AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 15-åring har drukket seg full alene på natten hos mor. En medelev som hadde fått vite det har informert læreren. Skolen som ringte mor om dette, er dette noe som blir tatt til barnevernet eller sier bare skolen fra til foreldre? Anonymkode: 63451...fcb
knulleGuden666 Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Er da ikke unormalt at en 15 åring begynner å drikke, før lovlig tid ja, men slik er det 13
Brunello Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Dersom 15-åringen drakk seg full hos mor og hun var klar over det, bør skolen kontakte barnevernet. Dersom han gjorde det utenfor hjemmet når han var hos mor, er det helt vanlig. 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 Hadde tatt med barnet til psykolog. Hun er 15 år og drikker seg full alene vitner om problemer. Anonymkode: 38220...4f6
tussi84 Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 At 15 åringer drikker er helt normalt i dagens samfunn. Om det er så bra å starte så tidlig er en annen sak, men mange av de som er voksne idag startet selv i den alderen der, og ble mer klokere etterhvert. Det er ikke så mye enn kan gjøre for å hindre tenåringen i å drikke hvis enn først har begynt. Enn kan gjerne ta praten om alkohol, men nekte de å drikke fungerer ikke. De vil alltid få tak i alkohol på en eller annen måte, eller gå på fest.. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 tussi84 skrev (7 minutter siden): At 15 åringer drikker er helt normalt i dagens samfunn. Om det er så bra å starte så tidlig er en annen sak, men mange av de som er voksne idag startet selv i den alderen der, og ble mer klokere etterhvert. Det er ikke så mye enn kan gjøre for å hindre tenåringen i å drikke hvis enn først har begynt. Enn kan gjerne ta praten om alkohol, men nekte de å drikke fungerer ikke. De vil alltid få tak i alkohol på en eller annen måte, eller gå på fest.. Jeg tenker også at det er naturlig at de kan begynne eksperimentere i den alderen. Det jeg reagerer mest på er at dette er gjort alene. ts Anonymkode: 63451...fcb 1
minister-mio Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Det er noe helt annet å sitte alene og drikke seg full enn å drikke seg full på fest med jevnaldrende. Hva sier ungdommen selv om hvorfor han/hun gjorde dette? 1
knulleGuden666 Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 minister-mio skrev (2 timer siden): Det er noe helt annet å sitte alene og drikke seg full enn å drikke seg full på fest med jevnaldrende. Hva sier ungdommen selv om hvorfor han/hun gjorde dette? Denne 15 åringen er smart, mye tryggere og smartere å drikke seg full alene enn med andre spesielt for jenter for å se hvordan en reagerer. Masse voldtekter skjer nemlig i fylla 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 knulleGuden666 skrev (2 minutter siden): Denne 15 åringen er smart, mye tryggere og smartere å drikke seg full alene enn med andre spesielt for jenter for å se hvordan en reagerer. Masse voldtekter skjer nemlig i fylla Vitner vel mer om at hun er i risikosonene for et påbegynnende alkoholproblem hvis hun fortsetter å drikke seg full alene, Hvis ikke eksperimenteringen foregår på Teams da. Anonymkode: 1b41f...a85 1
knulleGuden666 Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vitner vel mer om at hun er i risikosonene for et påbegynnende alkoholproblem hvis hun fortsetter å drikke seg full alene, Hvis ikke eksperimenteringen foregår på Teams da. Anonymkode: 1b41f...a85 Hvorfor mener du det? Ingen vet hvordan en reagerer med alkohol, tåler man lite og man er med andre spesielt gutter på den alderen kan det virkelig gå galt både med mer drikkepress og ikke minst voldtekt. Drikker ho alene velger ho helt selv når ho skal slutte uten noen form for involvering fra andre. 4
Marai Skrevet 4. mars 2021 #12 Skrevet 4. mars 2021 Man skal ikke se bort ifra at det er normalt at tenåringer eksperimenter, som de andre her sier . Men jeg synes det er litt rart at h*n drikker alene ? Så spm er gamer denne 15 åringer ? Det er en del som driver med drunk streaming, det kan være tilfelle, men hvis ikke så hadde jeg snakket med denne 15 åringen.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #13 Skrevet 4. mars 2021 I noen land er det lov å drikke når man er 16. just saying Anonymkode: ca169...4ee 1
Ulven Skrevet 4. mars 2021 #14 Skrevet 4. mars 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: I noen land er det lov å drikke når man er 16. just saying Anonymkode: ca169...4ee Det er lov å drikke som 16 åring i Norge også. Som 14 åring også. Det er derimot ikke lov å selge, gi eller på andre måter skaffe ungdom under 18 år alkohol. 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #15 Skrevet 4. mars 2021 Det blir selvfølgelig ikke barnevernssak av at en femtenåring drikker alkohol som en enkelthendelse. Det hender man mottar meldinger om alkoholinntak hos mindreårige i kombinasjon med svært mangelfullt tilsyn fra foreldre (f.eks påtruffet på Oslo S kl 03 om natten stup full for tredje gang), omfattende alkoholinntak sammen med foreldre etc., men at en fjortis prøver seg på fylla er virkelig ikke et barnevernsanliggende. Anonymkode: e0a53...361 1
Million Skrevet 4. mars 2021 #16 Skrevet 4. mars 2021 Jeg var 15 år første gangen jeg drakk meg full også. Vi fikk noen eldre folk til å kjøpe øl til oss, styrtet de på en offentlig dass før vi dro på ungdomsdisco. Følte oss så kule og "fulle". Jeg tipper femtenåringen ts skriver om ville føle på hvordan det kjennes å være beruset. Det er ingenting å melde til barnevernet for i alle fall. Har verden gått helt av hengslene? Alle ungdommer eksperimenterer jo litt i blant! Skal alle familier meldes til barnevernet da eller? 5
Gjest O.G. Skrevet 4. mars 2021 #17 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg tenker også at det er naturlig at de kan begynne eksperimentere i den alderen. Det jeg reagerer mest på er at dette er gjort alene. ts Anonymkode: 63451...fcb La foreldrene ta tak i dette.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #18 Skrevet 4. mars 2021 Million skrev (12 minutter siden): Jeg var 15 år første gangen jeg drakk meg full også. Vi fikk noen eldre folk til å kjøpe øl til oss, styrtet de på en offentlig dass før vi dro på ungdomsdisco. Følte oss så kule og "fulle". Jeg tipper femtenåringen ts skriver om ville føle på hvordan det kjennes å være beruset. Det er ingenting å melde til barnevernet for i alle fall. Har verden gått helt av hengslene? Alle ungdommer eksperimenterer jo litt i blant! Skal alle familier meldes til barnevernet da eller? Dette er jeg helt enig i at er normalt, men poenget er at denne 15 åringen har drukket seg full hjemme helt alene. De færreste mener vel at det er normalt at 15 åringer sitter alene hjemme og drikker seg fulle og at det kan være beskymringsverdig? Er forsåvidt også enig i at dette ikke er en barnevernssak. Anonymkode: 035dc...01a 1
Million Skrevet 4. mars 2021 #19 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jeg helt enig i at er normalt, men poenget er at denne 15 åringen har drukket seg full hjemme helt alene. De færreste mener vel at det er normalt at 15 åringer sitter alene hjemme og drikker seg fulle og at det kan være beskymringsverdig? Er forsåvidt også enig i at dette ikke er en barnevernssak. Anonymkode: 035dc...01a Så sant dette er første gangen femtenåringen prøver alkohol, så er det jo ikke noe annet enn et innfall, et tenåringspåfunn, noe nytt hun ville prøve. Ikke akkurat noe jeg ville begynne og kategorisere som "unormalt" og bekymringsverdig. Det kan ha vært første og siste gangen. Ferdig med det. Nå vet hun hvordan det er, og forhåpentligvis ble hun skikkelig fyllesyk dagen etter så det ikke frister til gjentagelse å drikke. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #20 Skrevet 4. mars 2021 En venninne av datteren min gjorde det samme, litt pga kjærlighetssorg og litt fordi det var tilgjengelig for henne på en måte. Jeg sa til hun at det dummeste man gjør er å drikke vekk sorgene sine. Men utover det så er det jo en naturlig alder å smake på alkohol. Jeg ser de andre venninnene som har eldre søsken har snappet at de sitter med rusbrus feks 😅 Jeg har sagt til min, plis vent til sommerferien iallefall, helt lengre 🤓 De er forresten 15 Anonymkode: 5f617...571 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå