Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir snart ferdig med studiet, og er da sykepleier. Men hva tenker dere, kan jeg si jeg er sykepleier når jeg har levert bacheloren, eller må jeg vente til den er bestått, autorisasjon på plass osv. hva med skilt på jobb? Kan jeg fjerne «student» fra skiltet? Vet ikke om det er noe regler for det, noen som vet?

Anonymkode: eaebc...cd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker når autorisasjon er på plass. Da kan du kalle deg sykepleier. 

Anonymkode: ca427...4d4

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blir snart ferdig med studiet, og er da sykepleier. Men hva tenker dere, kan jeg si jeg er sykepleier når jeg har levert bacheloren, eller må jeg vente til den er bestått, autorisasjon på plass osv. hva med skilt på jobb? Kan jeg fjerne «student» fra skiltet? Vet ikke om det er noe regler for det, noen som vet?

Du må vente til du får autorisasjonen, sykepleier er en beskyttet tittel som krever bestått bachelor og offentlig autorisasjon :)

Anonymkode: 6c4f7...18e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier er beskyttet tittel. Du kan kun bruke den når du har godkjent HPR-nr. Dette får du når bachelor er bestått og har fått lisensen

Anonymkode: f8c18...ff5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klar tale - takk for svar. Skjønner det egentlig godt, selv om jeg kommer til å føle meg så klar når bacheloren er sendt inn😅 jaja, får håpe det går kjapt med sensur og autorisasjon😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klar tale - takk for svar. Skjønner det egentlig godt, selv om jeg kommer til å føle meg så klar når bacheloren er sendt inn😅 jaja, får håpe det går kjapt med sensur og autorisasjon😊

Autorisasjon pleier å gå kjapt, tror det er snakk om noen dager etter at du har betalt

Anonymkode: bb8b8...8c4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bra jobba og gratulerer (på forhånd) som sykepleier - du er rå :hoppendeglad:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det deltidsutdannelse for sykepleieutdannelse på kveldstider?

Anonymkode: b330c...531

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleiertittelen er beskyttet, så den kan du formelt ikke ta i bruk før du er registrert i helsepersonell-registeret. Der blir du ikke registrert før du har bestått utdanningen og autorisasjonskontoret har registrert deg i systemet og gitt deg hpr-nummer. Stiller meg undrende til at du iløpet av 3 år på studiet ikke har tilegnet deg kunnskaper om dette. Og blir faktisk skremt av at du mangler kunnskaper om det! Ikke bli høy på deg selv før du har papirer på din tittel. Evt opptre ydmykt i ditt yrke og aldri bli høy på deg selv. 

Anonymkode: 67e14...c56

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Finnes det deltidsutdannelse for sykepleieutdannelse på kveldstider?

Anonymkode: b330c...531

Nei. Men du kan ta på deltid over 4 år. Det er mye praksis som må gjøres på sykehus og sykehjem

Anonymkode: f8c18...ff5

AnonymBruker
Skrevet

Når eksamen er bestått og vitnemålet er utdelt kan du kalle deg sykepleier til familie og venner. Selve autorisasjonen er formalitet, du trenger ikke vente på den før du bestiller deg skilt.

Anonymkode: 54898...9b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sykepleiertittelen er beskyttet, så den kan du formelt ikke ta i bruk før du er registrert i helsepersonell-registeret. Der blir du ikke registrert før du har bestått utdanningen og autorisasjonskontoret har registrert deg i systemet og gitt deg hpr-nummer. Stiller meg undrende til at du iløpet av 3 år på studiet ikke har tilegnet deg kunnskaper om dette. Og blir faktisk skremt av at du mangler kunnskaper om det! Ikke bli høy på deg selv før du har papirer på din tittel. Evt opptre ydmykt i ditt yrke og aldri bli høy på deg selv. 

Anonymkode: 67e14...c56

Wow, for det var ikke ett ovenfra og ned svar. Blir skremt faktisk???

Anonymkode: cf7cb...918

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kalte meg sykepleier til venner og familie da jeg var ferdig med siste eksamen og hadde bestått alt. Sykepleier til resten av verden når jeg hadde fått autorisasjonen. 

Anonymkode: 5ff15...2c7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...