Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på uføretrygd etterhvert, men har nettopp søkt på AAP jeg har vært sykmeldt 1 år nå. 

Er det sånn at jeg får like lite uføretrygd som AAP? For det blir et tøft liv økonomisk... 

Anonymkode: ceed6...6a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er på tide og sove. Trenger ikke å ha flere uføretrygdtråder nå.

AnonymBruker
Skrevet

hvordan får man uføretrygd

Anonymkode: 39e49...26b

AnonymBruker
Skrevet

Sykemeldt i ett år og trakter allerede etter trygd? Trygden er heldigvis ikke høyere enn AAP. Det skal ikke lønne seg å være hjemme og gjøre ingenting. 

Anonymkode: 2b8c7...d84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sykemeldt i ett år og trakter allerede etter trygd? Trygden er heldigvis ikke høyere enn AAP. Det skal ikke lønne seg å være hjemme og gjøre ingenting. 

Trygden kan være mye høyere enn på AAP, da det er de beste 3 av 5 inntektsårene før uføretidspunktet som gjelder.

Anonymkode: ce9fc...577

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trygden kan være mye høyere enn på AAP, da det er de beste 3 av 5 inntektsårene før uføretidspunktet som gjelder.

Hvorfor sa saksbehandleren min at jeg fikk ikke mer i uføretrygd enn i AAP da? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Minste sats på AAP er lavere enn minstesats på trygd. 

Anonymkode: bcb1c...d37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vet ikke saksbehandleren, da ditt uføretidspunkt ikke er satt enda, iom at du ikke er ufør.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mye får du i aap hver måned da?

Anonymkode: a0a3c...235

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal på uføretrygd etterhvert, men har nettopp søkt på AAP jeg har vært sykmeldt 1 år nå. 

Er det sånn at jeg får like lite uføretrygd som AAP? For det blir et tøft liv økonomisk... 

Det er ikke så lett å få uføretrygd, by the way. Det er ikke noe du skal satse på egentlig. 

Du har ikke engang AAP. Regner med du har AAP i mange år med arbeidsutprøvinger, legetimer og oppfølging. Du kan også få tilrettelagt arbeid. Veien til uføretrygd er lang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lett å få uføretrygd, by the way. Det er ikke noe du skal satse på egentlig. 

Du har ikke engang AAP. Regner med du har AAP i mange år med arbeidsutprøvinger, legetimer og oppfølging. Du kan også få tilrettelagt arbeid. Veien til uføretrygd er lang.

Om TS ser at ikke det går fremover, må h*n satse på trygd. Annet er det ikke å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, men i henhold til en annen tråd så kan man være uføre og tjene penger på hobbyen sin. Rart det er så ettertraktet. ..

Anonymkode: eb2c9...1a8

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Om TS ser at ikke det går fremover, må h*n satse på trygd. Annet er det ikke å gjøre.

Det er ikke opp til TS, uansett. H*n har ikke vært i arbeidsutprøving engang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men i henhold til en annen tråd så kan man være uføre og tjene penger på hobbyen sin. Rart det er så ettertraktet. ..

Anonymkode: eb2c9...1a8

Det er jo en av godene med å være ufør. Da kan en drive med det morsomste en vet, og i tillegg tjene på det om en klarer. Mange hobbyer er umulig å leve av. Da er de heller ikke hobby lengre.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke opp til TS, uansett. H*n har ikke vært i arbeidsutprøving engang. 

Det er mye opp til TS og hvordan h*n blir fremover.

AnonymBruker
Skrevet

Ja man skal være glad for å bo i ett land hvor man får nok penger til å leve et anstendig liv om man ikke greier å jobbe.

AnonymBruker
Skrevet

Ja man skal være glad for å bo i ett land hvor man får nok penger til å leve et anstendig liv om man ikke greier å jobbe.

Ja, herregud. En av de store fordelene med å bo i et søkkrikt land.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye opp til TS og hvordan h*n blir fremover.

TS kan ikke bestemme om h*n skal ha uføretrygd. Ingenting er avklart... Har ikke fått AAP heller. 

AnonymBruker
Skrevet

TS kan ikke bestemme om h*n skal ha uføretrygd. Ingenting er avklart... Har ikke fått AAP heller. 

TS kan selvsagt ikke bestemme det selv, men det er mye opp til TS om hvordan det blir fremover. F.eks kan TS gjøre ALT for ikke å bli ufør, eller ikke gjøre ALT om det ikke går.

Det vil gi seg utslag i vurderingene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS kan selvsagt ikke bestemme det selv, men det er mye opp til TS om hvordan det blir fremover. F.eks kan TS gjøre ALT for ikke å bli ufør, eller ikke gjøre ALT om det ikke går.

Det vil gi seg utslag i vurderingene.

TS sa h*n SKAL på uføretrygd. Det er selvfølgelig ikke opp til TS, nei. 

Med den innstillingen så får h*n sikkert uføretrygd. Jeg syntes det er litt spesielt med sånn holdning. Ikke rart vi har så mange uføre i dette landet. Alle vil ha og alle skal få.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...