Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvordan og hvor ofte trene for å klare push-ups?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer kun noen få med knærne i bakken. Har så lyst å klare skikkelige push-ups med strak kropp, men er for svak i armene. Hvordan og hvor ofte må jeg trene for å bli sterkere? Har en tendens til å gi opp før jeg merker bedring for jeg føler det går for tregt🙈

AnonymBruker
Skrevet

Du trener push-ups ved å gjøre push-ups. En halv i dag, en i morgen, 2 neste uke. Gjør dem annenhver dag, systematisk, så merker du forgang raskt.

Hilsen ei som gikk fra 5 halvslappe i høst til 30 skikkelige nå. 

Anonymkode: e7732...3cd

• Liker 3
Skrevet

Tren på det tre ganger i uken sånn at du får en eller to dagers pause mellom hver økt. 

Pausene er viktige. 

Hver gang du trener tar du minst 4 sett med maksimelt antall push ups på knærne som du klarer å gjennomføre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du trener push-ups ved å gjøre push-ups. En halv i dag, en i morgen, 2 neste uke. Gjør dem annenhver dag, systematisk, så merker du forgang raskt.

Hilsen ei som gikk fra 5 halvslappe i høst til 30 skikkelige nå. 

Anonymkode: e7732...3cd

Oi så inspirerende å høre🤩 

ja, vet jeg trener push-ups ved å gjøre push-ups😆, men lønner det seg å trene med vekter i tillegg, eller er kroppsvekt best? Går ikke på senter, trener hjemme. Jeg er helt grønn på dette her😄 

Skrevet

Eg trur noko av det enklaste er å køyre eksentriske push-ups, altså at du i staden for å prøve å løfte opp strak kropp, bryjar øvst med strak kropp, og så senker du deg ned med strak kropp. Så klarar du kanskje ikkje å løfte deg opp att, men då stablar du deg opp og senker deg ned ein gong til. Gjenta til du blir lei! 

• Liker 2
Skrevet

Med en gang du får til strake push ups tar du så mange strake du får til hver gang. Strake push ups er mye bedre enn på knærne. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...