Silva Pluvialis Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #2 Skrevet 4. mars 2021 Kanskje du skulle gått i terapi til psykolog og ev. sexolog etter psykologens vurdering. Anonymkode: e02ff...6c2 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Jeg tror og du kanskje bør oppsøke noen å snakke med om temaet. Da det kan hjelpe å få sortert ut følelsene og tankene sine. Jeg vet jeg er aseksuell, da min seksualitet (demiseksuell) går inn under den aseksuelle kategorien. Anonymkode: ac875...247 1
Silva Pluvialis Skrevet 4. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2021 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Onanerer du mens du har seksuelle tanker? Anonymkode: c0af0...8c5
Silva Pluvialis Skrevet 4. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2021 Takk for fine svar, forresten. ❤️ 1
Cherilyn Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Har det litt på samme måte som deg jeg. Så kjenner meg godt igjen! Bare å ta kontakt om du vil snakke ❤️
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Onanerer du mens du har seksuelle tanker? Anonymkode: c0af0...8c5 Man kan fint være aseksuell og fortsatt onanere, til og med med seksuelle tanker. Aseksualitet er et spekter. Anonymkode: ac875...247
Pingvinen Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Var ikke aseksuell.. Men tror jeg har blitt det. Synes sex er kjedelig og har svært lite behov for å onanere. Lever alene og savner det virkelig ikke 1
Uredd Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 Jeg tviler på at du aseksuell, men angst og traumer ødelgger for deg. Veldig trist å høre hva du har måttet oppleve. Du forbinder nå sex og nærhet med noe vondt og kropp og underbevissthet prøver å forsvare deg mot fare naturlig nok. Jeg tenker at det nok vi lta lang tid og mye bearbeiding, men er allikevel sikker på at en gang vil du oppleve tiltrekningtil en spesiell person. En som du begynner å kunne stole på. Du er da på riktig vei og vil forhåpentligvis oppdage at det er ingenting i veien med deg. Du har opplevd ting som ingen skal måtte oppleve. Jeg håper inderlig at når det skjer, så vil denne personen også gjøre seg fortjent til tilliten og til deg. Fordi det er det som du fortjener og bør få oppleve. Klem til deg 1
Silva Pluvialis Skrevet 6. mars 2021 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2021 Cherilyn skrev (På 4.3.2021 den 3.12): Har det litt på samme måte som deg jeg. Så kjenner meg godt igjen! Bare å ta kontakt om du vil snakke ❤️ Hei. Vil gjerne snakke på PM. ❤️
Silva Pluvialis Skrevet 6. mars 2021 Forfatter #12 Skrevet 6. mars 2021 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
Gjest theTitanic Skrevet 6. mars 2021 #13 Skrevet 6. mars 2021 Gjenferdet skrev (På 4.3.2021 den 0.57): Jeg vet ikke om jeg er aseksuell, eller om jeg bare har angst for sexuell kontakt, eller om det er en blanding. Jeg kan ha seksuelle følelser og bli opphisset, men jeg har ikke behov for å ha sex med et annet menneske. Jeg opplevde et overgrep i ungdommen, og det er også mistanker (fra flere hold) om seksuelt overgrep i tidlig barndom. Jeg er livredd for avkledning, livredd for kroppskontakt som er seksuelt ladet, jeg er livredd for å bli utnyttet, jeg har ikke tillit til andre mennesker på et dypere plan, jeg er livredd for å oppleve nye overgrep og livredd for å miste kontroll over egen kropp. Angst har jeg, uten tvil (har angst og k-ptsd på papiret), men jeg lurer på om jeg er aseksuell også. Jeg ønsker ikke å ha sex, jeg vil ikke innlede noe forhold (blant annet pga. forventninger om sex), jeg lengter ikke etter seksuell kontakt annet enn i små glimt (men det går fort over), jeg savner ingen form for seksuell nærhet, jeg kunne dødd jomfru uten at det hadde plaget meg. Jeg har aldri hatt frivillig, fysisk, seksuell kontakt. Alle fremstøt fra det motsatte kjønn har opplevdes skremmende og grenseoverskridende, enten fordi de har begått overgrep, eller fordi mye eldre menn, og blant annet sterkt berusende, har prøvd seg i situasjoner hvor jeg har vært helt alene, ung og forsvarsløs. Jeg har ikke lyst, interesse av eller behov for noe mer seksuell kontakt. Hvordan vite om jeg er aseksuell eller bare har angst pga. traumer? Uten å vite men kun anta, så vil jeg tro du ikke er aseksuell men kun skadeskutt. At om du hadde vært sammen med noen, kanskje en av samme kjønn siden du ikke har traumer knyttet til kvinner eller en av motsatt kjønn, over flere år uten seksuell kontakt eller forventning om dette så kunne du opparbeidet tilliten og hengivenheten som trengtes for å ønske å være intim. På det realistiske plan er oddsen for å finne en sånn partner liten. Men det finnes aseksuelle menn som likevel ønsker en partner å dele liv og tid med. Et forhold er jo mye mer enn bare sex. For noen er gleden av å være to det eneste som trengs.
Silva Pluvialis Skrevet 6. mars 2021 Forfatter #14 Skrevet 6. mars 2021 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
Gjest theTitanic Skrevet 7. mars 2021 #15 Skrevet 7. mars 2021 Gjenferdet skrev (8 timer siden): Jeg har traumer knyttet til begge kjønn, men de seksuelle traumene er knyttet til menn. Du er virkelig inne på noe. Jeg kunne aldeles tenke meg, når jeg føler meg klar for et forhold igjen, å inngå et forhold med et menneske som ikke har behov for sex, og der det heller ikke foreligger forventninger om sex. Mange i dagens samfunn forventer sex tidlig i datingsfasen, og jeg vil nok trenge flere år i lag med en person før jeg blir trygg nok. Og bare det å binde meg er skummelt, for da vet jeg at jeg en gang må ha sex, med mindre partneren er aseksuell. Gjør du rede for at du ønsker et forhold uten sex med en gang så risikerer du heller ikke å bli utnyttet. Å ikke ønske sex betyr jo slett ikke det samme som å ikke ønske selskap og fortrolighet.
Uredd Skrevet 7. mars 2021 #16 Skrevet 7. mars 2021 12 hours ago, Gjenferdet said: Takk for fint svar (selv om vi har vært litt uenige i andre tråder ). Du har rett i at jeg forbinder sex med noe vondt. Jeg forbinder det med noe farlig, med dødsangst, med noe jeg må beskytte meg mot, med noe som kan skade meg, og med å være sårbar og ikke ha kontroll. Samtidig kjenner jeg ikke på behovet for sexuell kontakt med et annet menneske, annet enn i små glimt. Jeg klarer meg helt fint uten, og er nok ikke så sexuell av meg. Jeg har ikke behovet, heller ikke interessen i særlig stor grad. Det er også grunnen til at jeg lurer på om jeg også kan være asexuell. Uenighet er jo hele grunnlaget for dette forumet, og det som gjør at man lærer noe. Det er bare hyggelig hvis jeg kan være til hjelp, og jeg ser jo hvor du kommer fra med synspunktene dine. Det lover jeg å ta hensyn til videre. Din fortid gjør at du kan reagere kraftig på ting som andre oppfatter som normalt. Dette tror jeg at det kan være lurt å være klar over. En uforholdsmeesig reaksjon på noe som var tenkt å være bra, kan også skade den andre personen og gjøre denne usikker. På ingen måte i samme størrelsesorden, men nok til at det kan være hemmende i relasjoner. Dette er det lurt å ha i bakhodet også. Mitt beste råd er derfor å gjøre en eventuell partner oppmerksom på hvor det kommer fra så tidlig som mulig. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men har inntrykk av at du er forholdsvis ung ennå. Du har dermed god tid, og det tror jeg du vil trenge. Ting som trigger minner om dårlige opplevelser må forsiktig trenes opp til å ikke gjøre det. Forsiktig vennes til at det faktisk kan være positivt og gi deg glede i livet i stedet for frykt. Til dette vil du trenge en partner som ser DEG. Som er så glad i deg at denne kan være med på prosjektet, ha den tålmodigheten som dette vil kreve, og la deg bestemme tempoet. Jeg gjetter på at dette vil også sette din tålmodighet på prøve mange ganger. Jeg håper at du ennå kan føle tiltrekning til en annen og ha et ønske om å lære denne bedre å kjenne uten at det oppleves utrygt. Det vil i såfall kunne lede til en forelskelse som vil kunne være til god hjelp og et viktig første steg. Den reisen du skal ut på er du nødt til å ta sammen med en person som er inneforstått med hva man begir seg ut på og som ønsker dette for deg like mye som du gjør selv. Ja, jeg vet desverre at dette kan være vanskelig nok under normale omstendigheter. Jeg tror som sagt ikke at du aseksuell, men ikke bruk tid på å tenke for mye på akkurat det. Du vil tidsnok finne det ut. Eventuelt forsøke alene, men det krever at du er veldig bevisst på hvor tankene dine går. Er det ting du kan tenke på som tenner uten å være en trussel er det viktig å prøve å dyrke fram disse. Du må uansett stoppe hvis negative ting kryper inn i hodet. Jeg ønsker deg alt godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå