Gå til innhold

Far som ikke har kontakt med barn pga. Downs.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner dere noen som fikk vite at de har et barn med downs. og derfor ikke ønsker kontakt pga. det? 

Anonymkode: 60bc3...61e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En sånn person vil jeg ikke kjenne... så trist..

Anonymkode: bd285...eb2

• Liker 30
Skrevet

Nei, men å ikke ønske noe kontakt med barnet sitt er ille uansett. Blir ikke verre av at barnet har Downs, man vet jo ikke sikkert at hen hadde hatt kontakt med et friskt barn heller. Høres jo ikke akkurat ut som et fantastisk menneske uansett så er nok like greit. Folk som ikke ønsker kontakt med sine egne barn, Downs eller ikke, er ikke akkurat noen man vil ha i kretsen.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Downs eller ei, en person som nekter å ha noe med barnet sitt å gjøre kan for min del sitte å råtne alene på sine gamle dager. 

Anonymkode: d1917...cfb

• Liker 26
Skrevet

Hva er så galt med å ikke ville det? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden):

Hva er så galt med å ikke ville det? 

Fordi at man har vært med på å lage barn og bør da være med på å ta ansvar for et barn.

Anonymkode: a2a17...c05

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

En sånn person vil jeg ikke kjenne... så trist..

Anonymkode: bd285...eb2

Det som er synd er at denne personen har stor omgangskrets, men er flau over sin datter med downs. Han har 2 andre barn med en annen dame. Som han har samvær med. 

Anonymkode: 60bc3...61e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi at man har vært med på å lage barn og bør da være med på å ta ansvar for et barn.

Nei, det spørs helt og på mange ting. Var det kun for sex mannen gjorde det, var det et uhell at dama ble gravid, diskuterte de om abort og dama nektet det mot mannens ønske, altså mye som spiller inn. 

Jeg ville ikke hatt noe med et barn å gjøre enten det var Downs eller ikke om det kun var for sex

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere menn som har avsluttet forholdet fordi det planlagte barnet ikke ble som forventet. Ikke nødvendigvis Downs syndrom, like gjerne at barnet ble hjerneskadet under fødselen. 

Anonymkode: 54425...ef4

• Liker 3
Skrevet
Mt3 skrev (1 minutt siden):

Kan være enig i at mannen skal kunne velge å ikke ta ansvar for barnet om han virkelig brukte kondom ved samleie, om ikke så får han bare ta sin del av ansvaret. Abort er ikke ett prevensjonsmiddel.

En mann kan velge å ikke ta ansvar for et barn uansett grunn, barnebidrag kommer han seg dog ikke bort fra

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Sier du det til damer også?

Anonymkode: 02497...ff8

• Liker 2
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden):

En mann kan velge å ikke ta ansvar for et barn uansett grunn, barnebidrag kommer han seg dog ikke bort fra

Fullstendig klar over at det er noen snørrhvalper av noen menn som uansett ikke tar ansvar, men de bør så absolutt måtte betale bidrag så lenge de ikke har brukt det de kan av prevensjon for å unngå å lage det barnet de så helt klart ikke vil ha.

At noen velger bort barnet fordi det ble født med downs er forkastelig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (Akkurat nå):

Fullstendig klar over at det er noen snørrhvalper av noen menn som uansett ikke tar ansvar, men de bør så absolutt måtte betale bidrag så lenge de ikke har brukt det de kan av prevensjon for å unngå å lage det barnet de så helt klart ikke vil ha.

Min far valgte meg bort som liten fordi jeg har høytfungerende Asperger. Nå som han er gammel og det ser ut til at det er sykehjemmet neste har han plutselig veeeeldig fått lyst til å ha kontakt igjen. Både ringt og sendt brev for å høre hvordan det går. Det er dessverre 30 år for sent for noen forsoning med han. Som noen andre skrev lengre opp: Du kan ikke gi faen i barnet dit også ha forhåpninger om at de skal holde deg i hånda og tørke deg bak når du er gammel og syk og vil ha selskap. 😄

Anonymkode: 81bbb...0ab

• Liker 8
Skrevet
Mt3 skrev (2 minutter siden):

Så for at de ikke ønsker barn er de snørrvalper?? Bør ikke da kvinnene høre mer på menn enn å presse seg til å beholde ungene? Jeg kommer aldri til å si nei til sex selv om jeg ikke vil ha barn, den sjansen tar jeg 

Både og enig med deg, er man et par altså ikke kun for sex og man har bestemt seg for å beholde barnet bør ikke faren stikke av om barnet får Downs eller andre plager. Men tromfer dama igjennom barn, så kan mannen stikke ja

AnonymBruker
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (Akkurat nå):

Så for at de ikke ønsker barn er de snørrvalper?? Bør ikke da kvinnene høre mer på menn enn å presse seg til å beholde ungene? Jeg kommer aldri til å si nei til sex selv om jeg ikke vil ha barn, den sjansen tar jeg 

Både og enig med deg, er man et par altså ikke kun for sex og man har bestemt seg for å beholde barnet bør ikke faren stikke av om barnet får Downs eller andre plager. Men tromfer dama igjennom barn, så kan mannen stikke ja

Om man absolutt ikke ønsker barn eller HIV får man dra på seg en kondom, ferdig snakket. Pinlig med menn som deg! 

Anonymkode: be06b...2d6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er trist dem som ikke vil ha noe med barna fordi barna ikke er som alle andre. Har selv et barn som er autist og psykisk uvhemmet. Jeg hadde aldri villet snudd ryggen til barnet mitt.

Anonymkode: 54d03...22a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke bra ut ..,

Anonymkode: 95703...dd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med utviklingshemmede, bla. folk med downs syndrom. Av de som fortsatt har gjenlevende fedre så er det fåtallet av fedrene som har kontakt med barne sine dessverre.

Anonymkode: d8ce9...f1e

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber med utviklingshemmede, bla. folk med downs syndrom. Av de som fortsatt har gjenlevende fedre så er det fåtallet av fedrene som har kontakt med barne sine dessverre.

Anonymkode: d8ce9...f1e

I alle dager😳 hvorfor det?

Anonymkode: e0ede...73a

• Liker 7
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (49 minutter siden):

Nei, det spørs helt og på mange ting. Var det kun for sex mannen gjorde det, var det et uhell at dama ble gravid, diskuterte de om abort og dama nektet det mot mannens ønske, altså mye som spiller inn. 

Jeg ville ikke hatt noe med et barn å gjøre enten det var Downs eller ikke om det kun var for sex

Har du noen tanker om hvem som blir skadelidende, i en situasjon hvor du ikke ønsker kontakt med ditt eget barn? Aner du i det hele tatt konsekvensene av en slik avvisning?

Jeg har et adoptivbarn som ingen av foreldrene vil vite av. Mulig de hadde sex kun for 'moro' skyld. Men jeg kan fortelle deg det, at det skader et menneske på sjelen å bli forlatt av sine nærmeste, og aldri få et vettugt svar på hvorfor (ser bort fra sykdom, eller annet). 

Når det kommer et barn til verden, så handler det ikke lenger om hvorfor du hadde sex, hvem du hadde sex med, eller hva du mener om å bli forelder. Idet barnet blir født, så er det din fordømte plikt, å stille opp så godt du kan, for dette mennesket som aldri ba om å bli født.  

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...