AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #1 Skrevet 3. mars 2021 Hei, jeg lurer på om noen har erfaring med å få sterkere positiv graviditetstest etter enn spontanabort enn man hadde før? For halvannen uke siden testet jeg positivt, halvt døgn senere aborterte jeg og det var ikke tvil.. Jeg var 6-8uker på vei. Tok en test for noen dager siden, da var det gått en hel uke siden spontanaborten, og så er plutselig testen mye sterkere enn den var i utgangspunktet og det på ettermiddagsurin. Det er dog to ulike tester.. Jeg vet man kan få positive tester opp til 4uker etter SA, men hadde forventet at den ble noe svakere i det minste? Noen erfaringer? Strimmelen er før SA, pinnen med rosa lokk er 1 uke etter SA. Anonymkode: 32c3b...c76
Niny Skrevet 3. mars 2021 #2 Skrevet 3. mars 2021 Nå ville jeg testet med samme type test og samme tid på dagen så du har et sammenligningsgrunnlag.. Men én kollega av meg har mistet 2 ganger. Første gangen hun mistet, så var det ferdig med det. Andre gangen kjente hun igjen og visste hun mistet, men var visst fortsatt gravid etterpå. Hun aborterte vekk en tvilling. Så det skal i teorien være mulig at streken er sterkere en uke etter abort 😉
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #3 Skrevet 3. mars 2021 Tvillinger? Mulig å miste bare den ene. Anonymkode: ca3c8...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 Jeg tenkte også tvillinger og abortert den ene? Jeg er en sånn tvilling, moren min aborterte i uke 9, men jeg ble igjen i magen... Anonymkode: 101b2...069 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Anbefaler deg å få målt hcg-verdien to ganger hos fastlege, for etter en spontanabort kan du ha hcg i kroppen ganske lenge, men den skal synke. Blodprøver gir et mye mer nøyaktig inntrykk enn urintester. Dersom den ikke synker, bør du få en undersøkelse (innvendig ultralyd) hos gynekolog. Jeg hadde svangerskap utenfor livmoren, og fikk positive tester 6 uker etterpå. Anonymkode: 334d8...238 1
Amatariel Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 Dette kan gå begge veier. Om du testet med forskjellige merker er ikke sammenligningsgrunnlaget riktig, de kan vise VELDIG forskjellig svar. Så kan hende hcg synker uten at du får registrert det på testen. Altså at aborten er fullverdig og alt har gått "bra". Kan være rester igjen, og det bør undersøkes... Ellers tenkte jeg også tvilling. Kan hende du er gravid med èn nå. Dette bør vises på en UL nå, så jeg hadde tatt en telefon og fått time ASAP. Ellers må jeg nevne at jeg personlig HAR blødd så utrolig mye tidlig i svangerskap at jeg var 100% sikker på at jeg ikke var gravid. Men det var en spire der, og den klamret seg fast.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Takk for svar alle. Tok en test akkurat nå etter å ha kjøpt samme tester som jeg startet med i utgangspunktet. Den er ganske sterk til å være på ettermiddag og 10 dager etter SA. Skal ta en i morgen tidlig også for å sjekke på morgenurin.. Jeg så hva som kom ut (gestational sac) så jeg kan ikke fatte at det skal være noe igjen annet enn ekstrauterint. Jeg får sjekke det opp, bare lurer på om noen har opplevd tilsvarende.. Anonymkode: 32c3b...c76
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar alle. Tok en test akkurat nå etter å ha kjøpt samme tester som jeg startet med i utgangspunktet. Den er ganske sterk til å være på ettermiddag og 10 dager etter SA. Skal ta en i morgen tidlig også for å sjekke på morgenurin.. Jeg så hva som kom ut (gestational sac) så jeg kan ikke fatte at det skal være noe igjen annet enn ekstrauterint. Jeg får sjekke det opp, bare lurer på om noen har opplevd tilsvarende.. Anonymkode: 32c3b...c76 Den kan være så sterk etter SA, rett og slett fordi du har hatt et høyt HCG nivå i uke 8-9. Anonymkode: e69b7...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Her er et bilde av min test 10 dager etter tablettabort i uke 10 Anonymkode: c888a...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 Man kan få positiv test opptil 2 uker etter en (spontan)abort. Anonymkode: e9947...306
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Den kan være så sterk etter SA, rett og slett fordi du har hatt et høyt HCG nivå i uke 8-9. Anonymkode: e69b7...dfc Ikke sant.. Bare føles så merkelig at hCG øker såpass i etterkant.. Anonymkode: 32c3b...c76
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #12 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Her er et bilde av min test 10 dager etter tablettabort i uke 10 Anonymkode: c888a...4b7 Var den sterkere etter at alt var ute? Her er utviklingen på mine. Skal sies de første testene var sterkere «ferske».. Anonymkode: 32c3b...c76
Amatariel Skrevet 4. mars 2021 #13 Skrevet 4. mars 2021 Her er mine tester etter abort i uke 9 - Rett etter aborten - 1 uke etter - 2 uker etter 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #14 Skrevet 4. mars 2021 Jeg mistet en tvilling... De oppdaget det på ul når de skulle sjekke at alt var ute. "Oi. Her er det jo liv". Så glad jeg hadde den sjekken hos legen da 😉 Anonymkode: 6eafe...dae 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #15 Skrevet 4. mars 2021 Ville sjekket dette enten med ultralyd og/eller måling av HCG i blodet. Mine tester ble gradvis svakere. Testet ikke rett før aborten Anonymkode: c888a...4b7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #16 Skrevet 4. mars 2021 Takk for at dere deler! Klarer ikke helt tro tanken på at noe har overlevd alt det som kom ut 😩 Anonymkode: 32c3b...c76
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #17 Skrevet 5. mars 2021 Jeg fikk også beskjed om at jeg hadde mistet. Skulle ta UL for å kontrollere at alt var ute. Der var det jammen meg en sprell levende reke, som nå er en førsteklassing blitt 😍 Anonymkode: 627b4...191 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #18 Skrevet 6. mars 2021 HCG igår var 636 så her er det bare hormoner som henger igjen. Skal ta ny på mandag, men den kommer nok til å være lavere. Takk for at dere deler. Anonymkode: 32c3b...c76 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 Tenkte å oppdatere tilfelle noen fler Googler det samme jeg har lurt på i fremtiden.. HCG nr. 2 hadde økt til 756, og HCG nr.3 økte til 844.. Det viste seg å være svangerskap utenfor livmoren. Nå har jeg fått Metex for å se om det klarer å bryte ned restene i kroppen for å unngå operasjon. Anonymkode: 32c3b...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå