Hvor lenge skal det liksom henge i? Jeg sliter litt med dette... Anonymkode: 53b8d...099
Kenelz Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Umulig å svare på det da det er veldig individuelt. Det kan ta sekunder, minutter, dager, uker, måneder eller år. Det har bare gått en måned og det er forståelig at du fortsatt har vonde tanker. Har du noen du kan snakke med? Du kan også ringe din fastlege. Klem ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Jeg skjønner godt at dette er tungt, og jeg føler med deg. For meg var det tungt lenge. Det var også tungt å tenke at «dette burde jeg jo være over nå». En måned er ikke så lang tid. Kroppen din holder fremdeles på å tilpasse seg, og psyken kan ta enda lengre tid. Jeg var veldig overrasket over hvor lenge det var tungt og trist. Folk har så individuelle reaksjoner på dette. Det er viktig at du ikke føler deg helt alene i dette, og jeg anbefaler at du tar det opp med fastlegen din. Anonymkode: 15486...d99
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 For meg var det tungt og trist helt til jeg ble gravid på ny. Da fikk jeg ett nytt håp å fokusere på! Heldigvis ble jeg det etter 2 mnd. Lykke til❤️ Anonymkode: 9d6a4...3fc
Arkana Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 For meg varte det til jeg ble gravid igjen og til svangerskapet hadde kommet så langt at jeg var mer trygg på at det gikk bra. Etter det tenkte jeg lite på spontanaborten. Det er helt naturlig å gå og kjenne på vonde følelser. Det øyeblikket man finner ut at man er gravid kommer det en masse tanker om hva som skal skje framover og man planlegger en hel masse. Det er jo ikke bare et bittelite embryo/foster man mister ved en spontanabort, det er også alle disse tankene, drømmene og ønskene for framtiden med det barnet. Så ikke tenk på at dette er noe du "burde" bli ferdig med fort, gi deg selv den tiden du trenger. Og så håper jeg du snart blir gravid igjen og kan glede deg over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå