AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Jeg skal på uføretrygd etterhvert, men har nettopp søkt på AAP jeg har vært sykmeldt 1 år nå. Er det sånn at jeg får like lite uføretrygd som AAP? For det blir et tøft liv økonomisk... Anonymkode: ceed6...6a4
ErGlad Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Det er på tide og sove. Trenger ikke å ha flere uføretrygdtråder nå.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 hvordan får man uføretrygd Anonymkode: 39e49...26b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Sykemeldt i ett år og trakter allerede etter trygd? Trygden er heldigvis ikke høyere enn AAP. Det skal ikke lønne seg å være hjemme og gjøre ingenting. Anonymkode: 2b8c7...d84 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sykemeldt i ett år og trakter allerede etter trygd? Trygden er heldigvis ikke høyere enn AAP. Det skal ikke lønne seg å være hjemme og gjøre ingenting. Anonymkode: 2b8c7...d84 Trygden kan være mye høyere enn på AAP, da det er de beste 3 av 5 inntektsårene før uføretidspunktet som gjelder. Anonymkode: ce9fc...577 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trygden kan være mye høyere enn på AAP, da det er de beste 3 av 5 inntektsårene før uføretidspunktet som gjelder. Anonymkode: ce9fc...577 Hvorfor sa saksbehandleren min at jeg fikk ikke mer i uføretrygd enn i AAP da? Anonymkode: ceed6...6a4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Sykemeldt i ett år og trakter allerede etter trygd? Trygden er heldigvis ikke høyere enn AAP. Det skal ikke lønne seg å være hjemme og gjøre ingenting. Anonymkode: 2b8c7...d84 Minste sats på AAP er lavere enn minstesats på trygd. Anonymkode: bcb1c...d37 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor sa saksbehandleren min at jeg fikk ikke mer i uføretrygd enn i AAP da? Anonymkode: ceed6...6a4 Det vet ikke saksbehandleren, da ditt uføretidspunkt ikke er satt enda, iom at du ikke er ufør. Anonymkode: ce9fc...577 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor sa saksbehandleren min at jeg fikk ikke mer i uføretrygd enn i AAP da? Anonymkode: ceed6...6a4 Hvor mye får du i aap hver måned da? Anonymkode: a0a3c...235
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skal på uføretrygd etterhvert, men har nettopp søkt på AAP jeg har vært sykmeldt 1 år nå. Er det sånn at jeg får like lite uføretrygd som AAP? For det blir et tøft liv økonomisk... Anonymkode: ceed6...6a4 Det er ikke så lett å få uføretrygd, by the way. Det er ikke noe du skal satse på egentlig. Du har ikke engang AAP. Regner med du har AAP i mange år med arbeidsutprøvinger, legetimer og oppfølging. Du kan også få tilrettelagt arbeid. Veien til uføretrygd er lang. Anonymkode: bcb1c...d37 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke så lett å få uføretrygd, by the way. Det er ikke noe du skal satse på egentlig. Du har ikke engang AAP. Regner med du har AAP i mange år med arbeidsutprøvinger, legetimer og oppfølging. Du kan også få tilrettelagt arbeid. Veien til uføretrygd er lang. Anonymkode: bcb1c...d37 Om TS ser at ikke det går fremover, må h*n satse på trygd. Annet er det ikke å gjøre. Anonymkode: ce9fc...577
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #12 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sykemeldt i ett år og trakter allerede etter trygd? Trygden er heldigvis ikke høyere enn AAP. Det skal ikke lønne seg å være hjemme og gjøre ingenting. Anonymkode: 2b8c7...d84 Nei, men i henhold til en annen tråd så kan man være uføre og tjene penger på hobbyen sin. Rart det er så ettertraktet. .. Anonymkode: eb2c9...1a8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #13 Skrevet 4. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Om TS ser at ikke det går fremover, må h*n satse på trygd. Annet er det ikke å gjøre. Anonymkode: ce9fc...577 Det er ikke opp til TS, uansett. H*n har ikke vært i arbeidsutprøving engang. Anonymkode: bcb1c...d37
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #14 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men i henhold til en annen tråd så kan man være uføre og tjene penger på hobbyen sin. Rart det er så ettertraktet. .. Anonymkode: eb2c9...1a8 Det er jo en av godene med å være ufør. Da kan en drive med det morsomste en vet, og i tillegg tjene på det om en klarer. Mange hobbyer er umulig å leve av. Da er de heller ikke hobby lengre. Anonymkode: ce9fc...577
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #15 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke opp til TS, uansett. H*n har ikke vært i arbeidsutprøving engang. Anonymkode: bcb1c...d37 Det er mye opp til TS og hvordan h*n blir fremover. Anonymkode: ce9fc...577
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #16 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om TS ser at ikke det går fremover, må h*n satse på trygd. Annet er det ikke å gjøre. Anonymkode: ce9fc...577 Ja man skal være glad for å bo i ett land hvor man får nok penger til å leve et anstendig liv om man ikke greier å jobbe. Anonymkode: a0a3c...235
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #17 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja man skal være glad for å bo i ett land hvor man får nok penger til å leve et anstendig liv om man ikke greier å jobbe. Anonymkode: a0a3c...235 Ja, herregud. En av de store fordelene med å bo i et søkkrikt land. Anonymkode: ce9fc...577
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #18 Skrevet 4. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Det er mye opp til TS og hvordan h*n blir fremover. Anonymkode: ce9fc...577 TS kan ikke bestemme om h*n skal ha uføretrygd. Ingenting er avklart... Har ikke fått AAP heller. Anonymkode: bcb1c...d37
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #19 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS kan ikke bestemme om h*n skal ha uføretrygd. Ingenting er avklart... Har ikke fått AAP heller. Anonymkode: bcb1c...d37 TS kan selvsagt ikke bestemme det selv, men det er mye opp til TS om hvordan det blir fremover. F.eks kan TS gjøre ALT for ikke å bli ufør, eller ikke gjøre ALT om det ikke går. Det vil gi seg utslag i vurderingene. Anonymkode: ce9fc...577 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #20 Skrevet 4. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: TS kan selvsagt ikke bestemme det selv, men det er mye opp til TS om hvordan det blir fremover. F.eks kan TS gjøre ALT for ikke å bli ufør, eller ikke gjøre ALT om det ikke går. Det vil gi seg utslag i vurderingene. Anonymkode: ce9fc...577 TS sa h*n SKAL på uføretrygd. Det er selvfølgelig ikke opp til TS, nei. Med den innstillingen så får h*n sikkert uføretrygd. Jeg syntes det er litt spesielt med sånn holdning. Ikke rart vi har så mange uføre i dette landet. Alle vil ha og alle skal få. Anonymkode: bcb1c...d37 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå