Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei damer. Håper på lignende erfaringer dere vil dele? 😊

Dagen før ikm fikk jeg voldsomme mensensmerter og pittelitt rosa i trusen. Igår på ikm-dagen ble mensensmerter byttet ut med skikkelig vondt i ryggen, og det var skikkelig brunt, men fortsatt bare pittelitt. Som bremsespor nesten. Samme idag. I tillegg til at det renner ut hvit utflod/som uttynnet melk når jeg sitter på do. Kunne nok ha brukt 1 bind samlet på disse 3 dagene. 

I tillegg våknet jeg opp og følte mer "rar" da dette begynte. Sulten hele tiden, nesten hul i magen, det stikker og murrer, jeg er øm i lysken på begge sider, puppene er hovne, og brystvortene ser ut som de har ligget i vann. Er også litt svimmel og får masse frysninger gjennom hele kroppen. 

Kan det være den rareste mensen noensinne? Og om ikke, når kan jeg evt forvente positiv test?

Anonymkode: 645ca...9e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan også være en spontanabort. Det anslås at 50% av graviditeter ender med abort, men mange er så tidlige at de forveksles med mensen.

Anonymkode: 6a76f...f74

AnonymBruker
Skrevet

Det er for sent med festeblødning på IKM, så det er det ikke. Men det er vanlig med en hormonell blødning rundt tidspunktet man skulle ha mens tidlig i graviditeten, så det du beskriver utelukker ikke graviditet. Om mensen ikke har kommet skikkelig i gang ennå så ville jeg tatt en test.

Anonymkode: 151a2...b63

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta en test nå

Anonymkode: 679ad...2e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan også være en spontanabort. Det anslås at 50% av graviditeter ender med abort, men mange er så tidlige at de forveksles med mensen.

Det var litt voldsomt da. Er det ikke 20% som går til grunne? Er det jeg har lært.

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (24 minutter siden):

Det var litt voldsomt da. Er det ikke 20% som går til grunne? Er det jeg har lært.

Jeg mener faktisk også å ha hørt at det kan være helt opp mot 50%! Rett og slett fordi så mange ikke vet at de har en abort fordi den kommer samtidig som mensen. Det blir jo nesten umulig å vite, da. 

Anonymkode: dfd3d...3bd

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Amatariel said:

Tror 50% er fra befruktning, altså kun halvparten av befruktede egg ender opp som bebis. Så inkluderer de som ikke engang fester seg i livmoren. Mulig 20% er etter positiv graviditetstest, altså egg som fester seg og produserer nok hcg til positiv test? All sånn statistikk er ganske meningsløs om det ikke presiseres fra hvilket tidspunkt i graviditeten, sjansen synker jo (heldigvis) hele tiden jo lengre i svangerskapet man kommer. 

Anonymkode: 151a2...b63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm. Jeg tok en test som var svakt positiv ikveld..  

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette kan ikke forveksles med mens, da det ikke er noe som ligner på mens. Ville tro det var blod/mer gørr og blod om det var en tidlig SA?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hmmm. Jeg tok en test som var svakt positiv ikveld..  

Ts

Og med svak mener jeg svaaaakt positiv. Vet om dem som tester positiv først etter lang tid, men det er vel heller uvanlig :klo:

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette kan ikke forveksles med mens, da det ikke er noe som ligner på mens. Ville tro det var blod/mer gørr og blod om det var en tidlig SA?

Ts

Ja, vil tro blødningen ville tatt seg opp hvis det var SA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...