AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Synes tilværelsen er vanskeligere enn jeg hadde forventet og savner det gamle livet mitt. Har endel triste tanker og føler at jeg er i ferd med å få fødselsdepresjon. Jeg sa det ikke så direkte, men sa at jeg er mye lei meg og har det vanskelig. Det ble bare avfeid, og hun sa at det var bra jeg synes det er trist at jeg er trist. Thats it! Blir man ikke oppfordret til å snakke med helsesøster om sånt for veiledning og hjelp? Anonymkode: 16f9d...f04 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Synes tilværelsen er vanskeligere enn jeg hadde forventet og savner det gamle livet mitt. Har endel triste tanker og føler at jeg er i ferd med å få fødselsdepresjon. Jeg sa det ikke så direkte, men sa at jeg er mye lei meg og har det vanskelig. Det ble bare avfeid, og hun sa at det var bra jeg synes det er trist at jeg er trist. Thats it! Blir man ikke oppfordret til å snakke med helsesøster om sånt for veiledning og hjelp? Anonymkode: 16f9d...f04 Var det bare det de sa til deg? Du skal jo få tilbud om psykolog da I det minste på helsestasjon har de jo som oftest psykolog som mann kan gå til om ting er litt vanskelig. Anonymkode: 8ae22...a87
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var det bare det de sa til deg? Du skal jo få tilbud om psykolog da I det minste på helsestasjon har de jo som oftest psykolog som mann kan gå til om ting er litt vanskelig. Anonymkode: 8ae22...a87 Ja, det var virkelig alt hun sa! Også byttet hun tema til noe annet. Jeg var tilogmed helt kvalt i stemmen fordi jeg holdt på å begynne å gråte.. ts Anonymkode: 16f9d...f04
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 Uff, så kjedelig å ikke bli tatt på alvor. Jeg slet med det samme, fortalte det til helsesykepleier på helsestasjonen og fikk med en gang telefonnnummer til psykisk helse-tjeneste her i kommunen, og tilbud om å snakke med både jordmor og helsesykepleieren mens jeg ventet på time med psykolog. (Fikk time en uke etter, så det gikk også fort). Så jeg kom meg fort ut av depresjonen, (skal også sies at det hjalp ekstremt da baby begynte sove mer på nettene så jeg fikk nok søvn, fordi han på dagtid sov kun korte dupper og alltid på meg) Søk hjelp et annet sted, fastlegen, kanskje kommunen har noe tilbud? Det å ta tak i det tidlig er alfa omega. Anbefaler også «Selvhjelp mot depresjon» - videoer på YouTube, Magnus Nordmo. Ikke sikkert det er noe for alle, men jeg syns de var fine å se på, ga litt verktøyer til å reflektere/jobbe med depresjonen selv. Anonymkode: ae1c7...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Blir kanskje bedre å komme seg mere ut på trilleturer nå som våren er i anmarsj ... ! Anonymkode: fca9e...5bc
Kenelz Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 (endret) Hva med å fortelle det rett ut? Skjønner det er lettere sagt enn gjort, men det kunne ha vært en misforståelse og det da viktig å si tydelig at du er i ferd med å få fødselsdepresjon. Ting vil bli bedre og jeg skjønner følelsen å sitte med fortvilelse, anger og utmattelse! ❤️ Om helsesøsteren ikke tar deg seriøst så ring din fastlege og utdyp at dette er ikke noe tull. Endret 4. mars 2021 av Kenelz 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Jeg ville tatt en tur til psykolog (privat), bare for å få snakket ut. Kan være en time eller to er alt som trengs. Her tilbys kun gruppesamtaler ved fødselsdepresjon, og det var ikke for meg (ikke hadde jeg noen til å passe den lille heller, da det var på dagtid og man kunne ikke ha baby med). Så tok en time privat, synes det hjalp veldig godt. Og snakk med legen også! Anonymkode: fe592...c3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå