Gå til innhold

Kjøper har betalt på forhånd og skulle kommet ikveld men jeg får ikke kontakt med han.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har betalt på forhånd for produkter for noen hundrelapper. Er så frustrert, da han ikke kom til avtalt tid og jeg nå ikke får kontakt med han. Snart skal jeg reise bort og blir borte noen dager.

Det er noen timer siden han skulle henta de... Hva gjør jeg nå som han ikke svarer?

Har noen erfaring med dette? Er det sånn at han plutselig kan forlange pengene tilbake selv om vi hadde en avtale (er jo tross alt netthandel dette...)?

Anonymkode: bf6c5...864

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

(dette er via finn.no) :)

Skrevet

Send han en melding om at du drar bort noen dager.  Og om han ikke kan hente innen du drar, aå må han enten vente til du er hjemme,  eller han kan få pengene tilbake 

• Liker 10
Skrevet

Du holder det av en god stund, varen er jo betalt så den er nå mer hans enn din. 

Kan kan ha havnet i en ulykke eller noe annet alvorlig har skjedd så et kjøp ikke er viktig. For all del, ikke selg det på nytt hvertfall 

• Liker 12
Skrevet
Anonymous 91 skrev (1 minutt siden):

Send han en melding om at du drar bort noen dager.  Og om han ikke kan hente innen du drar, aå må han enten vente til du er hjemme,  eller han kan få pengene tilbake 

Hvis en kjøper hadde angret seg hadde jeg aldri betalt han tilbake pengene, man får hente det man har kjøpt og selge det igjen selv

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (2 minutter siden):

Du holder det av en god stund, varen er jo betalt så den er nå mer hans enn din. 

Kan kan ha havnet i en ulykke eller noe annet alvorlig har skjedd så et kjøp ikke er viktig. For all del, ikke selg det på nytt hvertfall 

Neida, selvfølgelig ikke. Håper ingen ville gjort det i en slik situasjon.

Mulig det kan ha skjedd noe, ja.. 

Skrevet
Galdhøpiggen skrev (Akkurat nå):

Hvis en kjøper hadde angret seg hadde jeg aldri betalt han tilbake pengene, man får hente det man har kjøpt og selge det igjen selv

Da kalles det svindel i mine øyne.  Så lenge kjøper ikke har hentet har han krav på pengene tilbake 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Anonymous 91 skrev (Akkurat nå):

Da kalles det svindel i mine øyne.  Så lenge kjøper ikke har hentet har han krav på pengene tilbake 

Han hindrer meg fra å selge prduktet til andre. Hvordan kan det være svindel? Her er det i tilfellet han som er en stor byrde hvis det skal være tilfellet at han angrer seg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke betal tilbake nå, men når det er en annen som kjøper produktet. 

Kjøper får ta kontakt igjen. Dere har avtalt tid for henting og hvis han ikke møter eller ikke svarer så er det synd for han.

Anonymkode: 1c846...7c6

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Det kan være lurt å vente.  Kanskje det har skjedd noe. 

AnonymBruker
Skrevet
Anonymous 91 skrev (1 minutt siden):

En avtale er inngått så nei kjøper har kngen rett til å få penger igjen fordi kjøper ikke møter til avtalt tidspunkt

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (2 minutter siden):

Enig, synes man skal ta ansvar for slikt. Kunne aldri selv falt meg inn å vippset penger for så å forlangt det tilbake.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida, selvfølgelig ikke. Håper ingen ville gjort det i en slik situasjon.

Mulig det kan ha skjedd noe, ja.. 

Men går det mange dager og han ikke dukker opp så kan man sende en melding om at blir den ikke hentet innen en viss tid blir varen solgt på ny

• Liker 1
Skrevet

Han hindrer meg fra å selge prduktet til andre. Hvordan kan det være svindel? Her er det i tilfellet han som er en stor byrde hvis det skal være tilfellet at han angrer seg.

Hvordan hindrer han deg?  Noe kan ha kommet i veien. Snødd flere steder idag .. så veier kan være stengt blant annet 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Det kan være lurt å vente.  Kanskje det har skjedd noe. 

Skal vente frem til slutten av uken. Mulig han har tatt feil av dagene..

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hindrer han deg?  Noe kan ha kommet i veien. Snødd flere steder idag .. så veier kan være stengt blant annet 

Fordi TS ikke vil selge et produkt mer enn det han har

En stengt vei hindrer deg ikke å sende en melding

• Liker 1
Skrevet
Anonymous 91 skrev (2 minutter siden):

Det gjør det da såklart ikke, selgeren svindler ikke kjøperen, isåfall er det kjøperen som svindler fra seg selv. Har man kjøpt noe og ikke vil ha det eller henter det har de ingen rett på pengene tilbake 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da sier man ifra. Når man avtaler noe med noen så har man respekt for deres tid. En ulykke er selvfølgelig noe annet.

Skrevet

Da sier man ifra. Når man avtaler noe med noen så har man respekt for deres tid. En ulykke er selvfølgelig noe annet.

Herregud  da. Da får du vente noen dager,  så får du si fra at den selges videre. Ikke værre.  

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal vente frem til slutten av uken. Mulig han har tatt feil av dagene..

Det kan være mange gode årsaker 🙂

Lurt å sende melding og si at du skal bort å ikke kommer tilbake på noen dager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...