Gå til innhold

Hvordan og hvor ofte trene for å klare push-ups?

Danseskjørt

Anbefalte innlegg

Jeg klarer kun noen få med knærne i bakken. Har så lyst å klare skikkelige push-ups med strak kropp, men er for svak i armene. Hvordan og hvor ofte må jeg trene for å bli sterkere? Har en tendens til å gi opp før jeg merker bedring for jeg føler det går for tregt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du trener push-ups ved å gjøre push-ups. En halv i dag, en i morgen, 2 neste uke. Gjør dem annenhver dag, systematisk, så merker du forgang raskt.

Hilsen ei som gikk fra 5 halvslappe i høst til 30 skikkelige nå. 

Anonymkode: e7732...3cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren på det tre ganger i uken sånn at du får en eller to dagers pause mellom hver økt. 

Pausene er viktige. 

Hver gang du trener tar du minst 4 sett med maksimelt antall push ups på knærne som du klarer å gjennomføre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du trener push-ups ved å gjøre push-ups. En halv i dag, en i morgen, 2 neste uke. Gjør dem annenhver dag, systematisk, så merker du forgang raskt.

Hilsen ei som gikk fra 5 halvslappe i høst til 30 skikkelige nå. 

Anonymkode: e7732...3cd

Oi så inspirerende å høre🤩 

ja, vet jeg trener push-ups ved å gjøre push-ups😆, men lønner det seg å trene med vekter i tillegg, eller er kroppsvekt best? Går ikke på senter, trener hjemme. Jeg er helt grønn på dette her😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur noko av det enklaste er å køyre eksentriske push-ups, altså at du i staden for å prøve å løfte opp strak kropp, bryjar øvst med strak kropp, og så senker du deg ned med strak kropp. Så klarar du kanskje ikkje å løfte deg opp att, men då stablar du deg opp og senker deg ned ein gong til. Gjenta til du blir lei! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang du får til strake push ups tar du så mange strake du får til hver gang. Strake push ups er mye bedre enn på knærne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...