Gå til innhold

Noen som har blitt uplanlagt gravide som har valgt å beholdt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det ganske vanskelig nå. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid. I tillegg har jeg en liten baby på 6 måneder. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har vært i lik situasjon som har valgt å beholdt? Hvordan var det, hvordan var det i ettertid? Angret du?

Anonymkode: beeef...824

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min var 2.5mnd når jeg fant ut at jeg var gravid igjen. Vi valgte å beholde, har ikke angret foreløpig, men så har jeg ikke født enda heller.

Anonymkode: f7ab2...5ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var litt mer da. Baby på 9 måneder når jeg ble gravid. Nå sitter vi i sofaen og ser film å spiser chips. Litt vinterferie på oss nå. Nå er de 13 og 11,5 år. Har stort sett gått bra!

Anonymkode: 05f3f...cd0

• Liker 4
Skrevet

Med to tette blir det gjerne ekstra hektisk den første tiden, men så har de også ofte mye mer glede av hverandre som søsken når de er tett i alder.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt lik situasjon, men ble uventet gravid i fjor. Hadde vært sammen med kjæresten i ca. 2 mnd på det tidspunktet, han var veldig imot å få barn. Så jeg tok abort, med tungt hjerte. Har angret hver eneste dag siden. Vi er fremdeles sammen, og jeg fant ut etterhvert at han er den store kjærligheten så nå prøver jeg desperat å bli gravid igjen for å beholde. Men vet ikke om jeg noensinne vil slutte å være trist over den aborten i fjor.

Anonymkode: d74fe...176

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har det ganske vanskelig nå. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid. I tillegg har jeg en liten baby på 6 måneder. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har vært i lik situasjon som har valgt å beholdt? Hvordan var det, hvordan var det i ettertid? Angret du?

Har ikke angret her heller. De er 12 og 13 år nå. :) 

Anonymkode: d36eb...592

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid med en mann jeg hadde datet i to uker. Vi beholdt. Har nå flyttet sammen og barnet kommer straks. Vi har det veldig bra sammen og angrer ikke selv om det kom veldig brått på, og vi måtte bli kjent med hverandre midt i korona, graviditet og det hele.

Anonymkode: 88b67...bea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en på 6 mnd da jeg fant ut at jeg var gravid i fjor. Valgte å beholde. Nå er lillesøster rett over 3 mnd, og jeg har ikke angret et sekund etter hun ble født. Angret mange ganger i løpet av graviditeten, men ikke etterpå. Det går kjempefint å ha begge to hjemme Om dagene (eldste går ikke i barnehage), var litt sjalusi første uka, men det gav seg fort. Nå vil storebror ha lillesøster med på alt, og hun virker veldig nysgjerrig på han når hun er våken. Jeg syntes det er helt overkommelig å ha to så tette, men så er ingen av barna veldig krevende heller. 

eneste jeg kjenner på nå er at jeg gleder meg ihjel til å bli ferdig med permisjonen, og få mer kontakt med andre voksne (ikke bare voksne på barseltreff osv). 

Anonymkode: e8e15...1fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ble gravid med en mann jeg hadde datet i to uker. Vi beholdt. Har nå flyttet sammen og barnet kommer straks. Vi har det veldig bra sammen og angrer ikke selv om det kom veldig brått på, og vi måtte bli kjent med hverandre midt i korona, graviditet og det hele.

Jeg lurer på mattestykket her? Du hadde kjent han i to uker, så fant du ut at du var gravid? Det er umulig, da er det ikke han som er barnefar. Embryoet hadde da vært 1 uke. 

For all del, om du ville overdrive litt for å få det til å virke mer spesielt, så okei, men da burde du få med at du overdriver for dramatikken sin del. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre barn, det er 11 mnd mellom hver av de, to av de er født i samme år. Alle var uplanlagte. Det gikk fint, det❤️ Fikk en del hjelp fra familie den første tiden og var nazi på rutiner og ble etterhvert flink til å «la det flyte i huset» og prioritere å sove selv hver gang jeg hadde mulighet. Sistemann hadde kolikk, så den var tøff... og dermed stoppet også reproduksjonen🤣 samlivet var også tøft den første tiden

Anonymkode: 8c8c4...d38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg lurer på mattestykket her? Du hadde kjent han i to uker, så fant du ut at du var gravid? Det er umulig, da er det ikke han som er barnefar. Embryoet hadde da vært 1 uke. 

For all del, om du ville overdrive litt for å få det til å virke mer spesielt, så okei, men da burde du få med at du overdriver for dramatikken sin del. 

Det er vanligvis ca.to uker mellom eggløsning og mensen. Hun mente sikkert også at hun hadde kjent han i to uker da hun ble gravid. 

Anonymkode: ae9a7...b7c

AnonymBruker
Skrevet

Samme person som skrev abort eller ikke. 

Anonymkode: defd6...71b

Skrevet

Ble også overaskende gravid med nr 2 mens eldste var baby. Lillebror fikk kolikk og det var veldig intenst med to så små og lite avlastning. Men vi klarte oss. Og har aldri angret på han, er så fantstisk med to tette også 🥰

allerede nå som snart 3 og 16 mnd har de glede av hverandre . Faktisk blitt slik at jeg kan innimellom sette meg ned å slappe av med noe godt i koppen mens de leker med hverandre litt. 
(Mens min brors enebarn må underholdes hele tiden) 

Jeg er glad for to tette. På feier og lignende vil de alltid ha hverandre 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Klart det er mulig å kjenne han i 2 uker for så å finne ut man er gravid. 

Jeg fikk positiv test 11 dager etter eggløsningen, så hvordan da går ikke mattestykket opp? Hva om de lå sammen på første date, hun fikk eggløsning rett etterpå, da kan hun fint være gravid 2 uker senere 😉

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Uplanlagt gravid med baby på 5 mnd og har en på 3år, jeg valgte å ta abort fordi jeg ikke kjente meg klar. Både fysisk og psykisk var jeg absolutt ikke klar for dette en gang til. På UL for å ta abort var det tvillinger, jeg er så glad for valget mitt. Ikke søren om jeg hadde klart 4 stk..

Anonymkode: c8355...0c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mini var uplanlagt, men du verden for en glede han er!

Det blir nok litt hardt det første 1,5 året, men så går det seg til! Lykke til. Dette klarer du. Ta en dag om gangen 😊

Anonymkode: 8be36...77b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Åjoda, det er han som er barnefaren. Jeg hadde ikke sex med noen andre, så det er ham eller den hellige ånd ;)

Vi hadde sex fra vi møttes første gang og hver dag etter det. Jeg ble gravid på første eggløsning som var rett etter at vi møttes. Tok test da mensen var forsinket (den er vanligvis som clockwork), og da var jeg altså gravid. Så det var fullt mulig for oss å få det til. 

Storyen vår er ganske magisk. Vi er i slutten av 30-årene og ingen har barn fra før, så vi gikk all in begge to. Heldigvis viste det seg at kjemien var så god som vi trodde og håpet. Dette barnet er en ønsket og elsker overraskelse for oss og familien på begge sider.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært sammen med kjæresten min i fire måneder da jeg ble gravid. Valgte å beholde, og har aldri angret. Vi bor fortsatt sammen, og har det veldig fint. Fikk nylig nummer to, og hun var heller ikke planlagt. Går foreløpig fint, men det er hektisk. Vår første er nå litt over to år. 

Anonymkode: 032e3...a28

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ditt tredje innlegg.. kjenner igjen skrive måten din. Du fikk mange gode råd og tips. Ring fastlegen! 

Anonymkode: defd6...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...