Gå til innhold

Hvilken finstol/lenestol/kjerringhjørne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Endelig har vi solgt sofa nr 2 og skal innrede lese/hobbyhjørne. Jeg strikker og vil ha en god stol, men som også er fin. Vil også bli lest i :)

Elsker, eeelsker dux jetson. Men synes 25.000 er litt mye å bruke. Liker også hvordan jarnes stoler ser ut og eames gyngestol. 

Funksjon er viktig, da det ikke bre skal se bra ut. Er eames gode

Håper på gode tips! Tenker egentlig maks 10.000.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ingenting om de du spør om, men jeg har vært kjempefornøyd med ørelappstolen min fra ikea 🙈 

Anonymkode: d7147...133

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ingenting om de du spør om, men jeg har vært kjempefornøyd med ørelappstolen min fra ikea 🙈 

Anonymkode: d7147...133

IKEA har mye fint de! Men det er noe langt til nærmeste ikea, så vi tenker ikke automatisk på å sjekke der. Fint å bli påminnet det da 👍

AnonymBruker
Skrevet

Gyngestolen til Eames er kul, men den er absolutt ikke noen lenestol. Lav ryggstøtte, og den vipper for langt tilbake når du lener deg på ryggstøtten til at det er behagelig å sitte avslappet i den. Du blir anspent i overkroppen. Ikke noe man kryper opp i. 

Hilsen kvinne 170 cm 😅

Anonymkode: 1a12d...3bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for dux Jetson. Den er veldig nett og elegant for å være en lenestol, og veldig god å sitte i. Den er av og til på tilbud, eller du kan forsøke å få tak i den brukt?

Anonymkode: 0faf2...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs litt på hvordan du ser for deg at den skal brukes. Med eller uten puff? Innebygget puff?

Selv har jeg lenestolen Tullsta fra Ikea, fin form og god å sitte i. Fin høyde på armlener, men lav bak, så den egner seg ikke noe særlig til å duppe i. Bevisst valg fra min side. Til puff har jeg en rotting kurv (også ikea) som jeg fjernet håndtak på, la en rund pute på toppen og vipps så er den en fin puff. Billig er det også. Ikea leverer også. Så sjekk priser om du ikke har anledning til å reise selv. Evt ta en dagstur og prøvesitt og sjekk det ut.

Svigerfar har en elektrisk lenestol med justerbar rygg, og fotstøtte. Han er hvertfall fornøyd med den.

Anonymkode: b69bc...2df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Frauken said:

har hørt at denne stolen her er helt gull for strikkere: 

https://www.ikea.com/no/no/p/strandmon-orelappstol-skiftebo-gul-90361894/

Vuderer den selv, eventuelt denne som også kan legges ned: 

https://www.ikea.com/no/no/p/ekolsund-hvilestol-gunnared-gammelrosa-s59297184/

Jeg vurderer begge to selv, men har ikke bestemt meg :) 

Vi hadde Strandmon før, og den knirker noe helt forj.... Fin stol, men vi solgte den og kjøpte heller Tullsta.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gyngestolen til Eames er kul, men den er absolutt ikke noen lenestol. Lav ryggstøtte, og den vipper for langt tilbake når du lener deg på ryggstøtten til at det er behagelig å sitte avslappet i den. Du blir anspent i overkroppen. Ikke noe man kryper opp i. 

Hilsen kvinne 170 cm 😅

Anonymkode: 1a12d...3bc

Takk så mye for svar! Det jeg fryktet, da utgår den 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det spørs litt på hvordan du ser for deg at den skal brukes. Med eller uten puff? Innebygget puff?

Selv har jeg lenestolen Tullsta fra Ikea, fin form og god å sitte i. Fin høyde på armlener, men lav bak, så den egner seg ikke noe særlig til å duppe i. Bevisst valg fra min side. Til puff har jeg en rotting kurv (også ikea) som jeg fjernet håndtak på, la en rund pute på toppen og vipps så er den en fin puff. Billig er det også. Ikea leverer også. Så sjekk priser om du ikke har anledning til å reise selv. Evt ta en dagstur og prøvesitt og sjekk det ut.

Svigerfar har en elektrisk lenestol med justerbar rygg, og fotstøtte. Han er hvertfall fornøyd med den.

Supre tips, spesielt om kurven som skamme! Takk 

• Liker 1
Skrevet
Frauken skrev (8 timer siden):

har hørt at denne stolen her er helt gull for strikkere: 

https://www.ikea.com/no/no/p/strandmon-orelappstol-skiftebo-gul-90361894/

Vuderer den selv, eventuelt denne som også kan legges ned: 

https://www.ikea.com/no/no/p/ekolsund-hvilestol-gunnared-gammelrosa-s59297184/

Jeg vurderer begge to selv, men har ikke bestemt meg :) 

Takker og bukker for tips! Synes strandamon virker litt ruvende, men må nok i butikk for å se på ekte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ville gått for dux Jetson. Den er veldig nett og elegant for å være en lenestol, og veldig god å sitte i. Den er av og til på tilbud, eller du kan forsøke å få tak i den brukt?

Anonymkode: 0faf2...11a

Ja, jeg har jo veldig, veldig lyst 🤔 den er jo både lekker og fantastisk god... 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Neutral90 said:

Supre tips, spesielt om kurven som skamme! Takk 

Dersom du eller noen velger å gjøre ikea kurven om til puff:

Når dere løsner håndtakene, forsøk å vikle løs basten, eller hva det heter, så forsiktig du kan. Legg bitene i vann så de får svelle. Fjern håndtakene fra kurven (de er festet med lange stifter under basten). Og når basten har ligget i ca 2-3 timer  vann, kan dere surre hver av bitene rundt der håndtakene var for å skjule stifehullene og skjøten på rottingen. Stikk endene inni slik de var før dere løsna de fra håndtakene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dersom du eller noen velger å gjøre ikea kurven om til puff:

Når dere løsner håndtakene, forsøk å vikle løs basten, eller hva det heter, så forsiktig du kan. Legg bitene i vann så de får svelle. Fjern håndtakene fra kurven (de er festet med lange stifter under basten). Og når basten har ligget i ca 2-3 timer  vann, kan dere surre hver av bitene rundt der håndtakene var for å skjule stifehullene og skjøten på rottingen. Stikk endene inni slik de var før dere løsna de fra håndtakene.

Takk, igjen! Det var veldig lurt, hadde nok ikke kommet på det selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...